I.Kofas: Gotika – tai sielos būsena

„Popsas“, – šniurkštels nosimi koks tradicinio gotikinio roko mėgėjas. Žinoma, jis bus kiek teisus – LEMON JOY jau ilgą laiką maudosi „meinstrymo“ vandenyse. Tačiau jis kartu su A.Mamontovu bei (sic!) ŽAS frontmenu Mariumi Bereniu turbūt yra vieninteliai Lietuvos poppasaulio atstovai, neslepiantys simpatijų šaltai, paslaptingai ir tuo pačiu jausmingai gotikinei kultūrai.

LEMON JOY lyderis Igoris Kofas visada garsėjo kaip kontraversiškas atlikėjas. Didesni lietuviškos muzikos mėgėjai turbūt iki šiol pamena tragiško likimo žurnalėlį AUSIS, kurio viršeliui 1997-aisiais LEMON JOY pozavo išsidažę lūpas ir nagus. Tada tai buvo gana skambus antausis primityviajai popkultūrai. Tiesa, antausis, kurį Igoriui, paveiktas tokio „make-up“, rėžė tuo metu Indijoje dar neatgailavęs Ezopas, taip pat nuskambėjo garsiai.

2004 metų „Bravo“ apdovanojimuose, kur LEMON JOY atliko synthpop/darkwawe stiliumi įrašytą A.Mamontovo dainą „O, meile“, buvo šokiruotas ne tik A.Valinskas ir „Forum Pallace“ rūmuose susėdusi šou verslo grietinėlė, televizijos žiūrovai, bet ir net kai kurie žymūs gothic/industrial scenos veikėjai. Iš tiesų, tas kelių minučių gotikiniu įvaizdžiu bei skambesiu persunktas LEMON JOY pasirodymas eteryje vėl privertė prisiminti 1999 metus, kai rinkoje pasirodė vienas puikiausių lietuviškos muzikos pavyzdžių – albumas „Mylėt tave taip beprotiška ir keista“.

Ruduo, depresija ir silpnai, lyg ta lemputė albumo viršelyje šviečianti geresnio gyvenimo viltis. „Pamenu, tada buvo labai keistas gyvenimo laikotarpis. Netikėjau, nei draugais, nei merginomis. Negaliu pasakyti, kad tai buvo liūdnas – tiesiog keistas laikotarpis. Buvau vienišas, bet ne vienas“, – prabėgus penkeriems metams po „Mylėt tave taip beprotiška ir keista“ pasirodymo prisimena Igoris Kofas. Galima neabejoti – kultinius šio albumo kūrinius išgirsime ir „Kunigunda Lunaria“ festivalyje.

„Gotika man asocijuojasi su viskuo – ir su muzika, ir su apranga, ir su nuotaika. Apskritai gotika – tai sielos būsena. Gotas nebūtinai turi būti niūrus, o ir gotika man nėra vien juoda spalva, greičiau švelni depresija, melancholija, – svarsto I.Kofas. – Niekada negalėjau suprasti tų žmonių, kuriems visada viskas blogai, viskas krenta iš rankų, ir vien tik todėl jie save vadina gotais“.

THE CURE, JOY DIVISION, SISTERS OF MERCY, DE/VISION, DEPECHE MODE – grupės, kurių paauglystėje LEMON JOY lyderis klausydamas iš nutrintų kasečių brendo kaip atlikėjas. „Man iš pradžių gotikinė muzika nepatiko. Pavyzdžiui, SISTERS OF MERCY – ilgai negalėjau suprasti, kas tai per bajeris, kodėl vokalistas dainuoja tokiu žemu balsu? Bet būtent tai ir sudomino. Juk daugelis atlikėjų sudomina būtent todėl, kad nesupranti, kodėl jie vienaip ar kitaip atlieka muziką, – prisimena susidomėjimą gotika I.Kofas. – Kai buvau trylikos-keturiolikos metų mane „vežė“ rusiškas rokas – AKVARIUM, KINO. Būtent KINO man ir atvėrė duris į rimtesnę gotikinę muziką“.

I.Kofas nevadina savęs gotu, tačiau daug kas – įvaizdis, pasaulėžiūra jam atrodo artima. Nesvetima jam ir Lietuvos gotikinė scena. Jau vien ką reiškia jo pasiryžimas remiksuoti kultinio SIELOS albumo „Už regėjimo lauko“ kūrinį „Sprogęs mano tikėjimas“! “Bendraujame su Auriu, pažįstu ir Mindaugą iš MANO JUODOJI SESUO. Jų paskutinis albumas „Synthetique“ tikrai įdomus. Apie ANAPILĮ žinau tik tiek, kad jie koncertuose groja vieną LEMON JOY kūrinį“, – savo žiniomis dalinasi I.Kofas.

Neseniai savo „bestą“ išleidę LEMON JOY, kurie, pasak spaudos pranešimų, dabar įrašinėja „nepaprastą“ albumą, nekantriai laukia pasirodymo „Kunigunda Lunaria“ scenoje. I.Kofas, stebėjęs patį pirmąjį festivalį prieš dvejus metus, iki šiol, prisimena nepaprastą atmosferą ir publiką, kokios neišvysi nei miestelių šventėse, nei „Radiocentro“ apdovanojimuose. „Grosime gera ir teisingą muziką“, – žada festivalyje debiutuosiančios LEMON JOY lyderis.