Rusko ir Caspa: mums patinka procesas

Jie abu jauni ir entuziazmo turi iki kaklo, kodėl gi ne, juk ką tik išleido “FABRICLIVE 37: CASPA & RUSKO”. Šokių aikšteles išgriaunantys savo energiją, šiais metais jie paskui save nusivedė būrius jump-up dnb mėgėjų, kurie tokių bosinių vibracijų ilgėjosi jau seniai.

Kaip apibūdintumėte savo dubstepą Lietuvos d’n’b auditorijai?

Caspa: agresyvus, kampuotas, dacefloorinis. Jame yra įvairiausių prieskonių. Būtent tai patinka man ir Rusko. Toje muzikoje gali būti kiekvienas garsas.
Rusko: Be to jis greitas..
C: Greitas, negailestingas ir tirštas.

Dubstepas dažniausiai suprantamas, kaip tamsi muzika, bet jūs tariate ir savo žodį didžėjaudami vakarėliuose. Manote, kad jūsų Fabric miksas gali pakeisti žmonių suvokimą?

R: Tikiuosi. Dubstepas daugiabriaunis, manau, tai ir padėjo jam augti, o žmonėms užsikabinti. Tas CD padarytas jump-up stiliumi, jame yra ir bosų, ir energijos.

Ar didžėjavimas ir muzikos kūrimas padeda vienas kitam?

R: Errr.. manau, taip. Kai grįžtu po poros pasirodymų, tuoj sėdu prie kompiuterio ir bandau įsikrauti dar daugiau ir dar stipresnės energijos sekantiems reivams, kurie įvyks po poros dienų.
C: Reikia daryti tai, ką nori daryti, jei jauti, kad tavo veikla tau svarbiausia. Jei darysi nesimėgaudamas, o tik tam, kad žmonės šoktų, viskas neteks prasmės. Mums, iš tiesų, patinka daryti hype gabalus ir mums patinka daryti…
R: Taip, reikia įsitraukti.
C: Mes kuriame ne tik jump up, bet ir kitokią muziką. Svarbiausia, kad mums patinka, tai ką darome.
R: Tai turi vežti.

Pastebėjau, kad daug kūrėjų atsigręžia į dubstep… Dažnai tai žmonės jautę muzikinį įkvėpimą visą savo gyvenimą, groję kitais instrumentais, įgiję klasikinius muzikos išsilavinimo pagrindus, tie, kurie turi ką duoti muzikai. Pastebėjau, kad tu, Rusko, taip pat turi klasikinį muzikinį išsilavinimą, manai, tai įtakoją tavo dubstepą?

R: Manau, taip. Dabar dubstepas daug muzikalesnis. Prieš porą metų ši muzika buvo paprastesnė, joje buvo mažiau garsų. Dubstepas buvo, kaip tu sakai, tamsus. Dabar jame daug melodijos, energijos, manau, būtent todėl mums kartu su Caspa taip sekasi. Aš groju bosu ir saksofonu, visuomet buvau prodiuseris, mokiausi muzikos teorijos, o Caspa yra didžėjus, jis žino, ką daryti su bytais. Mes sumaišome melodijas, bytus ir didžėjavimą, sujungiame dvi skirtingas puses ir viliamės, kad šita kombinacija bus tinkama.
C: Visiškai pritariu. Mums sekasi kartu didžėjauti ir kurti muziką. Jei mes nemokėtume kartu dirbti, mes ir nedirbtume.

Privalau paklausti tavęs apie Cockney Thug, mano tėvas beveik cockney (kilęs iš Rytų Londono)… o tas gabalas puikus. Jame yra daug Londono akcento, keiksmažodžių ir t.t. Man įdomu iš lietuviškos perspektyvos, nes mes čia irgi šį tą darom… Kaip svarbu į muziką įlieti vietinių vibracijų?

R: LABAI, labai svarbu! Čia kaip senas hip hopo “keep it real” (neapsimetinėti tuo, kuo nesi), svarbu parodyti žmonėms, kas tu. Aš savo bosais ar semplais rodau kas aš. Tai ir yra muzikos kūrimas, kuomet savo kūriniais visiems sakai “tai mano požiūris į muziką, ką galvoji tu? “
C: Sutinku. Kai žmonės ima kopijuoti vienas kitą, tuomet muzika tampa praskiesta versija to, kas jau buvo. Reikia daryti tai, ką nori. Įkvėpimo šaltiniai nesvarbūs, svarbu jais naudotis, nes tai, kas tai, kas tave įkvepia tai tave ir jaudina. Įvairūs dalykai įkvepia ne be priežasties, todėl svarbu tuo įkvėpimu pasinaudoti. Aš pavyzdžiui žiūriu daug britiškų komedijų ir naudoju jų įtaką savo gabaluose.
R: Manau, humoras labai svarbus.

Kaip tik norėjau klausti, nes dubstepas negali būti tamsus, jei jame yra juokų..

R: Būtent. Bet yra daug kitų žmonių, kaip Pinch, the Skull Disco, Mala ir DMZ, kurie kuria gilius, dubby garsus. Jų garsas vienoks, mūsų kitoks, bet tai – dubstepas. Mūsų gabaluose yra humoro, tai skiriasi nuo kitų, todėl mes taip darome.

Manote šie skirtumai stiprina dubstepo sceną ar bus kaip visada, kuomet atsiras konfrontacija ir visi staiga ims ginčytis, kas yra dubstepas ir kas ne?

C: Ginčysis tie, kas neturi ką veikti. Tie kurie sėdi forumuose ir šneka nesąmones. Manau, visuomet turėtume leisti scenai laisvai evoliucionuoti, taip kaip dabar. Ne kiekvienam patinka minimal dubstep, ne kiekvienam patinka sunkus šokinis dubstep, ne visiems patinka dubstep, kuriame jaučiamos d’n’b ar breaks įtakos. Negali visiems įtikti, visi skirtingi, todėl reikia mėgautis garsu ir judėti pirmyn. Jeigu tave kažkas įžeidžia dubstep muzikoje, tuomet tu čia patekai vedamas blogų priežasčių. Mėgaukis, žmogau.
R: Manau, labai svarbu, kad visi didžėjai vakarėliuose grotų toje pačioje patalpoje, o ne vieną pakraipą atstovaujantis DJ grotų vienoje, o kitą pakraipą – kitoje patalpoje. Čia visi groja ten pat, nesvarbu ar tai Mala su savo giliu dubiniu setu ar aš su Caspa su savo beprotybe. Kiekvienas mūsų įneša savo dalį.

Tai manot auditorijos vis dar atviros naujoms kryptims ir viskas dar neišbloginta?

C: Aišku, ne. Ir niekad nebus, nes scenoje nėra jokių ribų. Įtakos atplaukia iš techno, house, breaks, electro… Kodėl scena taip išaugo? Kodėl tiek daug žmonių iš techno, house ir d’n’b scenų ateina ir į dubstepo sceną? Todėl, kad čia kiekvienas ras savo, kiekvienas gali rasti savo ryšį ir reaguoti į tai, ką girdi. Tai nuostabu. Manau, taip bus tol, kol atlikėjai ir muzikantai palaikys tokį lygį.

Gyvenant čia, nuostabu girdėti, kad geros vibracijos ateina iš Londono ir, kad jos ir toliau pasieks mus, nes tai, kas atvežama čia greitai tampa populiaru..

R: Mums irgi tai patinka. Fabric visuomet buvo žymus tuo, kad darydavo tai, ko kiti neišdrįsta. Mano ir Caspos setuose jie išgirdo mūsų entuziazmą, todėl mus ir pasirinko.
C: Man atrodo viskas pavyko todėl, kad Keith, kuris dirba Fabric, labai domisi muzika ir jis pamatė aistrą muzikai mumyse. Daug žmonių sako, kad malonu matyti, kad mes entuziastingi ir nedarom to vien dėl pinigų ar karjeros. Mums patinka procesas, pinigai yra tik paskatinimas.

Tikiu, kad jūsų Fabric miksas turi galios pakeisti sceną, jei žmonės išgirsta, kad scena keičiasi, jie žino, kad čia yra kažkas už ko galima užsikabinti, o ne tik dvi dainos, kurias jie jau girdėjo.

R: Rinka vystosi, Fabric turi 8000 narių sąrašą, kurie gauna CD tik jam išėjus, taigi tai 8000 žmonių, kurie niekada to negirdėjo prieš tai. O kur dar platinimas visame pasaulyje… Manau, tai bus svarbu ne tik man ir Rusko, bet ir paskatins viską judėti į priekį: sceną, kūrėjus, įrašų kompanijas, renginių organizatorius.