Vieniša Merchandise kūryba

Merchandise sako, kad kovoja prieš įprastą atlikėjų skirstymą į žanrus. Dar sako, kad projektas jungia pankišką mizantropiją, savigailos kupinas balades, grubų humorą, aukštąjį meną, psichodelinę perspektyvą, beprotišką mokslą, genialų popsą ir klasiką. Grupės skambesys – ne prastesnis už jos žodyną ir šįvakar galėsi įsitikinti tuo gyvai. Legendinio leiblo 4AD globotiniai (šią globą jie dalinasi su tokiais kaip Beirut, Deerhunter, Future Islands, Gang Gang Dance, Grimes, Purity Ring, The National ir kt.) Europoje pristato naujausią albumo „A Corpse Wired For Sound“ ir po koncertų Ispanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje atvyksta į  Vilnių vieninteliam koncertui Baltijos šalyse.

„A Corpse Wired For Sound“ – 6-asis grupės albumas ir, anot, kritikų jis skamba kaip niekad rokeriškai ir melodingai. Galbūt todėl, kad iki šiol Merchandise visus savo įrašus darė namuose, o paskutinį – studijoje. O galbūt muzikantai pagaliau subrendo tokiam erdviam, netgi kiek stadioniniam, skambesiui. Nors Merchandise, kaip ir daug kitų atlikėjų, pabrėžia, kad nenori apsitverti jokio žanro rėmais, akivaizdu, ’80-ųjų post-punk, noise rock ir shoegaze bei tokie atlikėjai kaip liūdnosios lyrikos genijai Morrissey ir The Smiths, The Jesus and Mary Chain ar My Bloody Valentine, padarė Merchandise įtaką.

Pakeliui į Vilnių trumpam pokalbiui pasigavome grupės vokalistą ir daugelio kūrinių autorių Carson Cox.

Esate iš Tampos – regiono gerai žinomo dėl savo death metal scenos. Tačiau skambate daugiau kaip ’80-ųjų britai… Beje, radau tokį paminėjimą “galvanized by Tampa hardcore”. Taigi, kaip viskas prasidėjo?

Pankrokas buvo vienintelis išsikrovimo būdas vaikiams, norintiems groti atviroje aplinkoje, taigi, pradėjome dalintis ir po truputį natūraliai atradome visą kitą įdomią muziką, kuria taip pradėjome dalintis ją grodami.

9-ajame dešimtmetyje “4AD” buvo nepriklausomos muzikos rojus, tuo tarpu “Sub Pop” tapo grunge lopšiu. Šiandien viskas susimaišė ir jūsų įrašus leidžia abi kompanijos. Vis dėlto jūs arčiu indie roko nei grunge, ar ne?

Ne visai. Mums patinka klasikiniai įrašai, kurių nelabai pavadinčiau indie. Patinka grupės, muzikantai ir visi kiti, kuriantys muziką sau. Nesvarbu, kurio laikotarpio.

Jūsų paskutinis albumas buvo įrašytas Italijoje. Ar tai buvo jūsų gitaristo Dave Vassalotti, pagal pavardę italo, sumanymas? Sulaužėte savo naminio įrašinėjimo politiką…

Ne, manau, tai buvo mūsų visų idėja. Mums patinka dirbti Europoje. Čia tikrai juntama parama menams, ne taip kaip Štatuose, kur viskas komercializuota.

Panašu, Merchandise iš dalies persikėlė į Europą, Berlyną, jei tiksliau. Trump’o efektas?

Tai atsitiko dar prieš Trump’ą. Šiuo metu visi vėl gyvename Štatuose. Nėra didelio skirtumo, siaubingi dalykai dedasi visur aplink ir tai nebe naujiena. Visada buvo pilna “trump’ų” ir šūdinų žmonių. Pažiūrėjus naujienas, atrodo, Vakarų Europa irgi panašėja savo konservatyvia ideologija. Negali pabėgti nuo Vakarų, persikeldamas į kitą Vakarų vietą.

Kokią keisčiausią reklaminę prekę (merchandise) teko matyti?

Kišenines pūtes.

Tampoje įsikūręs lietuviškas burgerių būtikas “Drama Burger” - gal teko išbandyti?

Ar jie turi ką nors veganiško?

Abejoju… Ačiū ir iki greito!

Internete:

http://wmerchandise.com/
http://www.4ad.com/artists/141
https://wmerchandise.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wmerchandise