FAZĖ: eksperimentinės muzikos atlikėjų iš Lietuvos ir Japonijos koncertas

Sausio 24 d. Kirtimų kultūros centras vėl sukvies eksperimentinės muzikos kūrėjus ir klausytojus į unikalų audio vizualinį renginį „FAZĖ“.

Programą 17:00 val. pradės kūrybinės Max/MSP/Jitter dirbtuvės su garso/vaizdo menininku iš Japonijos Tatsuru Arai, kurių metu kompozitorius pristatys savo kūrybos principus ir metodus, mokys kurti Max/MSP/Jitter platformose, supažindins su garsų kūrimo, garso transformavimo į vaizdą ir geometrines figūras pagrindais.

20:30 val. vyks koncertas, kurio metu klausytojai išvys Tatsuru Arai (JP) ir lietuvių dueto Gentle Decay (LT) pasirodymus.

Tatsuru Arai save apibūdina kaip kompozitorių, garso/vaizdo menininką, programuotoją ir Gesamtkunstwerk kūrėją. Kirtimų kultūros centre menininkas lankėsi prieš pusantrų metų su kūriniu Arkhitek-ton, kuris yra didesnio projekto Hyper-Serial-Music dalis. Šį sykį Tatsuru Arai atvyksta su Quantum-ton.

Tradiciškai serialistiniai muzikos kūriniai komponuojami remiantis matematiniais principais, naudojantis 12 tonų technika, jiems būdinga nuolatinė ritmų kaita, garsai šokinėja dideliais ir mažais intervalais. Tatsuru Arai siekia inovuoti pagrindinius serializmo principus. Hyper-Serial-Music yra generuojama dirbtinio intelekto, kompiuterinio algoritmo ir įtraukia ne 12, o 1728 tonus 40Hz-5000Hz diapazone.

Gentle Decay, tai dviejų – sintetinio ir gyvojo garso šaltinių – impulsų srautai ir jų švelnus nykimas. Aplinka, pereinanti per asketiškus filtrus ir pasirodanti ištęstų blyksnių pavidalu. Užstrigęs žodis sakinyje. Informacijos smogas virš miesto.

Edmundas Seilius – garso menininkas kuriantis prisidengęs NIM (noise is message) slapyvardžiu. NIM tai minimalistinės ambient ir drone muzikos projektas jungiantis garso dizainą, analoginę garso sintezę ir skaitmeninius garso procesus. Naudojant repetetyvumą bei kilpų techniką, kuriamas liminalus slenkstis tarp triukšmo ir harmonijos, kuris panardina į monolitinį garsų srautą.

Dominyko Digimo kūriniams būdinga askezė – jie niekada nėra perpildyti medžiaga, ją lydi sukauptumas. Iš dalies jo kūrinius galima įvardyti kaip intravertiškus; jie verčia pasinerti į savianalizę ir skandina subjektyviuose apmąstymuose. Savita ir vyraujanti Digimo muzikos melancholija yra unikali ir gal tik kiek alteruojama skirtinguose kūriniuose. Ji kuriama įvairiomis priemonėmis – kai kur pasigirsta japoniško tradicinio instrumento šo garsai, imituojami akordeono, kitur ji įkvėpta miesto garsovaizdžių ir garsinių pasivaikščiojimų bei dvelkia vienatve.

Vieta: Kirtimų kultūros centras, Dariaus ir Girėno g. 69, Vilnius

Koncerto kaina: 5 EUR