Authors Domas Junelis

Screen Shot 2019-01-10 at 22.14.59

Hauntologija arba fantomų šokis belaikėje patirtyje

“This place is like somebody’s memory of a town, and the memory is fading…” – sako personažas Rust Cohle iš kone kultinio HBO serialo “True Detective”, mistifikuodamas ne tik pačią vietą, bet ir jos atmintį, ištrinant ribas tarp realios patirties realybės ir fikcijos.

belatarr

Nuobodulio proza vengrų kino formate

Gilus nuobodulys, dreifuojantis tarp materijos ir idėjos, kaip tirštas rūkas, savimi įtraukia visus žmogiškosios ekspresijos aktus, pažymintis juos įtikinamu abejingumu. Būdamas “negatyvus” veiksmas, jis yra internalizuotas sąmonėje, apsuptas betikslingos anti-pragmatizmo variacijos, nukreiptos į “nieką”. Kaip ir bet kokia emocija, nuobodulys yra paverčiamas civilizaciniu antagonistu, paliktu “progresyvios minties” užribyje, nepaisant jo pagrindinės, kaip emocijos, tikslo: pažinimo.

overthegardenwall

Kelionė “Už sodo sienos”

Jei netyčia praleidote, tai moliūgų kulto pabudimas, bešildantys spalvoti megztiniai ankstyvą vakarą ir nenorintis pasiduoti spalio pabaigos lietus praneša: ruduo jau čia. Tad, kol praradę savo spalvą lapai vis dar voliojasi ant žemės, bent jau pasąmonėje kažkur turėtų kirbėti mintis apie stipresnį savęs įtraukimą į momentinio laikmečio aurą. Žinomų metodų tam yra be galo daug, kaip pavyzdžiui: šeštadienio naktį įsijungti vienus iš pagrindinių horror punk atstovų „Misfits“; vakarą praleisti kartu su Cthulhu mitologija; tiesiog desperatiškai pereiti per antrarūšius aštuoniasdešimtųjų slasher filmus… Arba, pasidarant paslaugą sau, pasirinkti, ko gero, dar negirdėtą, animacinį ir jau kultinį mini-serialą „Over the Garden Wall“.

"The Green Fog"

Žaliasis Guy Maddin’o rūkas

Tarptautinis Kauno kino festivalis šiemet žada įvairiapusišką programą, kurioje kažką sau artimo gali užčiuopti kiekvienas žmogus, nevengiantis gero kino. Programoje galima rasti tiek į „blockbuster“ tipo filmų, tiek ant bangos plaukiančių ir dar vis gebančių nustebinti publiką „coming of age“ indie dramų.

Iliustracija: Ona Vėliūtė

Naujoji Hong Kongo kino banga

Turbūt ne vienetas kino gerbėjų yra girdėjęs apie tokius azijietiško kino šedevrus kaip Wong Kar-Wai „In The Mood for Love“, John Woo „The Killer“ ar Wai Keung-Lau „Infernal Affairs“, tačiau dažniausiai informacija apie tai, kad visus šiuos filmus bei režisierius jungia vienas ir esminis judėjimas, nepatenka į žinių spektrą.