Teatras

BK6A7839-min

POP kultūros viršūnė: ironiškosios blondinės padės atskleisti kiekvieno tapatybę

Po sėkmingų pirmųjų premjerinių pasirodymų, šokio duetas „B&B“ ruošiasi pakartotinai žengti į sceną su interaktyviu performansu „Banana Dream“ kovo 3 dieną, Menų spaustuvėje. Jaunosios atlikėjos Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė vėl užsidės blondiniškus perukus, tapusius intriguojančia menininkių ekspresyvumo išraiška. „Banana […]

Foto: Pijus Ganusauskas

„Imigranta non grata“: žmonės Lietuvoje vis dar bijo „kito“

„Lietuvoje tarsi turime demokratiją, tačiau atsiranda žmonių, kuriems keista, jog popiežių pasitinka juodaodė mergaitė, kurie trenkia į veidą vaikinui, einančiam susikibus su savo mylimuoju. Ji degina homoseksualų duris, jiems keista, jog homoseksualūs asmenys gali turėti šeimą ir jie nori, kad pabėgėliai grįžtų į karo zoną.

"Liučė čiuožia" - foto: Tomas Ivanauskas

Liučė iš laukinių 2000-ųjų

Tai buvo laikai, kai TV žvaigždžių gamybos fabrikuose gimė pirmieji „selebričiai“, kino teatrai rodė pirmąsias „Matricos“, „Žiedų valdovo“ ir „Hario Poterio“ dalis, o prezidentu nors ir trumpai, tačiau itin skambiai pračiuožė Rolandas Paksas. Tai laukiniai 2000-ieji. Šie laikai iš šiandienos perspektyvos – apie tai Oskaro Koršunovo premjera „Liučė čiuožia“ pagal Lauros Sintijos Černiauskaitės pjesę, kurią režisierius pristato jau šiandien, sausio 29 d., OKT/Vilniaus miesto teatro Studijoje.

Dramokratija

„Dramokratija“ kviečia eksperimentams nemokamose kūrybinėse dirbtuvėse

Eidami į teatrą žmonės dažniausiai puikiai žino ko tikėtis. Jiems puikiai pažįstama antikinių, šekspyriškų, commedia dell’arte, realistinių pjesių forma. Praėjusio amžiaus gale ėmė atsirasti paveikūs dramaturgijos kūriniai, išeinantys už scenos ir teatro apskritai ribų, panaudojus naujausias technines galimybes. Dabar atėjo laikas sukurti lietuvišką pjesės formą – teatrų scenose pasirodo vis daugiau lietuviškos dramaturgijos kūrinių, o kalbas, jog Lietuvoje nėra dramaturgų keičia tautinės pjesės formos paieškos.

Foto: Laura Vansevičienė

Išgrynintas kančios ritualas – „Hamletmachine“

Vilnius, Pietų Korėja, Kaunas – tokia, kiek neįprasta, Artūro Areimos teatro (AAT) premjeros „Hamletmachine“ geografija. Vieno drąsiausių šių dienų Lietuvos režisierių pasirinkta to paties pavadinimo Heiner Müller pjesė ne tik analizavo individo dramą šiuolaikiniame pasaulyje, bet ir atskleidė gilią modernistinio teatro bei filosofijos įtaką alternatyvų kūrime.