Šiandien, rugpjūčio 24 d., ant Lukiškių kalėjimo scenos lips „BADBADNOTGOOD“ iš Kanados, puikiai verčiantys kitus žanrus į džiazą ir atvirkščiai. Šią vasarą garsi ir jau gerai pažįstama eksperimentinio džiazo grupė iš Toronto Europoje pasirodys vos du kartus – šiandien Vilniuje ir poryt Londone. Toks išskirtinumas Lietuvos sostinei teko dėka muzikos agentūros „8 Days A Week“ pažinčių ir reputacijos.
„BADBADNOTGOOD“ kūryboje persipina aštuntojo dešimtmečio soul džiazas, alternatyvusis hip hopas ir eksperimentinė elektronika. Apie „BADBADNOTGOOD“ pasiekimus ir pažintys būtų galima pasakoti ir pasakoti, bet jausmą geriausiai iliustruoja itin margas muzikos katalogas, statusas industrijoje, kolaboracijos, geri atsiliepimai ir gyvi pasirodymai. Įkvepiantys visus nuo Kendricko Lamaro iki mūsiškių „Sheep Got Waxed“. „BADBADNOTGOOD“ globoja ir leidžia „XL Recordings“, tad daugiau kokybės epitetų tikrai neprireiks. Vienas laukiamesnių šios vasaros koncertų.
Jie ne tik kuria gražią muziką ir groja ją gyvai, bet ir prodiusuoja kitus. Pats Kendrickas Lamaras jiems turėtų padėkoti už du „Grammy“ apdovanojimus ir pagalbą. Jais pasitiki visi, kas netingi – didieji pasaulio festivaliai, rimtos leidybinės kompanijos, kiečiausi reperiai, aukštosios mados namai, madingi prekės ženklai ir daug pasaulyje pripažintų muzikantų. Jie – vieni iš įrodymų, kad gyvybingas ir drąsus džiazas yra reikalingas ir neišeina iš mados. „BADBADNOTGOOD“ gali ilgam patenkinti muzikinį badą. Jie patinka net tiems, kurie šiaip jau džiazo neklauso. Lukiškių kalėjimo didysis kiemas ir scena ten labai tinka tokiam koncertui.
Nuo pat savo karjeros pradžios „BADBADNOTGOOD“ labai mėgo bendradarbiauti su kitais atlikėjais. Naujausią savo studijinį albumą „Talk Memory“ grupė kūrė kartu su brazilų kompozitoriumi Arthuras Verocai, amerikiečių saksofonininku Terrace’as Martinas ir arfininke Brandee Younger.
Vos prieš kelias savaites „BADBADNOTGOOD“ išleido netikėtą bendrą minialbumą su hardcore grupe „Turnstile“ iš JAV, kuriame „BADBADNOTGOOD“ virtuozai interpretavo tris kūrinius iš taip pat „Grammy“ nominuoto albumo „Glow On“.
Pristatome jums 8 įdomiausias „BADBADNOTGOOD“ kolaboracijas.
1. „The Chocolate Conquistadors“ su MF DOOM
2020 m. pabaigoje „BADBADNOTGOOD“ susivienijo su MF DOOM’u, kad prisidėtų prie vaizdo žaidimo „Grand Theft Auto Online“ garso takelio ir sukurtų psych-funk, 8-tojo dešimtmečio įkvėptą džiazo gabalą. Tiesą sakant, šios 7 minutės labiau primena „BADBADNOTGOOD“ džemą, kuriame MF DOOM’as sudainuoja keletą priedainių. Prasidedantis nuo jausmingos lėtos įžangos, jis pasigauna DOOM’o Spanglish repą, o po to pereina prie kietų sintezatorių. DOOM’as nustato toną, išlaikydamas jį visą likusią dainos dalį. „BADBADNOTGOOD“ neatsilieka: jų skambesys tvirtas, tikra meistrystė, kokybė ir grojimo klasė.
2. „Confessions Pt. II“ & „Confessions Pt. III“ su Colinu Stetsonu
Kanados saksofonininkas Colinas Stetsonas puikiai įsivynioja į „BADBADNOTGOOD“ stilių, nes jo baritoninis saksofonas yra tarsi „Confessions Pt. II“ stuburas. Ant jo sluoksniuojami aukštesnių tenorinio ir alto saksofonų solo bei sinkopuotas ritmas. Šis kūrinys labiau improvizuotas nei „Confessions Pt. III“, kuriame naudojama lėtesnė konstrukcija ir sukuriama chaotiška įtampa, kurią Colinas dažnai naudoja savo kūryboje. Abu kūriniai yra „Confessions“ iš debiutinio „BADBADNOTGOOD“ studijinio albumo „III“ (2014 m.) tęsinys.
Trys dalys viena šalia kitos skamba kaip saksofono pristatymas, įrodantis šio instrumento universalumą.
3. „In Your Eyes“ su Charlotte Day Wilson
Kolegė kanadietė Charlotte Day Wilson prideda sultingą vokalą priešpaskutiniame albumo „IV“ kūrinyje, išplėsdama „BADBADNOTGOOD“ instrumentalą iki anų laikų soulo ir klasikinio popmuzikos skambesio. „In Your Eyes“ paliečia savo paprastumu. Pabaigoje išsiskleidžia fleitos linija, paryškindama šios baladės retro atspalvį. Šis „BADBADNOTGOOD“ ir Charlotte Day Willson kūrybinis susitikimas yra vienas iš daugelio, nes jie kartu su Danieliu Cezariu, prodiuseriu Franku Dukesu, River Tiber ir Kaytranada priklauso neformaliam Toronto menininkų kolektyvui.
4. „Sour Soul“ su Ghostface Killah
2015 m. „BBNG“ ir Ghostface Killah iš „Wu-Tang Clan“ susivienijo ir sukūrė visą albumą „Sour Soul“. Tvirtas repas suteikia pagrindo sklandžiam, 7-8 dešimtmečių įkvėptam instrumentiniam garso takeliui. Savo ruožtu „BADBADNOTGOOD“ pasuka Ghostface Killah kūrybą netradiciniu ir žanrų vengiančiu keliu. „Sour Soul“ taip pat dalyvauja kiti pripažinti scenos vardai kaip Elzhi’s, MF DOOM’as ir Danny Brownas.
5. „Paradise“ su Daniel Ceasar
Danielis Cezaris ir „BADBADNOTGOOD“ yra seni pažįstami iš Toronto. Šį ryšį jie atskleidė įrašę „Paradise“ 2015-ųjų Danieliaus albume „Pilgrim’s Paradise“. Kūrinys plazda ir sklando, nešamas svajingos gitaros, sintezatoriaus, švelnių būgnų bei kito torontiečio Šono Leono eilėraščio. Danieliaus balsas švyti kaip visada, blizgus tenoras prieš įtemptas „BADBADNOTGOOD“ bosines linijas ir nuostabią muzikos produkciją. Danielis Cezaris ir „BADBADNOTGOOD“ nuo to laiko bendradarbiavo dar keliskart: 2016-ųjų „Get You (feat. Kali Uchis)“ ir „Japanese Denim“ bei 2022-ųjų „Please Do Not Lean“.
6. „the ordinary is ordinary because it ordinarily repeats“ su Jonahu Yano
Naujausias šio sąrašo kūrinys debiutavo 2023 m. pradžioje kaip atlikėjo ir dainų autoriaus Jonaho Yano albumo „portrait of a dog“ kūrinys. Beje, visą šį įrašą prodiusavo būtent „BADBADNOTGOOD“ meistrai. Daina pilna nepaprastos grupės erdvės, perteikiančios džiazo seansą su fortepijono ir saksofono solo bei lėkštėmis apipintais būgnais. Dramatiškas pareiškimas užbaigti albumą instrumentiniu kūriniu, taip gerokai nukrypstant nuo ramių indie-folk tradicijų. Nepaisant to, unikali „BADBADNOTGOOD“ perspektyva ir balsas suteikia albumui nušlifuotą skambesį. Kokybė.
7. „Our Conversations“ su Little Simz:
Itin kieta britų reperė Little Simz pakvietė „BADBADNOTGOOD“ sudalyvauti savo 2016-ųjų dvigubame LP „Stillness In Wonderland“. „Our Conversations“ darbas yra lengvas ir atmosferinis, jame skamba fleitos ir pučiamųjų garsai. Little Simz vokalas patogiai gula tolumoje pulsuojančio boso. Instrumentinale nėra didelių pakilimų ir kritimų, garso takelis yra kaip kartais susimaišantis, kartais disonuojantis ciklas, su kuriuo žaidžia pati Little Simz. Dar viena graži kūrėjų draugystė ir puiki kolaboracija, kuri abiems pusėms padėjo pasididinti fanų skaičių visame pasaulyje.
8. „Time Moves Slow“ su Samueliu T. Herringu:
2014-aisiais „BADBADNOTGOOD“ visiškai pergalvojo „Future Islands“ hito „Seasons (Waiting On You)“ instrumentalą, paversdami dainą ritmingu naktinio retro klubo hitu. Dainininko Samuelio T. Herringo balsas taip gerai susiliejo su dusliais „BADBADNOTGOOD“ boso ir fortepijono akcentais, kad po kelių metų grupė pakvietė jį atlikti savo kūrinį „Time Moves Slow“. Smarkus Samuelio balsas sužadina gilų ilgesį įsimenančia eilute: „Pabėgti lengva, sunku išeiti“. Prodiuseris VANO 3000 padėjo dainai išpopuliarėti 2021 m. su remiksu, paskelbtu tiktoke.
Samuelio ir „BADBADNOTGOOD“ susidūrimai yra melodramiški ir linksmi, išlaikantys „Future Islands“ dvasią ir bežodį „BADBADNOTGOOD“ šaunumą.
Kai „8 Days A Week” kviečia pasiklausyti džiazo, negalite atsisakyti. Kuo šviežesnis „BADBADNOTGOOD“ leidinys, tuo labiau jie kabina. Jiems tai bus jau antroji viešnagė Lietuvoje ir pirmas toks kartas Lukiškių kalėjime, kuriame vis dažniau gyvai pasirodo gyvai jų draugai ir kolegos.
Šį koncertą apšildys ir viena scena dalinsis lietuvių trio „Quark Effect“.
„BADBADNOTGOOD“ – viena nedaugelio džiazo grupių, kurios koncertuose žiūrovai elgiasi tarsi roko koncertuose. Jums tikrai nereikės jaustis nejaukiai, kad kažko nesupranti. „BADBADNOTGOOD“ groja visiems, tereikia atverti širdį ir ausis.
Vartai – 18 val., „Quark Effect“ pradeda 19:15 val., „BADBADNOTGOOD“ – 20:30 val.

Komentarai