Audiogalaxy.com nebeveikia…

“Recording Industry Association of America” ir “National Music Publishers’ Association” susitarė su internetine muzikos ir kitokių failų mainų sistema “Audiogalaxy.com”, kad ši nutrauks asociacijų nuomone įstatymus pažeidžiančią veiklą ir nebeleis savo vartotojams nemokamai internetu keistis muzikinėmis ir kitomis bylomis.

Susitarimas buvo pasiektas išvengiant teismo, geranorišku šalių sutarimu.

Gegužę “Audiogalaxy” buvo viešai apkaltinta vykdanti nelegalią veiklą – tai buvo paskutinis žingsnis po ilgų muzikos pramonės ginčų su kompanijos atstovais.

Nuo šiol “Audiogalaxy” turės įdiegti ir naudoti specialius filtrus, kurie neleis platinti didžiosios dalies muzikos įrašų. Įrašų kompanijos pirma turės duoti sutikimą platinti savo įrašus per “Audiogalaxy” sistemą, tačiau aišku, kad įrašų magnatai reikalaus už tai pinigų, kurių niekas mokėti nenori.

Nors įrašų pramonės atstovai džiaugiasi pasiekę tokių rezultatų ir ploja rankomis, vis dėlto akivaizdu, kad “Audiogalaxy” veiklos ribojimas tebus dar vienas desperatiškas ir neveiksmingas poelgis – jau šiandien veikia panašios “Audiogalaxy” alternatyvos.

Tas pats prieš keletą metų nutiko su dar žymesne (tada) bylų apsikeitimo sistema “Napster”. Šią kompaniją uždarius (tiksliau ji vis dar mėgina nesėkmingai atgyti po to, kai ją įsigijo pasaulinis žiniasklaidos gigantas “Bertelsmann”) internete pridygo daugiau ar mažiau sėkmingų “Napster” klonų, kurių vienas jau seniai buvo “Audiogalaxy”.

Godūs muzikos pramonės siekiai?

Neabejotina, kad kovojanti su nemokamomis internetinėmis failų apsikeitimo sistemomis, įrašų pramonė pirmiausiai siekia dar griežčiau kontroliuoti ir didinti pajamas gautas iš muzikos įrašų pardavimų.

Tiesa, pačios įrašų kompanijos ir jų asociacijos niekaip nesugeba apmokestinti savo parduodamų įrašų internete. Ką daryti? Uždrausti kitiems leisti keistis jais nemokamai, nors kokia reali nauda šiandien iš to absoliučiai neaišku.

Naujausi tyrimai atskleidžia, kad aktyvūs internetinių muzikos mainų sistemų vartotojai yra dažniau linkę už nesinaudojančius jomis pirkti muzikinius kompaktinius diskus.

Tyrimai įrodo ką kita

Naujasis “Jupiter Media Metrix” tyrimas taip pat atskleidžia, kad tik didelę internetinio failų keitimosi patirtį turintys vartotojai yra linkę didinti ir fizinių CD pirkimą.

34% visų intenetinių mainų sistemų vartotojų teigia išleidžią daugiau pinigų muzikiniams diskams nei anksčiau, prieš tokių interneto paslaugų įsigalėjimą. 15% teigė išleidžią muzikai mažiau. 50% nurodė, kad išlaidos muzikai nepakito.

Tuo tarpu net 71% nesinaudojančių “Audiogalaxy” ar panašiomis sistemomis teigė, kad jų išlaidos muzikiniams kompaktiniams diskams nepakito, 10% nurodė, kad išleidžia dar mažiau, 19% – kad šiuo metu muzikai išleidžia daugiau.

Kitos technologijos, tokios kaip CD įrašymo įranga ir greitaeigis internetas, vartotojų pirkimo polinkiams įtakos neturi.

Taigi analitikai teigia, kad internetinės mainų sistemos iš tiesų daugiau skatina muzikos fizinėse laikmenose įsigijimą, nei jį slopina. Iki šiol tam absoliučiai prieštaravo didžioji dalis tarptautinių įrašų kompanijų, kurios teigė, kad internetinės mainų sistemos iš jų “vagia” pinigus.

“Nelegalūs” muzikos mainai nugali oficialius MP3

“Jupiter Media Metrix” duomenimis, susidomėjimas tinklo muzikos mainų sistemomis Europoje ir toliau auga, tuo tarpu “oficialių” MP3 muzikos tinklapių lankomumas krenta.

Kompanijos paskaičiavimais, šių metų kovo mėnesį Europoje tokiais servisais kaip “Kazaa”, “MusicCity” ar jau sustabdytas “Audiogalaxy” naudojosi 11,3 mln.
internautų (sausį – 10,7 mln.)

Tuo tarpu “oficialių” MP3 mainų sistemų (t. y. “MP3.com”, “Peoplesound.com” ar “Vitaminic.com”) lankytojų skaičius smuko nuo 2,5 iki 2 mln.