CHUMBAS WILL BE HERE!

Grįžtant prie koncerto organizatorių, tai jie tikri plytgaliai, suporuodami vieną iš geriausių pasaulio pop grupių su kažkuo pavadintu BOSSOM ir FRAGMENT :) Kai mes paprašėme jų medžiagos apie CHUMBAS, jie persiuntė mums kažkokį kasnelį apie tai, kad grupė užkulisiuose norės daug alaus, sūrio ir “The Guardian” :) Nu ką, leiskime jiems toliau dirbti sunkų darbą ir atvežti į šį svieto užkampį Paul Young, Sofija Rotaru ir DEF LEPPARD :) O mums teks straipsnį parašyti patiems :) Taigi, nuostabi istorija apie politiką, popkultūrą ir garsų, garsų triukšmą!

CHUMBAWAMBA istorija yra truputi neįtikėtina todėl, kad šioje didelėje grupėje jau maždaug 20 metų groja beveik tie patys grupės įkūrėjai. Tačiau, kaip jie patys sako, nors sudėtis nesikeitė, pasikeitė patys žmonės. Dievinami, o vėliau keikiami anarchistų ir pankų. Šlovinami, o vėliau pajuokiami pop muzikos guru. Nesuprasti, nes jie ir norėjo būti nesuprasti.

The Leeds side-streets that you slip down

Grupė, kurios pirmasis pavadinimas buvo THE MIRROR BOYS, susikūrė 1983 metais Šiaurės Anglijoje, Jorkšyre, o tiksliau Leeds mieste iš kitų dviejų kolektyvų THE PASSION KILLERS ir CHIMP EATS BANANA. Sena legenda skelbia, kad grupės pavadinimas buvo parinktas, kažin kokiame žurnale pamačius paveiksliuką su dviem tualetais Afrikos šalyje – ant vieno jų buvo parašyta “Chumba”, ant kito – “Wamba”. Pagrindiniai du grupės įkvėpimo šaltiniai buvo THE FALL, WIRE, ATV muzika ir anarchistiniai CRASS projektai. Po metų šios dvi “agitbrigados” susitiko,

Grupės nariai iš pradžių nebuvo geri muzikantai – tam kad patekti į grupę, kaip jie sako, svarbiausi buvo trys dalykai – punktualumas, gera širdis ir neapykanta valdžiai. Grupė akustinėmis gitaromis skambindavo THE CLASH ir Gene Vincent dainas. Harry Legal Aid ir Mave Optical Illusion grojo būgnais ir gitaromis pankroko grupėje. Alice Nutter buvo ką tik išmesta iš meno mokyklos, Lou Watts tvarkė kažkokius kompiuterius, o Dunstan dainavo VELVET UNDERGROUND koverių grupėje.

CHUMBAWAMBA susikraustė į vieną Viktorijos stiliaus seną namą Lydso priemestyje Armley ir įsijungė į anarchistų-pankų sceną, grodami labdaringus koncertus už gyvūnų teises, prieš karą, už nedideles bendruomenes ir taip toliau užgrobtuose namuose bei miestelių salėse. Jie buvo puikūs draugai. Jie netgi nusprendė dalintis pinigais, ir įrodyti, kad iš tikrųjų galima gyventi vienoje komunoje.

Pasak jų pačių, to meto Margaret Thatcher ir new romantic Britanijoje svarbiausias šūkis (visai kaip dabar pas mus, ar ne?) buvo “Me! Me! Me!”. CHUMBAWAMBA tuo tarpu kūrė taip vadinamą “kasečių kultūrą”, valgė bulvių lupenas kad galėtų turėti savo nepriklausomą įrašų firmą. Jie nusprendė smagintis perrašydami “holyvudiškas” filmų pabaigas, nepamiršti kasdienybės nuobodybės šlovinimo, nespjauti į viską kaip ignorantiškos rokenrolo žvaigždždės, ir daryti visą tai linksmai. CHUMBAWAMBA vokalistas Danbert Nobacon dažais užpylė “išdavikiškai kokainišką” THE CLASH pasirodymą Leeds universitete.

Badaujančių vaikų nuotraukos padeda parduoti įrašus

Dar prieš išleisdami savo pirmąjį darbą, CHUMBAWAMBA iškretė pirmąjį pokštą – nusiuntė “Sounds” ir “The Sun” apžvalgininkui Garry Bushell, dievinusiam oi muziką išgalvotos grupės SKIN DISEASE demo. Neegzistuojanti grupė buvo apšaukta “Šiaurės Anglijos oi žvaigžde” ir keliavo į Londoną įrašinėti singlo “I’m Think”. Pasiryžę būti rimtais anarchistais, jie įkūrė savo įrašų firmą Agit-Prop ir išleido pirmą ambicingai pavadintą singlą “Revolution”. Legendinis britų nepriklausomos muzikos didžėjus John Peel pagrojo jį per BBC ir jis iš karto išpopuliarėjo Britanijoje. Tuo tarpu 1986 metais pasirodęs pirmasis grupės albumas “Pictures of Starving Children Sell Records: Starvation, Charity and Rock n Roll – Lies and Traditions”. Tai buvo sarkastiškas pasityčiojimas iš tuo metu pasaulyje dievinamo labdaros projekto – mega koncerto “Live Aid”, iš Bobo Geldofo, iš U2 “stadioninio roko”. CHUMBAWAMBA išdrįso pareikšti, kad tai, kad Phil Collins per vieną dieną sugros du koncertus skirtinguose kontinentuose, tikrai nepadės bado kamuojamoms šalims. Grupė susipažįsta su šauniaisiais olandais THE EX, dalyvauja demonstracijose Amsterdame, kol Alice Nutter susilaužo koją. Ji baigia grupės turą su ramentais.

Antrasis grupės albumas “Never Mind The Ballots!.. Here’s The Rest of Your Life”. buvo skirtas 1987 Britanijos rinkimams ir skelbė, kad konservatoriai ir leiboristai – iš esmės tas pats šlamštas, iš kurio nėra ką rinktis. Per tą pačią rinkimų kompaniją jie juokaudami sukūrė projektą THE MIDDLE ir sugebėjo įtikinti Liberalus demokratus, kad neegzistuojantis projektas – rimti jų rėmėjai. THE MIDDLE buvo pakviesti koncertuoti į partijos suvažiavimą ir vos prieš išėjimą į sceną kažkas šnipštelėjo politikams, su kuo iš tikrųjų jie susidėjo.Vėliau, įžeisti kalbų, kad jie yra triukšmingo ar melodingo, bet vis tiek visada pankroko grupė, CHUMBAWAMBA išleido istorinių britų kairiuoliškų dainų albumą “English Rebel Songs”. Įdainuotą acappella folk stiliumi. Pankai buvo pritrenkti. To negana, Pavadinimu SPORTCHESTRA! jie įrašo dvigubą albumą “101 Songs About Sport”, o vasarą praleidžia savo sukurtame “Anarchist” klube grodama pankroko klasikos koverius.

1990 metais CHUMBAWAMBA nusprendė, kad šokių muzika, ypač nelegali, yra gerai ir skatina darbininkų klasės optimizmą. Albumas “SLAP!” buvo trijų minučių trukmės linksmi pop gabaliukai, tačiau būtinai su politiniais tekstais. Grupės biografai juokauja, kad tai buvo vokalisto Danbert Nobacon svajonės sukurti “Jorkšyro akcento repą” išsipildymas, nors jis ir įrašė skambėjo kaip “kreko prisivaręs diedukas”. Sekantis jų žingsnis buvo išleisti iš ABBA, Kylie Mynogue, ROLLING STONES ir dar nežinia ko pavogtų muzikinių citatų ir priedainių albumą “JESUS H CHRIST”. CHUMBAWAMBA norėjo parodyti, kad visa pop muzika yra tik “nusiklausymai” ir “įtakojimai”. Didžiosios įrašų firmos nusprendė užkirsti kelią šiai “akiplešiškai vagystei”, ir vietoj to pasirodė jo perdirbinys, taip pat saldžiai melodingas “SHHH”. Jis buvo apie cenzūrą. Kitas grupės įrašas “Behave!” buvo apie homofobija. Turbūt nereikia sakyti, kad jie, kaip ir dera tikrai pankroko grupei visus metus gastroliavo po Europą, Ameriką ir dar nežinia ką.

Duokite anarchistui cigaretę

1993 metais grupė jau nebemiegojo vienoje lovoje, o taip pat nusprendė nustoti žaisti įrašų firmą, remti nevykusias pankų grupes ir pasirašė kontraktą su įrašų firma One Little Indian. Turbūt todėl, kad pažinojo jos vadovą Derek Birkett, grojusį pankų grupėje FLUX OF PINK INDIANS. Greitai pasirodė pirmasis bendras singlas su grupe CREDIT TO THE NATION, o netrukus didingas, bene geriausias CHUMBAWAMBA albumas “Anarchy”. Ant jo viršelio puikavosi kūdikio gimimo vaizdas, todėl kai kurios įrašų parduotuvės atsisakė juo prekiauti kaip… pornografiniu!

Po didingų “Anarchy” keturminučių, atspindėtų ir koncertiniame albume “Showbusiness!”, 1995 metais pasirodė naujas jų darbas “Swinging With Raymond”. Vienoje jo pusėje “Love” buvo melodingiausios CHUMBAS dainos, o kitoje “Hate” – pačios pikčiausios. Tuo pat metu grupę paliko trimitininkas Mavis Dillon, ir jį pakeitusi Jude Abbott baigė formuoti nuostabiausią pučiamųjų sekciją pop kolektyvų tarpe. Grupė nepamiršo politikos. 1996 vasarą Britanijos vyriausybė pradėjo plačiausio masto kampaniją prieš “Ecstasy”, naudodama nuo tabletės mirusios paauglės nuotrauką ir užrašą ‘SORTED’ (“Užsimetusi”). Nesutikdama, kad kiekvienas vartojantis narkotikus sau pasirašo mirties nuosprendį, CHUMBAWAMBA išleido plakatus su šūkiu ‘DISTORTED’ (“Iškreipta”). Ir tai tikrai ne vienintelė tokia istorija.

Tuo pat metu brendo konfliktas su One Little Indian, kurie atmetė pradinę albumo “Tubthumping” versiją. Norėdami neprarasti stiliaus CHUMBAWAMBA nusprendė žengti labiausiai netikėtą žingsnį ir pasirašė sutartį su didžiausiais pankų ir anarchistų priešais EMI Germany . Nesvarbu, kad dar prieš aštuonis metus jie buvo viena iš grupių nepriklausomoje kompiliacijoje “Fuck EMI” Jie pareiškė norintys, kad juos išgirstų daugiau žmonių. Ir tai įvyko – ironiškai, bet mažiausiai politiška jų daina apie dokininkų streiką ir alkoholį “Tubthumper” tapo tikru 1997 vasaros hitu. Jie tapo žiniasklaidos numylėtiniais. Metai baigėsi skandalu, kai Danbert “Brit Awards” apdovanojimų metu išpylė vandenį tiesiai politikui John Prescott į veidą.

Po mažiau komerciškai sėkmingų albumų “Uneasy Listening” ir “WYSIWYG” “2001 metais CHUMBAWAMBA atsiskyrė nuo EMI. Pernai išėjo jau vienuoliktas grupės albumas “Readymades”, prieš karą Irake nukreiptas “Jacob’s Ladder” . O taip pat knyga “Sic- Adventures In Anti-capitalism”, parašyta kairiuoliškų grupės draugų ir pažįstamų. Šiemet šviesą išvydo CHUMBAWAMBA sukurtas garso takelis siaubo komedijai “A Revenger’s Tragedy”, o didžiausias jų metų įvykis – pirmas vizitas Baltijos šalyse. Ne, rimtai.

——————————————————————————–

Ir ar nėra nieko keistesnio, kaip Lietuvos komercinė televizija, tarpuose tarp kretiniškai-reklaminio šou kaip pašėlusi transliuojanti fragmentą iš tokios dainos:

Like the sermon on the mountain
Says the dumber got dumb
Hellfire and brimstone

Swapped for oil and guns
When we re pushing up daisies
We all look the same
In the name of the Father, maybe
But not in my name

On this Jacob’s Ladder
The only way up is down
One step from disaster
Two to make the higher ground
Jacob’s Ladder

A million lifetimes
Left dying in the sun
In the streets down in Whitehall

Dog’s picking at the bones
9/11 got branded
9/11 got sold
There’ll be no-one left to water
All the seeds you sowed

On this Jacob’s Ladder
The only way up is down
One step from disaster
Two to make the higher ground
Jacob’s Ladder

:)!