Dieve mano, dieve didžėjau, vėl, jau vasaris, kai būna tas knygų lietus pačiame pūgos „minus dvidešimt celsijaus“ vidury, pačiuose prašmatniuosiuose „Litexpo“ rūmuose, kurie išbarstyti su visais savo paviljonais nepaaiškinamoje neįžengiamoje Vilniaus miškų aplink Lazdynus-ar-tai-Karoliniškes, o gal Gerąją Viltį, glūdumoj. Knygų lietus rūstus ir rūgštus, jis graužia mūsų akis, nuo popierių ir kompo klavišų įdiržusias rankas, knisasi po kišenes ir pinigines, traukdamas iš ten neįtikėtinas gausybes vertybinių popierių, kurių tiek nė nežinojai turįs.
Išskyrus tuos, aišku, kurie knygų meno kūrinius tikisi-žino nemokamai gausią per pažįstamus leidėjus, per pažįstamas redakcijas-nepravdakcijas, per pažįstamus rašytojus (bent jau apžvalgų). Tuos tarp mūsų vaikštančius ir mūsų gal nė neįtariamus šunsnukius, kurie praeidami pro apsaugą jaučiasi saugesni parodę talonėlį „spauda/press“, nors tikras tikrai vidurinei klasei subalansuotas bilietas į visą mugę su visais priedais ir skrajutėlėmis tekaštuoja, tarkim, 4 Lt.
Turbūt pirma mintis, dar besimuistant pašėlusiame mikroautobuse, žinančiame kelią į tas Lazdynų ir pan. dykynes, – kad mieste Mugės reklamos mažiau nei pernai, o vis dėlto maždaug komplimentas organizatorių rinkodaros aistrai įpūsti senosioms formoms – tiems surištiems, presuotiems popieriaus lakštams, garuojantiems spaudos kvapu – prekinę gyvybę. Tas momentas, kai dėdės, kurie, rodos, turėtų didįjį laiką prainkšti savo prismilkusiuose kambariūkščiuose po staline lempa ir Lietuvos radijo trečiąja programa, pasirodo plakatinėse nuotraukose, reklamos klipuose, barsto intervus. Dabar visi švyti kostiumuose, spaudžia rankas, dėlioja parašus. Kad taip ir norisi net ir šitą scribble rašinį priduoti kokiai www.spausdink.lt spaustuvei, kuri jam užmaukšlintų blizgantį viršelį ir kokį juodų avių dizainą, pasiimti savo 20 auksinių egzempliorių ir atsistoti „5 taškas nulis 2 xxx prašom malonūs skaitytojai“ stende su kasos aparatu.
Dar vienas komplimentas, kad organizatoriai nepraleido pro ausis pernykščių priekaištų, kad kultūriniai ar kaip juos bepavadinsi renginiai (ir dažniausiai panašaus „formato“) sugrūsti po tris į tą pačią valandą skirtingose to angaro ar net miesto vietose. Šiemet jie pasitempė ir sugebėjo tuo pačiu laiku paskirti šešis įvykius.
Kita tokia, maždaug, idėja-klausimas labiau korespondento tapatybei, deja, ateinantis į galvą jau įsitaisius tarp nenusakomo amžiaus dvasingų moterų ir vyrų pakiliais smakrais, katrie iš savo atitinkamų kamurkių susirinko į šitą šventinį pristatymą, susitikimą, rašytojo autografų dalybas – ką iš tikrųjų čia veikiu? Užuot turėjęs reikalų su konkrečia knyga, jei man jos reikia, prasišiepęs, linksėdamas žvelgiu į už stalo su mineraliniais buteliais susmukusius niekuo dėtus žmones, besikeičiančius tokiais egzistenciniais klausimais kaip „ar tie autobiografiniai motyvai jūsų romane tikrai autobiografiniai?“ bei „o tai apie ką bus jūsų sekanti knyga?“ ir „ar rašydama/s galvojate apie skaitytojus?“ arba „kaip atrodo jūsų įprasta diena? Rašote rytą ar labiau vakare?“
Žvaigždės, žinoma, čia mus vis dar pritraukia mažiausiai jos, kurias pasąmoningai norisi paliesti bent akimis – pradedant Senjoru Doriforu Parulskiu ir baigiant „Politikos“ Adamu Thirlwellu. Reikia pripažinti, kad pirmasis su savo rinkimine komanda naująjį žurnalinį romaną visai apgynė (nors galim ir irzliau: knygą apie knygos rašymą? Come on, kiek tokių galima? Ar dar eitumėt į filmą apie filmo kūrimą?). Ir dar šoumeniškai, vos ne šiurpu salei per nugarą, atrėžė pabaigoje iš žiūrovų atsistojusiai į buhalterę panašiai merginai, kuri neprisimenu ar gavo mikrofoną maždaug tokiam klausimui: „tai o gerbiamas siguti, parulski va man kaip namų šeimininkei galite pasakyti (…) kokią nors priežastį kodėl aš turėčiau čia įsigyti tą jūsų knygą (…) vadinamąjį romaną iš kišenės už ten trisdešimt litų ar nelabai žinau kiek (…) čia jūs pridėstėte apie tokią atseit naują formą netradicinius tekstus ir taip toliau (…) o bet ką ten rasti man nu suprantat skaitytojai kuri nelabai čia ir (…) tai vat mano klausimas ir būtų kodėl aš turėčiau imti šitą knygą ir gilintis ar bandyti suprasti tas jos visas netradicines puses ir taip toliau o be to (…)?“
Tiesa, kaip juodas debesis per šitą knygą eina ne vien – vėl – antikiniai bei – vis – bibliniai ekskursai, bet ir postpiaras, t.y., įpročiu tampantis SP paprotys susikaupusiai kritikuoti jam skirtą kritiką, nes pats turi kritiko postą ir atitinkamų kanalų (tiesa, pavadinimai geri, pvz., „Sutrikusi kritika“ – gal vėliau reiks taip pavadinti ir tų kritinių esė „jei kritikuojate, tai mano kūrinio nesupratote, jis jums per protingas“ rinkinį?). Tokie motyvai, panašu, apžergę ir naujausią SP rašinį, iš tikro turėjusį recenzuoti Gombrowizciaus romaną „Šatėnuose“.
Mažutį ir gražutį „Politikos“ parašytoją teko garbė pamatyt tik spaudos konferencijoje, kur tasai gudriai ir grakščiai sutramdė klausimą apie savo romaną: „jei „Politikoje“ buvo daug sekso.. tai šioje knygoje jo visai nebus. Ir jei.. „Politika“ buvo apie jaunus žmones Londone, tai mano naujas kūrinys kalbės tik apie senus.. žmones, eeerm, Kaire“. Jėga. Manau, šių metų Beigbederis (kaas toksai?). Kitais metais bus kas nors kitas..
Kitas neabejotinas vardas ir auksinis kardas, į kurį turėjo būt nukreiptos visų žurnalistų plunksnos, ir suktieji „jūsų ateities planų“ klausimai, tai turbūt sidabro sniegas juodasis smuikas obeliskas Maxence Fermine, kurį geroji leidykla Lietuvoje nežinau ir neįdomu ar sėkmingai bando paversti naujuoju Coelho ar Bachu – bent jau tiems neištveriamiems tarpams, kol išeis tų nauji leidimai. Prisipažinsiu, neatradau savo dienotvarkėje-baltoje-drobulėje vietos palaižyti garbiojo svečio mantijai ir negaliu papasakot apie naujas intelektualines atvertis, kurių jis prižėrė „Litexpo“ klausyklose, tad įdedu savo tarnybinį raštą apie Fermine vizitinę knygelę:
Maxence Fermine “Sniegas” (Neige). Alma littera, 2003 Vilnius
Dauguma skaitovų turėjo pastebėti šį folijoje įserviruotą išankstinį bestselerį su hieroglifu ant viršaus. Tomelis toks žavus ir hipnotizuojantis, kad neigiamų komentarų per visą google’ą užtikau vos vieną (“tokia new age literatūra, nepaisant jos tuščio gestikuliavimo, pigaus neoromantizmo ir pašvinkusio dvasingumo, yra labai perkama – galbūt todėl, kad jos filosofija primena kai kuriuos atvirukus Valentino dienos proga, jos poezija labai artima turistinių pamfletų tekstams, o apimtis labai patogi šiuolaikiniam stresiniam gyvenimui, kuriame taip maža laisvalaikio”), ir tai užklotą masyviais ditirambais.
“Sniegas” – tai puiki dovana Kalėdoms” (tipo kalambūras), teigia kita “recenzija”, ir išties gavau knygą santaklausinės komiksmanijos išvakarėse. Ačiū. Dovanų parinkimas yra vienas nemaloniausių experience‘ų, kokius tik gali primest kalendorius ar kitas horoskopas, ir nelaimingi giminės neprivalėjo per kelis dešimtmečius susiprast, jog turi reikalų su irzliu, netolerantišku, bajerių nesuprantančiu balų žymėtoju. Beje, jie google neprenumeruoja.
Jau iš vienų-pirmųjų sakinių aišku, kad jei dėl nesuprantamų priežasčių apsispręsi skaityt toliau, teks patirti graudžiai juokingą apakusį pus/valandį: „Sniegas – tai eilėraštis. Eilėraštis, krintantis iš debesų baltomis lengvomis snaigėmis./Šis eilėraštis nusileidžia iš dangaus lūpų…“. Na, tai ne tiek juokinga, kiek kvapą-gniaužiančiai nuobodu. Šitas leidinys – tai ne vien filmas, žymėtinas „S“ raide (paprastai tokio blaivia sąmone nežiūrėsi); tai klasikinis lolly-pop, skirtas čiulpti skarotoms gerų mėlynų akių merginoms bei gitariniams vaikinams, kuriems geriausias lounge – „Balti drambliai“ ar kitoks „jaunimo teatras“, ir kurie kartais balansuoja ant ribos, skiriančios nuo tyros meilės ir pasaulį išgelbėsiančios poezijos būrelių. Supraskite mane teisingai – neturiu nieko prieš čiulpimą apskritai, bet vis dar nukrečia šiurpas, kai vidury baltos dienos tai daro, hm, knyga.
Nė neketinu čia kryžiuoti klaviatūrų su leidyklom, esą kam jos propaguoja tokį kičą ir pakuoja suvenyrinę makulatūrą. Priešingai – tai visai gracingas produktas, suplanuotas maždaug rinkos poreikiams ir pan. Keistoji problemos dalis susideda iš leidėjų (bei visokių jų satelitų ir perspausdintojų) bandymų priskirti jį „išlavintam skoniui“, elitiniam naujausių laikų paveldui ar geidžiamiausio (šilkinio) jaunikio A. Baricco braižui. O tai jau ir trikdo, ir provokuoja.
Ir pora raidžių apie turinį. Charakteringa tokio tipo Kūrinių struktūra – kelioninis gan nuosekliai (kad būtų suprantamiau) riedantis siužetas, kuriame sielos pasirinkimai bei varijuojančios formos pamokymai galiausiai baigiasi sielos pilnatve, brandžia sėkme ir išrišimu. Kiekvienąkart stulbina neįtikėtinai schematiški veikėjai, kurių skysta, dramatiška ir romantiška motyvacija verčia galvot, jog tai irgi rinkodariniai b/holivudo (S!) sutvėrimai, vaidinantys marsiečius-amerikiečius, kurie vaidina žmones. Ir t.t. Japoniškoji kultūra „Sniege“ skleidžiama tokiu autentikos lygmeniu, kokiu „Playboy“ klipe renkamasi, ar merginos šįkart bus geišos, ar vis dėlto automobilių plovėjos: tai fonas, fetišų akcentai, dirbtinė, dirbtinė, dirbtinė virtuvė ir saviveikla.
O gal verta kreipt dėmesį į ekscentriškus ir minėtą auditoriją baidančius pornoerotinius inkliuzus, kaip antai: „jis užmigo, sugniaužęs saujoje pakilusią varpą lyg raudonąjį pipirą“; „…apžiojo baltos krūties spenelį ir čiulpė it mėnulio citriną“; „kol jo varpa pasidarė kaip senas artišokas, o merginos lytis – kaip pamėlynavusi vagelė“? Taip, geriausia statyti knygas iš palyginimų, kaip darė ir Jėzus. Bet norisi lengvai paprieštarauti įtakingam apžvalgininkui mb, teigusiam, kad „Sniege“ nėra nė vieno nereikalingo žodžio: yra jų, yra. Tai visi knygos žodžiai nuo pradžios iki pabaigos, įskaitant pavadinimą, autoriaus vardą ir pavardę. Saugokite savo mėlynas vageles, avelės.
2/10 – už trumpumą ir dvi pavykusias eilutes kažkur tarp tų haiku
Aišku, atsiprašau – tiesiog dėl kažkokių priežasčių rašytojo Maxence Fermine svetainė dotcom nesutiko spausdinti šios recenzijos.
Beje, nerealu – Mugės išvakarėse jos organizatoriai, iš jų vienas Leidėjo asociacijos viršininkas, keistai sutampantis ir su vienos leidyklos vadovo pavarde, sėdėjo televizinėje spaudos konferencijoje kolūkinės laidos „Kultūra“ (LTV) eteryje ir vėl prislopintu, intriguojančiu balsu pristatė savo brangųjį Maxence, „na, žinoma, čia jau toks labiau literatūros gurmanus, subtilesnio skonio skaitytojus dominantis autorius…“ – taip ir išbėgau akis degdamas į tualeto kambarį.
Kas dar? Kas dar, jei jau ir taip atsibodo apie tą patį. Nevaikščiojau ir po tas lentynas – viskas taip įdomu, taip gražu ir patraukliai sufasuota, kad net nėra ir ką veikti. Buvau pamiršęs, kaip gerai galima apsisvaiginti bežiūrint į kai kurią poeziją.
Nes užsukau į Marčėno ir Grajausko duetinę renga-sesiją, kurią, deja, teko apleisti, kai prie pulto su savo plokštelėmis stojo literatūrologas Sventickas bei literatūros vadovėlis XII klasei V. Daujotytė. Reikia pripažinti, kad tie bernai žinojo, ką daro. Tiesa, gal pasąmonėj ir palinguočiau apie kai kurių Klaipėdos literatūropraktikų metodą – iš šiuolaikinių tekstų formuoti grynai posmuotus bajerius – kad ne per labiausiai jie apsidraudę nuo faktoriaus, kai dauguma bajerių gali pasirodyti – išsireikškim kaimietiškai – nejuokingi, bet apskritai neturiu į tai teisės.
Ir – RoRa. „Lietuvos ryto“ eseistas, akademikas Rolandas Rastauskas, sudarantis vadinamojo jazzo duetą su perkusininku A. Gotesmanu, vadinamuosius eilėraščius be skrupulų suleidžia tiesiai besiraivančiai salei į krūtines. Tai, beje, buvo jo knygos pristatymas, netilpęs į salę ir blogą „Litexpo“ akustiką.
Ir maždaug tiek kol kas, iki. Jeigu ką nors svarbaus praleidau – pridursim komentaruose, ar ne, kolegos, kadangi čia ne statiškoji knyga, o tikra ir atvira naujoji medija, kur tekstas nuolat kintantis ir performuojamas? Smailas!
Straipsniui iliustruoti panaudotos Vitos Tamoliūnaitės ir Tomo Vyšniausko nuotraukos. Ačiū!



Vasario 23, 2005 00:03
linai,
beveik idealu!!!!!
:))
Vasario 23, 2005 10:11
apie fermine, tai cia gerai. ir as mazdaug tokios nuomones. ir “kolukine laida” t.p. gerai :))) neblogas tekstas.
Vasario 23, 2005 18:45
tekstas, be abejo, labai rafinuotai surafinuotas : ), tačiau ar tikrai šio straipsnio autorius mano, jog rašantys knygas žmonės, jo žodžiais tariant :”turėtų didįjį laiką prainkšti savo prismilkusiuose kambariūkščiuose po staline lempa”…?
Ar tikrasis rašytojas- tai tas, kuris gimdo per skausmus ir “inkštimą”, ar tas, kuris gimdo per džiaugsmus ir malonumą (t. y. jam RAŠYMAS- TAI NATŪRALUS PROCESAS, teikiantis džiaugsmą ir nieko daugiau, išskyrus džiaugsmą*****)?
Mano nuomone, rašymas prisivertus, “inkščiant”, tai yra kažkoks savęs prievartavimas.Ir viso labo tik tiek.
IR JEI JAU RAŠAI, TAI BŪK MALONUS, TEIK DŽIAUGSMĄ KITIEMS IR, BE ABEJO,SAU… : )NĖRA KO UŽSIIMINĖTI TOKIAIS DALYKAIS, KURIE TEIKIA vien tik INKŠTIMĄ, IR JOKIŲ KITOKIŲ GERŲ EMOCIJŲ.
*Sėkmės*Saulės*Šilumos*Švelnumo*
Vasario 23, 2005 19:03
as to ore nesuprantu, buna tikrai geru straipsniu, bet juos sudade kazkur i desini sona, ir niekas ju neskiato, neės neransda po to visokie susikti pinokiai inskcia, kad tam ore nieko gero
Vasario 23, 2005 19:22
oi oi oi kaip puiku..
knygu nereikia lyginti su filmais..
antikiniai, bibliniai motyvai budingi (post)moderno literaturai, o mes juk zinome,Linuk, kad S.P. priklauso siai literaturai,todel savo pasipiktinima ar nusivylima,reiksti dalelytemis “vel” ir “vis” nevertetu,oi ne..
seimininkems reikia eit i keptuviu pristatymus,o ne i knygu,bet prie ko cia ji ,Linai?NOrs kartais maziau uzknisa seimininkes,nei pseudointeligentai -“dvasingos moterys ir vyrai pakiliais smakrais”..bet ka as cia norejau tuo pasakyt
olia,ir kam taip sudirbti knyga “Sniegas”?visi zodziai nereikalingi-oi kaip stipru..
butu straipsnis ant popieriaus-fukt per rudaake ir kanalizuociau.bye
Vasario 23, 2005 22:13
kad sniegas ish tiesu niekuo neypatinga knyga.
tada ir coelho – didis:D
Vasario 24, 2005 04:59
fermine- shudelis
Vasario 24, 2005 10:34
geras tekstas. turbut net jau geneali recenzija Maxence Fermine bukletelio. ir mb anotacijos komentaras – neitiketinai diplomatiskas ir mandagus. (pats mb ziu, ka sako: “apie fermine, tai cia gerai. ir as mazdaug tokios nuomones”). Tai, atsiprasau, gerb. m, kodel nesakai to is karto?!
suciulpiau kaip rugstu astru lollypop’a – “smaila”!
Vasario 24, 2005 10:44
pravdas recenzija – galva auksciau, kad ir kaip besistngtumetetau, vienok liudna: ore slowly goes anderv’oter
Vasario 24, 2005 12:14
linka i pravdoss recenzija galima?
Vasario 24, 2005 12:26
Kadangi manau žinąs, KAS TAS Linas, tai sudomino bendros raštų nuostatos, pvz.: ar pasirašęs PAVARDE vadintų kokį A.Marčėną BERNU?
Ar aš teisus: jei rašai ANONIMIŠKAI, apie tuos, kuriuos įvardyji NE ANONIMIŠKAI gali rašyti humoristiškai su TYČIOJIMOSI gaidelėmis, o jeigu pasirašai – tada su HUMORU BE tų gaidelių?
Vasario 25, 2005 13:04
…ARŪNUI :
Sveikas, pritariu TAVO nuomonei visomis 4iomis : ),ir jei pažįsti šio straipsnio autorių, perduok jam, jog ŠIAME PASULYJE IR TAIP DAUG PURVO, BLOGIO, IR APSKRITAI, BETVARKĖS.Knygos yra tai ,kas vis dar gelbėja žmones iš nevilties. KAI KADA. O GAL NET DAŽNAI ARBA VISADA. KNYGOS YRA LIUKS DALYKĖLIS, IR NĖRA REIKALO TAIP STIPRIAI DERGTI ANT TŲ, KURIE JAS RAŠO.Na, išskyrus TUOS, kurie rašo BLOGAS knygas.. : (
Aš, asmeniškai, manau,kad ,”skarotos gerų mėlynų akių merginos bei gitariniai vaikinai” yra kur kas geresnis reiškinys mūsų gyvenime, nei TOKIE STRAIPSNIAI…
SĖKMĖS, ir …
aš vis dar tikiu, kad gėrio šiame pasaulyje yra kur kas daugiau negu blogio.KUR KAS DAUGIAU!
Vasario 25, 2005 13:27
tikras lietuvis – ne krislelio dziaugsmo, kad is vis kazkas raso, ir kazkas vyksta.
Vasario 25, 2005 13:59
taketas genialus, o daorange siauraprote (irariu, kad visgi ne siauraprotIS). gerbiu nuomone ir dziaugiuosi jos naivumu, bet nesuprantu, kodel kritika yra blogai? Sakai, bet kokiu atveju knygos yra gerai? bet tuoj pat pati pasitikslini uzsimindama apie blogas knygas. Straipsnio autorius kaip tik ir kalba apie – na, bent jau viena tai tikrai – bloga knyga! Ir labai pagristai, siaubingai taikliai, izvalgiai! O gitariniai bernai ir skarotos mergos – jie faini turbut “zmoguciai” is esmes, bet tokie naivus dazniausiai, kad net nejauku pasidaro tarp ju. Jiems netgi Fermine’as – auksto pilotazo talentas, genialumo virsune, ir jie nemasto savarankiskai, nes masto Coelho citatomis. Bet as toleruoju,tikiuosi, anyway.. sorry, tik pasidalinau mastalais.
Vasario 25, 2005 14:00
tekstas, ne taketas!
Vasario 25, 2005 14:01
ir “itariu”, o ne “irariu” – visaks per skubejima, sorry
Vasario 25, 2005 18:39
TO rrr :
1. Jau verčiau mąstyti Coelo citatomis, nei nemąstyti visiškai*
2.Dar (mano nuomone, – genealusis ) E. M. Remarque kažkada į padanges kėlė “šventąjį naivumą”, taip kad…*
3.Man , asmeniškai, labiau nejauku būtų tarpe tokių straipsnių autorių…*
4.Gerbiu už įžvalgumą : ) esu “visgi ne siauraprotIS” : )*
5.Kai pagalvoji, tai ar verta dėl tokių dalykų ginčytis?..*
Manau,penktadienis*****, ir it’s a hight time to enjoy THE LIFE*****
EINAM, KĄ, ATŠVĘST
VERČIAU GYVENIMĄ …( :
Vasario 25, 2005 18:43
sorry, Coelho, ne Coelo*”Viskas per tą skubėjimą”.
P. s. : ačiū už atsakymą : ), anyway*
Vasario 26, 2005 00:42
Autorius turėtų būti Linas Kranauskas. Literatūroje ir mene parašo “kitu stiliumi”. Tada, žinoma galima ir pasirašyti :D
http://www.culture.lt/lmenas/?leid_id=3036&kas=straipsnis&st_id=6282
Vasario 26, 2005 15:01
Sakyciau, labai lekshtas jauno “zurnalisto”,(SPEJU),dabar niekuo neisiskiriantis straipsnis is kitu gausybes….
Ziovajau beskaitydamas…
Vasario 26, 2005 17:11
genealus rashosi genialus.
remarkas:))
the life anglu kalboje vartojamas be artikelio.
del pono lino pasirashymo – a koks skirtumas? nuo to, kad jis tas ish litmenio, ar kaimynas ish 3 auhksto, kazhkas pasikeichia?:)))
Vasario 26, 2005 18:31
Kaimyno gali nepažinoti, o šis – žinomas
Vasario 27, 2005 17:13
gerai, linai, kad bent pries ciulpima nieko pries neturi, nes atrodo, kad pries viska, kas siam gyvenime dar liko – turi. bent po truputi kritikos kiekvienam faktui, objektui, reiskiniui. linkiu, kad kada nors gyvenime pasitaikytu ishimtis ir patirtum ta banalia pilnatve, kuria taip dedi i shuns dienas ir tada pasakytum ”tobula, neverta kritikos”. nes dabar is shalies straipsnelio autorius atrodo velnishkai nelaimingas bambeklis. toks, kokiais tampa pensininkai, kai jiems nebestovi, zmona privercia parduoti vienintele atgaiva – garaza, o kaimynu sunus pirmo nepraleidzia pro duris laiptineje. nezinau, gal dabar taip madinga, gal laimingi zmones nepopuliarus, o gal autorius esas tikras lietuvis, bet jei tai nuolatine lino savijauta – uzjauciu. sakau be jokios ironijos!
dar galeciau priminti toki darzelinukishka, turbut stilistishkai neteisinga, bet gera posaki ”kas ant kitu pasako, ant saves pasisako”. nes kai kurios kritikos eilutes, skirtos parulskiui, siek tiek dera ir paciam linui;) matote, siame gyvenime reikia buti ne tik kritishku, bet ir savikritishku. tik tokiu atveju kritika – sveikas ir gydantis dalykas.
apie ”politikos” autoriu parashyta turbut bene taikliausiai, bet ar si prognoze ishsipildys – dar turesim laiko paziureti (ir paskaityti busimuose lino manifestuose literaturai, renginiu organizuotumui ir siaip gyvenimui, kuris siaip jau yra grazus, jei negaishti laiko p’izdavodamas kitu sugebejima gerai uzsidirbti, kaip kad uzsidirbo ”sniego” autorius ir litexpo).
zinoma, pritariu del renginio nesklandumo. kad organizaciniais klausimais ten buvo siek tiek chaoso – nesigincysiu (nes ir man ten teko prasisukti), bet ar i valanda sukishi 6 susitikimus su rasytojais skirtingose vietose, ar 10, ar tik viena – zmones pirks ta bilieteli uz 4lt ir eis. niekas neorganizuoja renginio vartotojams kaip linas, kuriu – turbut po tris kiekvienam lietuvos miestui. nes mase viska atperka. o del triju nieks niekada nesistengs (ir ar jau tikrai taip svarbu yra susirinkti autografus ir pamatyti, kas parashe? svarbu ka…). tad linkiu paciam linui geriau parasyti, paciam pelnyciau ishpopuliareti, paciam sklandziau suorganizuoti ir uzdirbti ne maziau, nei uzdirbo visi minetieji ir dar nepaminetieji (is marketingo desniu, kaip matot, nepasityciosit. purkshtaukit nepurkstave, o jie egzistuos ir taskas).
linkiu dideles sekmes ir dar didesnio optimizmo. nes nihilizmas yra neprogresuojantis dalykas.
Vasario 27, 2005 20:28
0 (nulis).. nusisnekat. dar palauksim.
Vasario 28, 2005 00:44
su straipsnio autorium buti yra jauku. netgi labai. shiaip toks pastebejimas =)
Vasario 28, 2005 11:46
TO SOMEONE
sorry man už tas klaidas…skubėjau į DIDŽIOJO PENKTADIENIO vakarėlį, kurį anonsavo straipsnelis Garsai Iš House Bohemijos, tad per tą skubėjimą vis…
Anglų kalbą mokiausi ir tebe* viso labo tik savarankiškai, tad…klauskite, prašau,jau geriau (nemėgstu tos kalbos, bet moku neblogai) – vokiškai, ar …rusiškai.
Be abejo jokio – genialus…nuo žodelyčio GENIJUS juk ;)
Bet gi ir teisinuosi aš čia..: )Ne dėl to juk ČIA susirinkom.
O, BEJE, teisingai, visada gyvenime reikia sustoti ir paklausti savęs bei kitų, bet kokį reiškinį svarstant – AR TAI KĄ NORS KEIČIA? Dėl šito- pritariu labai*****Nes kad jau buvo( nors ir anonimiškai) parašyta, kad LIFE rašosi be THE, tai jau taip skersai ir išilgai pakeitė mano gyvenimą, kad DIEVAŽI…: ) Rimtai ,ačiū už pastabą:D
O Bet Tačiau- juk kažkas genIAlus genIAliai yra pasakęs, KAD VISOS TIESOS YRA ABEJOTINOS…tad …
Vasario 28, 2005 11:50
…skiriu L*****
genialus straipsnis!!!
: )))
Vasario 28, 2005 15:29
cia kazkokia gerbeja isiveisus tarp komentaru:DDD
Vasario 28, 2005 15:41
man, gal tik man, bet nepriimtinas toks lino ko nors rasymo stilius, antai kaip ”lazdynai-ar-tai-karoliniskes” ir labai pamegtas skyrybos zenklas ”/”. siame straipsnyje, zinoma, tokiu perliuku mazai, bet kituose yra, oi yra.
ir tai man, gal tik man, bet primena tokia rasymo maniera ”niu zinai, ash ejaw ejaw ir galvoju, wau, kaip zeurei ce viskas gawosi..”, tik sheshiagubai intelektualesnio tipo, bet vistiek man, gal tik man, atrodancia nereikalinga maniera, nes maniera yra poza, o povyzos mane, gal tik mane, laikui begant uzknisa.
ir dar ta povyza labai aiskiai pasimato paskutineje sio straipsnio pastraipoje apie komentarus. turbut tiesa, kad didziausi kritikai patys labiausiai bijo kritikos.
linkiu ikvepimo. talenta turi, o ar ji reik svaistyti straipsniams apie litexpo? cia dar klausimas, oi klausimas.
Vasario 28, 2005 19:29
ar “L” – nuo zodzio “linkejimai”? nes matyti kad turi chroniska polinki i juos. pats/pati nepastebi?
nzn, ar bijau kritikos; bet kaip tik jos cia labiausiai ir laukiu. kritikos, papildymu, zinai, gal kokiu net vajezau izvalgu bei pratesimu. o kol kas, deja, nera. viskas, ka issakei – visiskai nepataikantys spejimai, tavo nuosavu fobiju ir isankstiniu susigulejimu israiskos. net paskutinio sakinio prasmes neigebejai isskaityt. apie ‘daorange’ alchemizmus arba tai kad “antikiniai motyvai – pagrindinis postmoderno bruozas” net nera ka sneket..
Kovo 1, 2005 18:33
…su Pavasariu*****
Kovo 1, 2005 21:08
greit ishprovokuojamas tas autorius, kazkaip net… eeem.
o linketi yra geriau, nei burbeti, kolega;))
Kovo 5, 2005 14:09
autoriui- LINUI
Kaip kažkas taikliai (bet gal tik man vienai toks pastebėjimas – taiklus )yra pastebėjęs,- kritika- tai tobulybės ilgesio išraiška.
Na, pasakykit man, DĖL DIEVO MEILĖS, NEIŠMANĖLEI, kame Jūs trokštate tobulumo?Kokia šio straipsnio Pagrindinė Mintis – vienu sakiniu?
Beje, būtų be galo įdomu sužinoti kokia, gi, Jūsų Pati Mylimiausia Knyga? Šventai tikiu, kad ne SNIEGAS,kurio aš taip pat – ” dėl nesuprantamų priežasčių neapsispręndžiau skaityt toliau”…
Galbūt nebūsiu visiškai jūsų pasmerkta
ir į giliausius pragarus nutrenkta : )
jei parašysiu, kad šiuo metu aš labai dievinu J. Ivanauskaitę bei jos knygą SAPNŲ NUBLOKŠTI.Taip taip, be abejo, lauksiu taip pat ir Jūsų komentaro šios knygos bei mano niekam tikusio(bandau iš anksto atspėti Jūsų nuomonę : )) skonio atžvilgiu.Lauksiu Nekantriai.
Sėkmės bejaučiant Pavasarį… : )
Kovo 6, 2005 15:28
karta ivanauskaite pas seneli, sode,buvo smarkiai pasinerus i meditacija.gryzo senelis is anciu medziokles aplipes pukais ir su didele isvarza ant kojos.trenke ivanauskaitei su guminiu per galva ir atsikosejes isreke:
-Nusiplauk veida,sutre!
Kovo 6, 2005 17:12
ivanauskaite tikrai neverta dievinimo, sakau, kaip save skaitantis apsiskaichiusiu zhmogumi.
yra daug puikesniu bandymu aprashyti kazhka magic realism stiliumi.
Kovo 7, 2005 17:39
gerb.ZEMAI,
…muštis yra negražu nepriimtina amoralu… : (
(rimtai aš)
parašyk, verčiau kažką gražaus… : )
Kaip ten bebūtų, manau, Ivanauskaitė nusipelnė
ir kažko pozityvesnio, kaip manai?
Kovo 7, 2005 17:48
ne autoriui*
Ačiū už teisingą pastebėjimą*****
V i s a d a gali kažkas kažkur kažkaip kažkiek kažkada padaryti g e r i a u. Be jokios abejonės. Tobulumas juk beribis bekraštis… : )
Na, gerai, jau gerai, nedievinu aš jos… : )bet man Labai Labai yra Tai, ką ji parašė.
Kovo 9, 2005 17:15
Įdomu nuo pirmos raidės iki paskutinės.
Kovo 20, 2005 15:15
“People are like diamonds. They have many sides”. / St.King ,” Hearts in Atlantis” /
Autoriui Linui dar kartą…:
Nėra Jūsų apibrėžimo vienu sakiniu, tad, jei neužpyksit, 1sakiniu pabandysiu apsibrėžti aš savo komentarus*
Šiame straipsnyje aš pasigedau pagarbos Žmogui.
O dabar noriu Jūsų paklausti, gal ir neatsakysit, bet vis dėlto: Ar esat parašęs Knygą?Jei parašėt, ar tai yra knyga, kurią skaito lygiai tiek pat, kiek ir šiame straipsnyje išpeiktąjį SNIEGĄ? O gal ta knyga pralenkė SNIEGĄ? Jei – taip, tuomet lenkiu prieš Jus galvą, ranką bei visa kita, ką tik nulenkti šioje Žemėje įmanoma.
Bet jei nerašot knygų, tai kaip tada galima taip spręsti ir apie juos, rašančiuosius, taip rašyti?Juk tada galima nebent tik paspėlioti…ar ne?
Kiekvienas iš mūsų yra Vienintelis ir Nepakartojamas. Kiekvienas yra Vienintelis Toks. Gerbkim, Mylėkim, ir pasistenkim Suprasti vienas kitą…
Gal Jums teko skaityti H.Hesse “Atsitokėjimus” ? Ten, kaip, beje, ir daugelyje kitų nuostabių knygų, labai gražiai, aiškiai ir taikliai rašoma apie visa tai.Verta paskaityti!
Sėkmės*Saulės*Šilumos*Švelnumo*****
Kovo 22, 2005 12:33
Apelsineli, tik vardan to, kad niekaip manes neuzmirsti: dauguma tavo minciu nepataiko i tiesos taska, supranti, ir naujausia – lygiai taip pat. pameginsiu pasitelkti kuo aiskesni ir populiaresni (nes ka tik issakei, kad kurinio populiarumas tau daug reiskia) pavyzdi: ar zinai kino kritika Sauliu Macaiti? ar gerbi jo zodi? (jei ne, tiesiog istatyk vietoj jo pavardes kita, tau imponuojancia) ir klausimo tasa: kiek filmu jis yra sukures? kaip tau jie?
Kovo 22, 2005 14:01
…tik vardan to, kad galiu JUS pamiršti:
DAO nuo RANGE atskyriau n-e-a-s-t-i-k-t-i-n-a-i.
Ne apelsinėlis aš,- m-o-t-e-r-i-s…
Išsamesnis papildymas vėliau:)
Kovo 22, 2005 16:58
…netaikiau ir tebenetaikiau i jokius TASKUS.
Suprantama, kino kritikams nebelieka nieko kito, kaip tik kritikuoti…apelsinelius:)
Gaila, bet toli grazu iki KURIANCIUJU…
Ir maždaug tiek kol kas, iki. Jeigu ką nors svarbaus praleidau – pridursim komentaruose, ar ne, kolegos,(…)
Smailas!
Kovo 24, 2005 23:03
abejingumas klaidoms visgi nedovanotinas dalykas:), ypac – savoms, tad – pataisa:
…netaikiau ir TEBENETAIKAU i jokius TASKUS!
SMAILAS :*
Kovo 16, 2011 21:18
Hello. And Bye.
Kovo 22, 2011 22:47
Hello. And Bye.