Gegužės 27-osios vakarą Rygos valstybinio muziejaus sienos vibravo nuo šiai įstaigai nebūdingo šurmulio. Gausūs lankytojų būriai Arsenalo salę užplūdo darbo dienai net nepasibaigus. Visiškai iškritęs iš konteksto atrodė tik vienas žmogus – liesas dvimetrinis dėdė, kuriam lėtai iriantis per chaosą, minia skyrėsi beveik kaip Raudonoji jūra vienoje pasakoje. Dėdė įgudusiu žvilgsniu tyrinėjo aplinką ir draugiškai kėlė tostus į savo gerbėjų sveikatą. Nusišypsojęs prie jo pribėgusiai šešiametei garsaus latvių teatro režisieriaus Alvio Hermanio dukrelei Jetei, rankoje vos nulaikiusiai didžiulę sklidiną taurę, garsenybė tarstelėjo: „Darling, I really hope it‘s cola“…
Projektuojantis muzikos pasaulį per save ir save – per muzikos pasaulį. Toks yra Anton Corbijn – nesuskaičiuojamą daugybę popkultūros ikonų įamžinęs fotografas, neretai tituluojamas populiariausiu šių dienų scenos metraštininku. Bono ir Co., Kylie Minogue, Robet De Niro, Eva Herzigova, Kim Wilde, Brian Eno, Björk, Kurt Cobain, DEPECHE MODE (kartu ir atskirai), Nina Hagen, Cameron Diaz, Beck, Kate Moss, Clint Eastwood, Johnny Depp, Peter Gabriel, Brian Ferry, keturi KRAFTWERK plastikmenai, Annie Lennox, Danny De Vito, Joni Mitchell, Trent Reznor, Martin Scorsese, David Bowie, Liv Tyler, Tom Waits, Sean Penn, o taip pat ir pats fotografijų autorius įvairių (sutapimas ar ne, bet dažniausiai mirusių) muzikantų amplua. Galbūt todėl visą gyvenimą popkultūros žvaigždes fotografavęs menininkas, kuriam, beje, ką tik stuktelėjo 50, ir pats išgarsėjo nė kiek nemažiau nei jo stilingų portretų herojai. „Mortals“. Taip pavadinta paroda, į kurią tvankią gegužės popietę veržėsi šimtai melomanų. Tiek tad tos sceninės romantikos.
Anton Corbijn gimė Nyderlanduose, netoli Roterdamo. Savo profesinės karjeros pradžia jis vadina persikraustymą į Londoną: 1979 metais jis pradeda fotografuoti kultinio britų žurnalo „New Musical Express“ puslapiams. Šiandien fotografas, dailininkas, vaizdo klipų kūrėjas, trumpametražių filmų režisierius, scenos dizaineris ir dar galai žino kas pripažįsta, kad taip jau išeina, kad ne konkretūs asmenys, o atmosfera tampa svarbiausiu jo fotografijų akcentu. „Atmosphere“ vadinosi ir jo sukurtas pomirtinis tribute, skirtas JOY DIVISION. Dėl šios priežasties visame pasaulyje pripažintas nuotaikos magas vadinamas fotografu, taikliausiai perteikusiu vizualinį 8-ojo ir 9-ojo dešimtmečio britų muzikinės scenos klimatą.
Pradėjęs „solo“ karjerą Corbijn smarkiai išplečia savo veiklos erdves: nuo 1985-ųjų jis užsiima U2 bei DEPECHE MODE albumų apipavidalinimu ir koncertų režisūra (dėkingi „depešai“ savo asmeninį guru netgi buvo paskelbę penktuoju grupės nariu), kuria vaizdo klipus (be daugybės bendradarbiavimo su tais pačiais D.M. ir U2 atvejų, Corbijn dirbo su METALLICA, Nick Cave, NIRVANA, TRAVIS). Viena po kitos pasaulį išvydo Corbijn fotografijų knygos. Jau pirmoji iš jų, „Famouz“, paskatino kalbas apie itin savitą Corbijn fotografavimo stilių – kontrastuojantį apšvietimą, tai „mračnai“ poetišką, tai melancholiškai ironišką vaizdą, netikėtais rakursais laužantį stereotipines žvaigždžių charakteristikas. 2000-aisiais Corbijn publikai pateikė sunkiau virškinamą produktą – knygą „Strippinggirls“, kurį fotografas dvejus metus kūrė su kita garsia olandų menininke Marlene Dumas. Šiuo metu yra pasirodžiusi naujausia Anton Corbijn fotografijų knyga „U2&i“.
Balandį savo darbus trumpai eksponavęs Sankt Peterburge, gegužę Corbijn sugrįžo į Rygą. Pastaruoju metu Latvijos sostinėje fotografas lankosi ypač dažnai: sausį vykusio koncerto Rygoje metu jis lydėjo grupę R.E.M., be to, fotografą sieja artima draugystė su latvių scenos lyderiais BRAINSTORM. Corbijn prisipažino su dideliu malonumu organizavęs fotosesijas paskutiniajam latvių grupės albumui „Četri krasti“, kurį fotografas vadina brandžiausiu.
Kalbų, kurias per parodos atidarymą gerą valandą raportavo labai daug svarbių vietinės reikšmės asmenų, Corbijn klausėsi ramiai pasitiesęs ant laiptų. Ten pat jį buvo galima atrasti ir pasibaigus oficialiajai parodos atidarymo daliai. Kaip ir seniau, popdangaus statistas į dėmesio centrą nesiveržia – daugiau kaip 20 metų geriau už jį patį kalba karališki menininko karjeros pasiekimai.
Anton Corbijn darbų paroda Rygoje veiks iki liepos mėnesio.
Nuo savęs asmeniškai: netapęs rokstaru, kokiame nors paraleliniame gyvenime Bono galėjo/turėjo tapti fotomodeliu.



Gegužės 31, 2005 16:28
Reiks nulėkti į Rygą pasižiūrėti.
Gegužės 31, 2005 21:59
burna isdziuwo ;(
Birželio 1, 2005 13:56
oi kodel visi mus taip lenkia
Birželio 3, 2005 00:12
nu gi kodiel KODIEL tap visi mumi lenkia.Susiniervijau
Birželio 3, 2005 14:02
Todel, kad dauguma lietuviu jobani gaidzhiai ir jei kas vyksta vietoje – pasyviai ignoruoja. GAIDZHIAMS GAIDZHIU DALIA.
Birželio 3, 2005 14:04
Tarp kitko RESPECT Lenai Vaginovai brr… Vaganovai. Jos mintys labai tikslios ir aishkios. kaip skustuvas perrezhiantis nigerio gerkle.
Birželio 5, 2005 19:28
nu gal ne gaidziai lietuviai tik GAIdziukai…………………..
Birželio 12, 2005 21:06
Oralinis seksas ir kiti iškrypimai žaloja visuomenę
Norėčiau atkreipti dėmesį į vis didesnį lytinių iškrypimų pavojų, gresiantį jaunai Lietuvos valstybei. Tas pavojus būtų įvardintas labai paprastai – beprasmiškas laiko leidimas keistiems ir iškrypusiems seksualiniams žaidimams. Tuojaus paaiškinsiu.
Dabartinė visuomenė remiasi keliais kertiniais savo veiklos “banginiais” – ekonomika, socialinė veikla, šeimyniniai santykiai. Visas mūsų dabartinės visuomenės, o ir valstybingumo egzistavimas pagrįstas šiais kertiniais akmenimis.
Dabartinio žmogaus egzistencija griežtai apibrėžiama norminio reguliavimo bei papročių: atkreipsiu dėmesį – papročių, netrukdančių normiškai sureguliuotai sričiai. Visam mūsų visuomeniškumui, netgi sakyčiau civilizacijai kelia grėsmę paprastas ir trivialus reiškinys: visuomenės narių seksualiniai žaidimai, nevaldomi bjaurūs instinktai.
Piliečių seksualiniai žaidimai neigiamai veikia ne tik moralę, bet ir kitus esminius visuomenės egzistavimo pagrindus- ekonomiką bei socialinę padėtį. Štai pažiūrėkime: apie ką galvoja vyrai? Ne apie darbą, ne apie švietimą ir mokslą. Ne apie kovą. Vyrai galvoja apie seksą. Apie paprastą ir vulgarų seksą. Tam jie praleidžia daugiau laiko nei skiria darbui ar mokslui.
Ir ne tik galvoja! Vyrai užsiima seksu ne tam, kad pratęstų giminę, bet tam, kad patenkintų savo gyvuliškas aistras. Sunku net įsivaizduoti, kiek minučių, valandų, parų, metų savo gyvenime vyras praleidžia atlikdamas tuos vulgarius frikcinius nieko neatnešančius visuomenei ar ekonomikai judesius.
Tūlas man prieštaraus: pelną iš to turi Durex ir kiti lateksinių produktų gamintojai. Bet pagalvokime, gerbiamieji, koki tikrą vidaus produktą galėtų sukurti tie nelaimingi vyrai. Kiek darbo valandų, kiek pagaminta fabrikuose įrenginių, kiek atskaityta paskaitų, kiek paveikslų galėtų būti nupaišyta jei mes visi skirtume mažiau dėmesio vulgariems reikalams. Kodėl aš prieš oralinį, analinį, kumštelinį, tarpkrūtinį ir kitokį seksą?
Jei jūsų neįtikino aukščiau paminėti argumentai, pateiksiu kitus:
1. Lietuviškas seksas skirtas jaunųjų Lietuvos piliečių pradėjimui. Nei vienu iš aukščiau paminėtų būdų Lietuvis negims. Aišku, kai kurie mūsų egzemplioriai matyt yra pradėti būtent oraliniu ar analiniu būdu, bet čia tegu aiškinasi politologai.
2. Oralinis seksas pavojingas gyvybei ir sveikatai. PSO duomenimis, 86 bakterijų rūšys gyvena burnoje. Kur jos gyvens po oralinio akto, matyt irgi aišku.
3. Seksas, kuriuo nepradedamas Lietuvos pilietis tolygus nusikaltimui arba bent nusikalstamam abejingumui demografinei Lietuvos situacijai.
4. Vyriški lyties organai turi svarbesnę paskirtį nei būti kišami į nekurias terpes. Pvz. šlapinimosi paskirtis.
Todėl aš kviečiu tautą, piliečius dirbti, kelti BVP, arti kultūros ir meno aruodus, negaištant laiko vulgariems ir nesocialiems žaidimams
Birželio 12, 2005 22:32
gea mutha phuckers i agree wif tha dumb guy.. if yall could onli write in engl. yall prolly would kno wers tet dammm point.. nuke all phat head antelopes and make em eat bananaz…or even betta send to tha panama prison and give a lil lesson how of how thaz all shytta iz done!! anyway in yall place dig? er;buddy cant type a shit ere..
Birželio 12, 2005 22:33
Sveiki, kur hefaistas, filosofas ir hulkas, kur kiti draugeliai ir aplamai kokia chuinia cia darosi? Puse menesio neilindau tai tik viena puslapi tepavaret bazaro. Ei, sena chebryte – renkames , nes sreikia paispizdavot. Man atostogos, taip, kad laiko yr. A jus ten is gamtos neislendat? Gal jau nusikrusot, o kas gi mane patvarkys?
Birželio 12, 2005 22:34
: po kiek laiko yliipa du vyr.g. asmenys ziuri y jy taip piktai… o tas fainas jiem sako;” kas yra pazystamas ar ka? – jo pazistam. -tai gal ir Geda is lazdiju zinot? – zinom. – ooooo taij penkis duokit!!mano pusbratkis=))))!!!! blet reikejo viska patiem matyt vos ten nesika visi nuo jo bajeriu.. net babules. tingiu daug spausdint todel visko nepaskosiu
Birželio 12, 2005 22:35
dar veliau:” ar sitas veza iki stoties autobusu? sako ten yra geru bobu su dideliais papais…” po to:” siandie mano motina keule pjauna.. saslyku bus. bet turbut manes neisileis…gyvenau ten kol gert nepradejau”..
Birželio 12, 2005 22:37
as vikstiek brugstelesiu savo plunksna trumpai… kauno teritorijoje trule buvo toks biski pageres 17-19metu dzigitas ylipess. linksmas toks, su visais labinasi. pirmoj stopkej transporto balsas sako:” baldu praduotuve” o Tas :” eij kur mano baldu pardavejoz??!! ateik pas mane…” nu ir visi aleij vieno kaleivio juokias. po ta eina:” ortopedijos iimone” Tas :” ortopedijos ar pedijos??”
Birželio 22, 2005 11:08
Nuostabi paroda, labai patiko.
Birželio 28, 2005 10:55
Straipsnis geras,o zmogus genijus.Skaitytuoju komentarai beviltiski…
Lapkričio 11, 2012 07:39
buy tramadol online no prescription cod buy tramadol online mastercard overnight – tramadol dosage veterinary medicine