VINILAS.LT (2) CONTROL atvirkščiai

Iš visų Lietuvos autorių plokštelių žvelgiant iš arogantiško Vilniaus, bene paslaptingiausiai atrodo Sun & Fyzo singlas “Tribal from Lithuania :Tarabanda/Lortnoc”, šį vasarį išleistas Tribo recordings ir reklamuotas kaip “Big tribal from Lithuania”… Norėdami praskleisti šį paslapties šydą, kreipėmės į Klaipėdą, ir štai ką jie turėjo mums papasakoti… Jūs galite paspausti žemiau nurodytus linkus ir sužinoti daugiau… Arba tiesiog drožti į, tarkime, “juno.co.uk” ir užsisakyti šį drakonišku (?) “Tribo” ženklu padabintą “progressive” dvasia alsuojantį vinylą…

Apibūdinkite išleistą plokštelę penkiais žodžiais.

FYZO : Modernumas, Jėga, Energija, Profesionalumas, Mistika.

Ir papasakokite tiesiog apie “Stereo productions” kas jie tokie… jie buvo Lietuvoje? Gal dar atvarys?

SUN & FYZO: Stereo ne tik įrašų kompanija , tai išskirtinė siela, turinti nepakartojamą Iberican muzikinį stilių. Šimtas penkiasdešimt procentų kokybės. Stereo productions tai šeima, kuri jungia iš viso penkias įrašų kompanijas – Stereo Cool!, Iberican rec., Solar rec., Tribo rec., Almibar rec., ir į šią šeimą įeina pats Stereo productions. Manome, lengviau būtų tiesiog vieną kartą užeiti į stereo-productions.com…. ir, manome, tai tikrai bus toli gražu ne paskutinis jūsų apsilankymas Iberican pasaulyje. Abudu jo įkūrėjai, Chus L. Esteban (arba Dj Chus) ir Pablo Ceballos grojo Lietuvoje ir manome dar ne vieną kartą čia sugrįš.

Ar prisimenat savo pirmąjį susitikimą ir ką vieni kitiems sakėte?

SUN: Taip, prisimenu tą pirmą susitikimą… Klube daviau savo kompaktą, prirėkiau Chusui į ausį, kad tai mūsų muzika, ir tiek… Paskui visą naktį galvojau, ar jis iš viso suprato, ką jam sakiau, jis gi grynakraujis ispanas…

O kelis tikrai ypatingus momentus, nutikusius leidžiant šią plokštelę?
SUN: Gal nebent tai, kad pasirašėme kontraktą kitą dieną po mano gimtadienio [juokiasi] Tai – iš ties geriausia dovana…

Kas yra “Tarabanda” maždaug žinome, kas yra “Lortnoc” maždaug nutuokiame (jei ne – skaitykite kitą interviu, į kurį rasite nuorodą straipsnio apačioje – red. past. ), o ką reiškia “Bisquit Plum”? Kokius dar pavadinimus parinksite savo muzikai ?

Bisquit Plum – tai mūsų sukurtų gabalų rinkinio pavadinimas, kurį Chus (tikriausiai, pagalvojęs, kad tai yra viso mūsų projekto pavadinimas) ir įrašė į savo čartus. Taip ir parašė – BISQUT PLUM – „Tarabanda“. Bet įtariu, kad šio pavadinimo šiaip sau nepaleisime, nebent kas nors spės jį „pasiskolinti“ iš mūsų ;)

Kaip buvo nuspręsta parinkti remiksuotojus? Kaip jūs buvote išrinkti remiksuoti kažką – “leiblo vidinė šventė”?
SUN & FYZO: Kalbi apie „In Stereo“ remiksą? Mes patys save išsirinkome. Užsinorėjome įrašyti remiksą, susisiekėme su Stereo ir gavome takelius ;) Manome jei taip lengvai gavome tai, kas kainuoja nemažai pinigų, tai gal tai kazką jau reiškia ? [juokiasi]. O gal jie tesiog buvo geros nuotaikos… [juokiasi].

Gal galėtumėt papasakoti plačiau apie savo studiją, ką ir kiek naudojate. Ar ilgai “surinkinėjote” šią studiją? Jei kiltų gaisras, ką pirmiausiai neštumėte?

FYZO : Skaitmeninė studija yra kaskart tobulinama… joje, be abejo yra kompiuteris [juokiasi]. Garso moduliai, ritmo mašina, vokalo “agregatas”… ir taip toliau. Na, prieš kokius penkeris metus pamenu buvo tik kompiuteris ir sintezatorius :). Jei kiltų gaisras, gal pirmiausia neščiau pries kelis mėnesius Latvijoje pirktą procesorių “Focusrite”….
SUN: – O aš – visą kitą irangą. Bet gal taip nebus [šypsosi].

Jei paklausti rimčiau, tai skaitmeninėje studijoje esate jau daugiau nei penkis metus. Ar labai per tą laiką ištobulėjo softas ir įranga? Ar dabar žmogus, ginkluotas geru procesorium ir, tarkime, “Reason” gali viską sukurti savo miegamajame? Ar dar svarbi studija, kaip atskira kūrybos erdvė?

FYZO: Mes pradėjom dirbti, galima sąlyginai sakyti neseniai. Anksčiau skaitmeniniai konverteriai nebuvo tokie populiarūs ir, galima sakyti, buvo pakankamai brangūs. Na, o programa pagrindinė mums kaip buvo visada “Cubase”, taip ir išlieka iki šiol “Cubase”, tik atsiranda naujos versijos. Šiuo metu dirbam su “Cubase SX2” Instrumentus labiau stengiamės apdirbt “harvarais”, o ne vien “softu”. Ne taip jau senai įsigijom vokalo procesoriu “Focus Rite – Voicemaster PRO”… Vis dėlto, kad ir kokie bus prietaisai, be žmogaus idėjų kūrinys negims. Tiesa, studijos patalpa šiek tiek įtakoja, tai kaip skambės kūrinys…kaip ir užvaldžiusi nuotaika.

Ar esate studijavę muziką, ar viską darote intuityviai? Ar pažįstate natas, galėtumėte užrašyti kūrinį natomis?

SUN: Muzikinis išsilavinimas yra būtinas. Ėjau i muzikos mokyklą… gitaros klasę. Tėvams sakiau, kad noriu groti fortepijonu, bet jie vis tiek mane mane nuvede i gitaros klasę… bet dar papildomai, slapta ėjau i fortepijono pamokas, mokiausi solfedžio. Natas pažįstu… [šypsosi]
FYZO Aš esu šešeris metus mokęsis fortepijono ir triūbos specialybėje. Natas pažįstu labai gerai. Ir, be abejo, galėčiau uzrašyti kurinį natomis … [dar labiau patenkintas šypsosi]

Gal yra kokia vieta Klaipėdoje, ar nebūtinai Klaipėdoje, kuri įkvepia kurti? Kur jūs aptariate, kaip skambės kūrinys? O kur pabėgate pailsėti?
Sun: Taip yra… 90 % kūrybinio proceso įvyksta mašinoje bei grojant klubuose ar vakarėliuose. Tuo metu būna stipresnis kontaktas su žmonėmis ir tai padeda suprasti, kaip turėtų skambėti tas ar kitas garsas… Arba miksuojant naudoji efektus ir tuo pačiu išgauni naują garselį ir stebi klaberių reakciją. Po to viskas persikelia į studiją ir ten jau dviese aptariame, kaip ir kas skambės. Na, o pailsėti, aišku, važiuoju į gamtą prie jūros su žmona bei sūnumi. Norėčiau išmokti tomis akimirkomis negalvoti apie darbus, muziką, bet….

FYZO: Kūrinio nuotaiką lemia daug faktorių… kaip išsimiegojęs, kaip pailsėjęs, koks oras… [juokiasi] Mėgstu nuvažiuot prie juros, paklausyt visiškai kitos muzikos nei pats darau… tai “praplauna” smegenis. Be abejo, reikia ir klubuose apsilankyti, pažiūrėti, nuo ko žmonės kaifuoja, kas populiaru.

Ar sunku būti duetu? Ar daug ginčijatės?

FYZO: Na kaip ir nėra sunku būt duetu – idėjos , mintys gan dažnai sutampa. Tik tiek kad mažai to laiko turiu , ir pastoviai darbas uzsitęsia ir Sun tenka nuobodžiai laukti [juokiasi].

SUN: Įtariu, kad ginčų nenusimato. Kiekvienas žino, ką daro ir ką turi daryti. Nebent turiu kasdien kaip „auklė“ skambinti FYZO ir derinti dienotvarkę, nes abudu turime savu užsiėmimų…

Ar klausote džiazo, gal kokios kitos “netradicinės”, ne elektroninės muzikos?

FYZO: Tenka paklausyt ir džiazo – priklauso nuo nuotaikos… Būna kad į grotuvą ir chill-out ar kokį breakbeat kūrinį įmetu…Dažnai dirbu su komercine muzika, taip kad visko būna… [o aš galvojau, kas sukūrė paskutinį AMBERLIFE hitą – jokin’] . Kiekvinas muzikos žanras yra gražus, tik reikia išmokti tai klausyti
SUN: Klausau įvairiausios muzikos, išskyrus hard rock, trash, gabba…

Ar šokių muzika turi tautybę? O pilietybę?

SUN & FYZO: Tautybė – ŠOKIŲ, pilietybė – MUZIKA [patenkinti juokiasi]

Kaip vertinate “tribal” kaip reiškinį? Kokią muziką turėtų paklausyti žmonės,susidomėję šiuo stiliumi?

SUN: Tribal asocijuojasi su terminu Voodoo… tai tarsi hipnozė. Vaikystėje man patikdavo klausytis profesionalių būgnininkų improvizacijų, gal tai įtakojo didelę mano „simpatiją“ tam-tamų dūžiams…

O be vaikystėje išgirstų ritmų, kas iš tribal atlikėjų tikrai tave įtakojo, vertė žengti toliau? Gal galėtum mūsų skaitytojams paminėti kelis pavadinimus? Gal tarp jų yra grupių iš Lietuvos, kaimynių šalių, Rytų Europos?

SUN: [juokiasi] ar prisimeni tokia grupe SNAP? (Aišku prisimenu “The Power”, ką tai reiškia??- suglum. red. past.) Atrodo, 1992 metais, pirmajame jų albume buvo tokia viena dainuška su daugybe būgnų… Tada nežinojau žodžių ir dainavau sau maždaug „Zumbaju, agomeja“ [juokiasi] Bet beto muzikėlė man atrodė tokia šamaniška ;) Šiaip nesu visiškai pasinėręs į tribal, pats daug groju ir electro house Nei vienas mano pasirodymas neapsieina be breakbeat…Bet maišydamas šių stilių garsus bei ritmus, manau, išgaunu išskirtinę vieno didelio kūrinio dvasią.

Papasakokit, apie vakarėlius viloje “Aldona”? Kodėl Palanga? Ji kažkuo ypatinga?

SUN: Gal greičiau tai yra tiesiog Palanga. Tai yra ta vieta, kur žmonės važiuoja ilsėtis, pasislėpti, pašėlti. Organizavome daugiau nei 30 vakareliu Palangoje (“Boogie Woogie”, Sachmatinėje, “Viloje Aldona”), ir žiemą, ir rudenį, ir pavasarį, ir vasarą… ir į juos atvažiuodavo klaberiai iš visos Lietuvos. Štai jums ir Palangos ypatumai ;)

Gal žinote kokių paslapčių ar planų kas vyks Palangoje šią vasarą? Kaip manote ji labiau pasuks “klubinės” ar “snarglinės” muzikos link? Ar keičiasi Palanga muzikine prasme?

SUN: Palangoje? Joje visada POP music valdo. Abejoju ar kas pasikeis. Šiuo metu net nežinau ką nuveiksime, nes vel planuoju lėkti pagroti į užsienį, bet manau, kad BOOGIE WOOGIE bent vienas vakarėlis tikrai ivyks.

Vilnius ar Ryga – kas kiečiau?

FYZO: Kiečiau Vilnius, nes Lietuva , mūsų kraštas..
SUN: Ir tas, ir anas… Abudu miestai gražūs ir įdomūs… bet Vilnius – mūsų kraštas [juokiasi]

Ar progressive jau “mirė”?

FYZO: Ne, progressive nemirė . Dabar tas laikas, kai visa tai ir toliau populiarėja tiek didžėjų, tiek tarp paprastų klausytojų ausų…
SUN: Progressive – stilius kuri mes pasirinkome savo muzikos kūrimui… aš groju šio stiliaus (bet ne tik) muzikėlę klubose, vakarėliuose. Jis tikrai nemire… [šypsosi]. Jis keičiasi, kaip ir visas pasaulis keičiasi, ir tai yra gerai.

Kaip jums atrodo, kaip keisis šokių muzikos pasaulis per artimiausius penkis metus – atsiras naujų stilių, senieji išnyks? O gal atvirkščiai – viskas eina į gylį, o ne į plotį?

Sun: Visada yra ir bus muzikos stilių, kurie tam tikrą laikotarpį yra „ant bangos“ – kaip electro house šiais ir prėjusiais metais…. Liks ir pastovių – kaip house, tribal, d‘n‘b ir dar keli… Man tik norėtųsi, kad iš muzikos neišnyktų linksmos spalvos, melodijos, vokalai… gili pačio kūrinio mintis. Visgi tai yra klubine KULTŪRA !

Apibendrinant – koks jausmas kai plokštelė jau išėjo ir kažkiek prasisuko – kokie jausmai būna po to, ar neliūdna? Gal yra kokių dar naujų planų?

SUN & FYZO: Šiuo metu gauname labai daug elektroninio pašto iį užsienio prodiuseriu bei didžėjų, tokiu galime paminėti – Chus & Ceballos, Hypno, Piliavin & Zimbardo, Mike Mucci (Evolved), Andry Nalin (Nalin & Kane) ir kitų… Į jų čartus įtraukiami mūsų gabalai, promo kūriniai, miksai ir taip toliau… Nejaučiame jokių neigiamų jausmų, paprasčiausiai turime dar daugiau darbo ir džiaugiamės, kad galime prisidėti prie Lietuvos garsinimo. Planų yra, kai kurie jau pildosi, bet apie tai tiksliai pranešime, kai padėsime dar vieną antspaudą po dar vienu kontraktu [merkia akį ir šypsosi]

Kaip įsivaizduojate savo karjeros galimą tęsinį, kas jums būtų tikrai didelis pasiekimas?

SUN & FYZO: Kai kiti didžėjai ir prodiuseriai siųs savo muzikėlę ir mokės už tai, kad sukurtumėme jiems remiksą…[toliau merkia akį ir šypsosi]

Nuotraukos – iš atlikėjų archyvo