Interviewing Ian Pooley

Ar pameni du karščiausius iki šiol įvykusius “Gravity” vakarėlius? Abiejų jų kaltininkas tas pats – legendinis vokiečių prodiuseris ir DJ Ian Pooley. Pirmąjį jo vakarėlį sunkiai galėjai rasti vietos striukės pakabinimui, o gruodį vykęs jo pasirodymas G gimtadienyje sutraukė kol kas rekordinę klubo auditoriją. Trečią kartą į Lietuvą atvykstantis house herojus žada dar karštesnį vakarą, šį kartą po atviru dangumi.

Ian Pooley karjerą pradėjo šalia kitų Vokietijos nu school prodiuserių kaip Mousse T ir savo ištikimu partneriu DJ Tonka. Būtent jie pakeitė tradicinį Vokietijos hard trance/techno skambesį į jiems būdingą funky house skambesį. Remiksavęs tokių atlikėjų kaip DAFT PUNK, MODJO ar A-HA, labiausiai Ian yra žinomas už savo albumą „Since Then“, kuriame galime rasti ir didžiausiu jo hitus „Caracao Tambor“, „Balmes“ ar „900 Degrees“. Išvykęs į Naująją Zelandiją įrašinėti savo kol kas paskutinio albumo „Souvenirs“ nuostabaus grožio Pihos papludimyje, atsitiktinai sutiko Magik J – taip gimė vienas karščiausių 2003-ųjų vasaros šokių aikštelių himnas „Piha“. Naujosios Zelandijos ir Australijos įtaka puikiai jaučiama jo albume, kuriame gausu latin melodijų, lengvos, bet tuo pačiu ir sudėtingesnės muzikos, atspindinčios jo muzikinę brandą.

Vos prieš keletą savaičių pasirodė naujausios Ian Pooley kompiliacijos – „A Subterranian Soundtrack“ ir „Brazilution 5.3“ sujungia ne tik visiškai naujus, besikalančius latin talentus, bet ir tai, kas užsiliko jo širdyje ir įrašų kolekcijoje per ilgus metus – pradedant 70-ųjų bossanova ir baigiant electro gyslele persmelktais CHICKEN LIPS ar SOUL MEKANIK darbais.

Nors Ian ne ypatingai mėgsta bendrauti su žurnalistais (po ilgų paieškų sugebėjau surasti vos vieną padoresnį jo interviu anglų kalba), tačiau ORE turi išskirtinę galimybę pristatyti trumpą interviu el. paštu su house virtuozu. Tad, merginos ir vaikinai, lyginkitės rūbelius ir ieškokite žemės riešutų drambliams – pasimatymas Belmonte jau visiškai netrukus!

Sveikas, Ianai. Abu ankstesni tavo vakarėliai čia, Lietuvoje, buvo pripažinti kaip vieni geriausių metų pasirodymų. Ko gero sunku parodyti kažką naujo ir ypač įdomaus trečią kartą iš eilės. Gal esi paruošęs ką nors specialaus?

Ian. Taip, planuoju atsivežti porą dramblių ir leisti jiems straubliais sukti plokšteles. :)

Kaip tau pačiam patiko ankstesni vakarėliai ir publika?

Ian. Buvo puiku. Vien DJ negali padaryti vakarėlį sėkmingu be publikos, kuri būtų nusiteikusi keliauti su juo ten, kur jis norėtų juos nuvesti. Turi būti abipusiai santykiai, turi būti pasiruošęs kažką duoti prieš gaunant kažką atgal.

Papasakok patį įdomiausią įvykį, nutikusį per tavo DJ/prodiuserio karjerą.

Ian. Praeitais metais Makedonijoje mane beveik suėmė už tai, kad sugrojau 3 minutėmis ilgesnį setą, nei buvome susitarę.

Kaip tau patinka Lietuva? Abu kartus lankeisi skirtingais metų laikais, tad tikėtina, kad pamatei įvairialypį vaizdą.

Ian. Turiu prisipažinti, kad neskaitant Vilniaus neturėjau progos ką nors pamatyti. Visgi miestas man labai patiko.

Ar esi girdėjęs ką nors iš Lietuvos house prodiuserių? Galbūt ką nors net groji savo setuose?

Ian. Kol kas ne.

Būtinai atnešime keletą įrašų. Kokia pagrindinė mintis, kurią norėjai perteikti savo naujausiu albumu „Souvenirs“?

Ian. Norėjau panaudoti įvairiausius muzikos stilius, kurie mane įkvėpė per karjeros metus ir sujungti juos su mano garsu. Taip pat labai norėjau dirbti su gyvais instrumentais ir atlikėjais.

Ką galėtum pavadinti savo karjeros didžiausiu pasiekimu?

Ian. Tai, kad buvau pakviestas Boriso Blanko ir Dieterio Meierio prisidėti prie naujo YELLO albumo prodiusavimo bei darbas su Marcosu Valle.

Kokius įrašus planuoji išleisti artimiausiu metu?

Ian. Nenoriu atskleisti savo planų kol kas, tačiau visai neseniai išleidau dvi naujas kompiliacijas – “A Subterranian Soundtrack” NRK leidyboje ir “Brazilution 5.3” vokiečių Ministry of Sound.

Daugybė prodiuserių paskutiniu metu išleidžia savo perdirbtas 80-ųjų metų kūrinių versijas. Galbūt planuoji išleisti ką nors panašaus pats? :)

Ian. Jokiais būdais ne.

Tavo leiblas Pooled buvo įkurtas tam, kad atrastų naujų įdomių atlikėjų. Galbūt paskutiniu metu pastebėjai keletą naujų vardų?

Ian. Visiškai neseniai išleidome švedų projekto ZOO BRASIL įrašą. Taip pat pasirodė keletas Perry Colo, labai talentingo džiazo muzikanto iš mano gimtojo miesto, įrašų. Jis taip pat įrašė klavišinių partijas keletoje mano kompozicijų.

Kas tau labiau priimtina – prodiusavimas ar grojimas plokštelėmis?

Ian. Abu. DJ turi galimybę tiesiogiai bendrauti su savo publika. Kai groji, gali tiesiogiai matyti ir jausti publiką, bendrauti su ja, kas yra labai svarbu. Prodiusavimas yra tai, ką tu darai vienas ir ko tiesiogiai neįtakoja niekas kitas. Tačiau tai nereiškia, kad aš tuo nesimėgauju.

Kiek šiuo metu turi plokštelių savo kolekcijoje?

Ian. Apie 30 000.

Oho, įspūdingas skaičius. Kurias mėgsti labiausiai?

Ian. Klausausi ir mėgstu daugybę skirtingų muzikos stilių. Tad praktiškai neįmanoma pasakyti, kad vienas ar kitas įrašas yra mano mėgstamiausias.

Ar galėtum įvardinti keletą savo mėgstamiausių vietų, kuriose teko groti?

Ian. Tai, ko gero, būtų “Nitsa” Barselonoje, “Cielo” Niujorke, “Yellow” Tokijuje ir keletas kitų…

Koks tavo požiūris į taip vadinamąją „skaitmeninę“ revoliuciją DJ pasaulyje?

Ian. Mėgstu įsirašyti savo senus įrašus į kompaktinius diskus, bet tikrai nesu didelis “Final Scratch” gerbėjas.

Keletas žymių didžėjų baigė ar bent laikinai sustabdė savo DJ karjeras dėl vadinamojo „ausų ūžesio“. Panašu, kad tai yra gana didelė didžėjaus profesinė problema. Ką tu darai, kad apsaugotum savo ausis?

Ian. Turiu asmeniškai man pritaikytus ausų kištukus, kuriuos nuolat dėviu.

Na ir galų gale, ko galime tikėtis liepos 16-ąją Vilniuje?

Ian. GEROS MUZIKOS!

Dėkui, Ianai. Iki susitikimo Vilniuje. Tikiuosi tai bus puiki naktis kaip ir visuomet.

Pasimatymas su Ian Pooley Belmonte šeštadienį, liepos 16