“One Ear Stereo” po 20 metų – stereo užtenka ir vienos ausies

Tarp apdulkėjusių kasečių randu valandinę “One Ear Stereo presents… three side of one mixed by Dj Deneez”, kukliame viršelyje pavaizduoti senas ir naujas kedai old scul vs. nu school. Kurie čia metai? Neparašyta… bet pagal naujosios mokyklos pusę galima būtų spręsti, kad maždaug 2000-ieji. Kasetė išleista, kai tai buvo kasdienybės būtinybė, o ne raritetinis melomanų fetišas. Kai viskas dar nebuvo pasiekiama vienu play paspaudimu, kai dar nebuvo nei myspace’ų, nei jutūbų, nei feisbukų. Kažkas važiuodavo plokštelių į Londoną ar kitur, o kažkas – 300+ km iki Klaipėdos, kad paklausytų jų “One Ear Stereo” vakarėlyje.

Lietuvos popkultūros aušroje Klaipėda įsitvirtino kaip elektroninės šokių muzikos forpostas. Užtenka paminėti Exem’us ir klubą “Senoji prieplauka”. Reiveriai tuo metu buvo new cool. Nereikėjo ilgai laukti, kad masiškai išpopuliarėjusiam judėjimui atsirastų alternatyva. Ne visiems norėjosi kratytis pagal beveik kelis šimtus hardcore bmp’ų – atsvara tapo trip-hop, downtempo, breaks, electro lounge, acid jazz ir kiti ramesni žanrai.

"OES"

“Tada visi buvom pradedantys groti plokštelėmis DJ’ai. Kadangi Klaipėda jau buvo pripratusi prie underground kultūros nuo “Senosios Prieplaukos” laikų, buvo susiformavęs jau nemažas ratas žmonių, kurių netenkino klubuose grojama muzika ir pastarieji rinkdavosi alternatyvius vakarėlius”, – 2003-aisiais djscene.lt pasakojo Genys.

Kada tiksliai prasidėjo jų istorija turbūt neatsakytų ir patys “One Ear Stereo” (OES), tačiau apie 1997-98 metus net sostinę pasiekė gandai, kad vienos kompanijos biure ne darbo valandomis vyksta puikūs vakarėliai. Vilniaus naktinį gyvenimą tuo metu judino susivienijimai “Boogaloo” ir “Diskomafija”, Kaune šokdino “Žvėriukai”, bet kaimyno plokštelės visada gražiau skamba, todėl išgirdę apie dar vieną “OES” veiksmą, vairuodavome į pajūrį. Ir ne dėl kokio žinomo atlikėjo iš užsienio, o dėl A. aka Anos, Deneez ir Genio selekcijų. Dažnai – ne tik dėl vakarėlių, bet ir dėl miglotų ūkanotų afteparčių, vykdavusių pačių “OES” namuose. Tam, kas ten vykdavo, dūzgės – per švelnus žodis.

2000-ųjų vasarą ketvirtadieniais viename seniausių Klaipėdos barų “Bohema” prasidėjo vakarėlių ciklo “Fishday” istorija. Prieš 10 metų dubauskaite.lt rašė: „Fishday“ drąsiai galim vadinti ilgiausiai Lietuvos vakarėlių istorijoje besitęsiančiu ciklu, visada ištikimu sau vienu aspektu – grojama ir judama ketvirtadieniais! Nes tik pas mus ši diena – žuvies diena… „OES“ Klaipėdoje pradėta tradicija ilgainiui persikėlė į Vilnių, čia irgi bastėsi po įvairiausias vietas – „Arka“, „Žalia papūga“, „Skalvija“ ar „Satta“. Nors ne kartą patyrėm „išvarymą iš rojaus“, ketvirtadienį praleisti kitaip – ne namie, bet ir ne diskotekos sūkury – įpratom ir visuomet laukiam žinios, kur „Fishday“ pasuks šįkart. Riebūs, niekada ne per greiti, maloniai masažuojantys po keturių darbo dienų pavargusį sprandą ritmai nenuobodės, nes kaskart juos suka ne tik „OES“ tarybos nariai, bet ir svečiai. ” Istorijos tikslumo dėlei, “Fishday” jau senokai nebevyksta, o keliais metais vėliau prasidėję, tačiau pirmadieniais vis dar kviečiantys “Minimal Mondays” perima šį titulą.

A. "Šachmatinėje"

“Fishday” sėkmės paskatinti OES pradėjo organizuoti įvairaus stiliaus ir kalibro vakarėlius: “Helloween” Melnragėje, vakarėliai su tuomet dar pogrindiniais Empti, drum’n’bass & nu skool breaks reivas bunkeryje prie jūros. Nieko nuostabaus, kad ypatingai nuoširdūs ir tuo metu naujus garsus atpūtę “OES” musonai “Ore” rinkimuose buvo pripažinti geriausiu… klubu. 2001 m. OES aktyviai dalyvavo Vokiečių kultūros dienų Klaipėdoje naktinėje programoje. Kartu su Klaipėdos vokiečių bendrija ir dizainerių komanda “Mare Navigare” surengė elektroninės muzikos renginį “Baldai”, kuriame dalyvavo ir svečiai iš Berlyno klubo “WMF”. Dar didesnio atgarsio susilaukė kitais metais įvykę “Baldai-2”. Klaipėdos kultūros dienos vakarėlyje Berlyne, tame pačiame “WMF” klube, grojo visi trys “OES”: A., Genys ir Deneez. Tuo metu dydžėjai grojo ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Švedijoje, Belgijoje.

2002-ųjų pavasarį “OES” persikraustė į Atverpeną Belgijoje, kur ieškojo naujų kontaktų, naujos muzikos bei grojo įvairiose vietose: rūbų parduotuvėse, baruose, klubuose, turėjo laidą alternatyvioje radijo stotyje “Radio Centraal” ir tęsė “Fishday” tradicijas bare “De Volle Maan”. Belgijoje prie trio prisijungė dar vienas narys Belzė.

Ilgainiui “OES” kolektyvo narius gyvenimas išsklaidė po įvairius kraštus, ir bendra veikla nutrūko. Šiandien Lietuvoje prie pulto galima pamatyti tik Deneez. Niekada vinilo neišduodantis dydžėjus Kaune su partneriu baigia įrenginėti muzikos parduotuvę. Aktyviai muzikos pasaulyje sukasi ir Genys, savo laiku su Pauliumi Kilbausku grojęs Dublicate, sukūręs muziką keliems Shidlo albumams, dalyvavęs kituose projektuose. Genys jau senokai gyvena Berlyne, dirba garso dizaineriu kompanijoje “Bitwig” ir nuolat pagroja įvairiuose vakarėliuose. Kiti du kolektyvo nariai pasitraukė iš aktyvaus muzikinio gyvenimo, nors labai retais atvejais galima išgirsti ir juos. Ana augina vaikus ir šiemet baigė lipdyti savo eksperimentinį molinį namą, o Belzė pasinėrė į aludarystę su draugais įkurtame bravore “Kuro aparatūra”.

"OES" logo

Nepaisant to, draugystė tęsiasi, o kokia draugystė be gimtadienių šventimo? 20-tojo gimtadienio proga visi OES nariai vėl susirenka pagroti Vilniuje kartu su ypatingu svečiu – sena drauge, įrašų kompanijos “Gass Records” įkūrėja Mamiko Motto.

Internete:

facebook.com/oneearstereo