Anastasijos Sosunovos paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja”

Nuo lapkričio 23 d. Kogo galerijoje (Tartu, Estija) veikia lietuvių menininkės Anastasijos Sosunovos paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja” („Barry Walking Himself”).

Anastasija Sosunova pastebi, kad apgyvendintose vietovėse vyksta įvairiausios keistenybės. Pasitelkdama šiuolaikinius mitus ir istorijas iš realaus gyvenimo, kaip kad istorija apie šunį Barį, kuris pats save vedžioja po vieną iš Vilniaus kaimynysčių, menininkė ieško tinkamiausios vizualinės kalbos perteikti idėjas apie išimtis, švelnų atvirumą ir nežinomybę. Ši kalba formuojasi per skirtingas medijas: liejant atpažįstamus daiktus iš dervos ir perlipdant juos iš molio iki dalinio neatpažįstamumo, taip pat kuriant video, renkant daiktus bei medžiagas gyvenamųjų rajonų apylinkėse. Tokiu būdu, parodos naratyvai atsiskleidžia per faktus ir metaforas įkūnijančias formas, medžiagas, vaizdus ir vos pastebimas jų deformacijas.

Teritorija, kurioje koegzistuoja įvairūs organizmai, menininkės įsivaizduojama tarsi kupina vos prisileidžiančių artyn, nepajudinamų sienų ir link jų svyrančių, vis bandančių užsikabinti objektų, seniai praradusių ir pakeitusių savo gynybinę funkciją. Tai miglota teritorija, kur balandžiai valgo picą, žoliapjovės laisvai klajoja kiemuose, paaugliai žaidžia su ugnies blyksniais, o viešajame transporte atliekamos garsios išpažintys. Viskas telpa į šį keistą organizmą, įkūnijantį idėją, „kad niekas nėra nusistovėję, viskas gali būti pakeista, kad tai, kas jau padaryta, bet pasirodo – blogai, gali būti padaryta iš naujo“ (1), o po to vėl permeistrauta ir pernaudota įvairiais išradingais būdais.

Anastasija Sosunova yra šiuolaikinio vizualaus meno kūrėja, gyvenanti ir dirbanti Vilniuje. Vilniaus dailės akademijoje ji baigė grafikos bakalauro ir skulptūros magistro studijas. Jos tarpdisciplininė meninė praktika susideda iš video, instaliacijos, skulptūros ir grafikos. Savo kūryboje ji manipuliuoja asmeniniais pasakojimais ir subtiliomis materialiomis užuominomis, įpindama jas į platesnes istorijas apie besiformuojančias bendruomenes ir tapatybes. Sosunovos kūryba aktyviai pristatoma grupinėse ir duo parodose tokiose šalyse, kaip Jungtinė Karalystė, Vokietija, Čekija, Kinija, JAV ir kt. 2016 m. gavus edukacinę stipendiją, stažavosi menininkės Laure Prouvost studijoje, o 2018 m. už geriausią jaunojo menininko kūrinį ji laimėjo JCDecaux premiją. Menininkė atliko rezidencijas Transeuropa (Vokietija), PAiR (Latvija), Rupert (Lietuva) ir Achterhaus-residency (Vokietija). Pastarojoje buvo sukurta dauguma Tartu pristatomų darbų.

Paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja” yra mainų tarp Vilniuje įsikūrusios galerijos (AV17) ir Tartu, Estijoje, esančios galerijos Kogo dalis. Kogo galerija, įkurta 2018 m. pristato tiek jaunus, tiek žinomus Estijos ir tarptautinius menininkus bei pasižymi konceptualiomis, išskirtinėmis parodomis Tartu mieste, tuo tarpu galerija (AV17) yra viena iš nedaugelio Lietuvoje veikiančių galerijų, pristatanti išskirtinai šiuolaikinio objekto, skulptūros ir instaliacijos meną. Pastarojoje kitais metais bus pristatoma estų menininkės Kristel Saan kūryba.

1. Paul Chan, „The Unthinkable Community”, https://www.e-flux.com/journal/16/61274/the-unthinkable-community/.

Paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja”, Kogo galerijoje (Kastani 42, Tartu) veikia iki sausio 11 d.

Projektą remia Lietuvos kultūros taryba, „Cultural Endowment of Estonia”, Tartu miestas.

Dėkojame Achterhaus residency, Margit Lõhmus, Axel Loytved, Til Mette, Franziskai Nast, Yates Norton, Jeronimui Seibučiui, Andrejui Romanovui.