Eksperimentinis kinas 9 salėje

Pernai išrankiausius kino mėgėjus subūrusi „Kino pavasario“ 9 salė šiemet taip pat stebins ir kels diskusijas. Netradicinio kino erdvę atidarys menininko Lawrenceʼo Leko išradinga ateities vizija AIDOL. Alternatyvaus turinio ieškančio žiūrovo taip pat lauks radikaliausias festivalio filmas „Liberté“, retrospektyvos iš Pietų Korėjos, šių metų geriausias Berlyno kino festivalio debiutas „Takai“, pasakojimas apie muzikos genijų Felixą Kubiną, trys specialūs eksperimentinių trumpametražių filmų seansai.

Žinomo menininko Camilo Restrepo filmas „Takai“ (Los Conductos) šiemet buvo pripažintas geriausiu festivalio „Berlinale“ pirmuoju filmu. C. Restrepo metaforiškam pasakojimui apie sudėtingą Kolumbijos situaciją 16 mm juostos tekstūra kuria nostalgišką ir vaiduoklišką atmosferą. Filmas paskatins pasidomėti Kolumbijos kultūra, ypač poetu Gonzalo Arango ir nadaizmo judėjimu.

Į savitą muzikos pasaulį pakvies garsų medžiotojas Felixas Kubinas dokumentiniame filme „Felixas stebuklų šalyje“ (Felix in Wonderland). Režisierė Marie Losier ne vienus metus sekė ši unikalų menininką iš Hamburgo, tad filme gausu visko – nuo elektroninės muzikos iki operos, eksperimentų mikrofonu ar radijo pjesių. Pernai F. Kubinas šokdino Lietuvos melomanus festivalyje „Braille Satellite“.

Šių metų retrospektyvas bus galima išvysti ir 9 salėje. Tai pirmieji „Oskarais“ apdovanoto „Parazito“ režisieriaus Bong Joon-ho filmai ir kertiniai 7-ojo dešimtmečio Pietų Korėjos filmai. Debiutinis Bong Joon-ho filmas „Lojantys šunys niekada nekanda“ (Barking Dogs Never Bite, 2000) bus rodomas iš 35 milimetrų juostos.

Nepamirštamą kino potyrį žada ispanų režisierius Albertas Serra ir jo naujausias radikaliausias beribe laisve alsuojantis festivalio filmas „Liberté“. Kanų kino festivalyje filmas pelnė programos „Ypatingas žvilgsnis“ specialųjį žiuri prizą.

Kovo 19–balandžio 2 dienomis vyksiančio „Kino pavasario“ 9 salę, kurios repertuarą sudaro 22 filmai, pristato festivalio partneris – žiniasklaidos planavimo agentūra „Havas Media“.

Kuria ir narsto ateitį

„9 salės repertuare režisieriai, ypač iš eksperimentinio lauko, perkuria įprastą mokslinės fantastikos žanrą ir pasiūlo kitų būdų kalbėti apie ateitį, kuria jos scenarijus, tačiau daugelis jų kyla iš šiandienos diagnozės“, – apie 9 salės filmus pasakoja „Kino pavasario“ meno vadovė Mantė Valiūnaitė.

Į virtualiąsias realybes panardinantis AIDOL paskatins susimąstyti, ką reiškia kūrybinė laisvė prieš korporacijų galią ir pagal algoritmus gaminamą, visiems patinkančią muziką ar bet kokią kitą meno formą.

Į 2045-uosius nukels Minh Quý Trương. Marse gyvenantis filmo „Namas medyje“ (The Tree House) herojus režisierius tyrinėja susitikimų su vietine Vietnamo džiunglių bendruomene vaizdo medžiagą. Kūrėjas mąsto apie laidojimo ritualus ir kultūrą formuojančias matomas ir nematomas jėgas.

Savo šalies ⎯ Filipinų ⎯ istoriją savitai interpretuodamas mokslinės fantastikos žanrą filme „Kai nepateka saulė“ (The Halt) analizuoja Lavas Diazas. Jis nukelia į 2034-ųjų Manilą, kai ugnikalnių išsiveržimai užtemdė Saulę. Šalį valdo išprotėjęs diktatorius, kariuomenė klusniai vykdo egzekucijas. Tai režisieriaus kritiškas laiškas dabartinei valdžiai.

Režisieriai kūrybiškai narsto ateitį ir viename iš trijų eksperimentinių trumpametražių filmų seansų „Specialus seansas: ateitys“. Čia žiūrovai išvys ir pripažinto britų vaizdo įrašų menininko bei režisieriaus Beno Riverso naujausią darbą „Pažvelkim žemiau“ (Look Then Below).

Juslinės patirtys

Pasak M. Valiūnaitės, 9 salės režisieriai ne tik mąsto apie šalies, žmonijos ar Žemės, bet ir apie kino ateitį, ieško dar originalesnių formų.

Kinų režisierė Shengze Zhu sukūrė filmą „Present.Perfect“ iš daugiau nei 800 valandų Kinijoje labai populiarių virtualiųjų pokalbių kambarių ir juose nufilmuotų transliacijų. Išgirstame balsus iš marginalizuotų ir dažnai nepastebimų Kinijos visuomenės narių – fabriko darbuotojos, paralyžiuotos merginos, transvestito. Tai naujos vizijos ieškantis filmas. Gal taip bus kuriamas kinas ateityje?

Unikalią garso kino patirtį pateiks režisierius Carlosas Casas. Eksperimentiniame filme „Dramblių kapinės“ (Cemetery) rodoma paskutinė dramblio ir jo mahuto kelionė į paslaptingiausią vietą žemėje – dramblių kapines. Konceptualūs laukinės gamtos garsai ir vaizdai leidžia įsikūnyti į dramblį. „Režisieriai ne tik mąsto apie tai, koks vaizdas bus ateityje, bet ir eksperimentuoja su garsu ir mūsų juslėmis. C. Caso filmą visiškai galima patirti tik kino salėje“, – tikina M. Valiūnaitė.

Gyvūnų ir žmonių santykis bus apmąstomas ir specialiame trumpametražių filmų seanse „Specialus seansas: gyvūnų antologija“. Trečiasis trumpametražių filmų seansas „Specialus seansas: suplanuoti kūnai“ kels diskusijas apie žmogaus kūno situaciją šiuolaikiniame pasaulyje.

Visas „9 salės“ repertuaras

Apie „Kino pavasarį“

25-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ vyks 2020 metų kovo 19–balandžio 2 dienomis 16-oje šalies miestų. Praėjusiais metais „Kino pavasaris“ sulaukė 126 542 žiūrovų, tad yra didžiausias kino renginys Lietuvoje ir vienas ryškiausių kino festivalių Rytų Europoje. Projektą remia Lietuvos kino centras, finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Europos Sąjungos programa „Kūrybiška Europa“ MEDIA, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus miestų, Jonavos, Utenos, Tauragės, Telšių, Ukmergės, Klaipėdos, Anykščių, Prienų rajonų, Marijampolės ir Druskininkų savivaldybės bei privatūs rėmėjai. Festivalis „Kino pavasaris“ yra nepriklausoma privati iniciatyva