Po penkerių metų intensyvių tyrinėjimų ir naujovių elektroninės šokių muzikos scenoje prodiuseris 5ZYL ruošiasi pristatyti savo ilgai lauktą debiutinį albumą „Reese Dreams“. Šis LP yra jo kūrybinės kelionės kulminacija, kruopščiai sukurta siekiant atskleisti besikeičiantį kūrybos skambesį. Albumas sudėliotas dviem skirtingomis dalimis: pirmoji gilinasi į sudėtingą laužytų ritmų pasaulį, o antroji pereina į daug energijos reikalaujančią patirtį. „Reese Dreams“ yra ne tik kūrinių rinkinys, bet ir unikalios 5ZYL meninės vizijos ir dinamiško požiūrio į elektroninę muziką įrodymas.
Žygimantas Dzikevičius, šiandien žinomas kaip 5ZYL, kilęs iš Pašilaičių rajono Vilniuje. Nuo 2007-tųjų pradėjęs savo muzikinę kelionę, Žygimantas buvo stipriai paveiktas neapdorotos senosios mokyklos reivo, breakbeat ir techno energijos. Ankstyvieji kūriniai buvo susiję su dubstep ir jungle, jis didžėjavo įvairiuose pogrindžio vakarėliuose ir renginiuose po atviru dangumi, įskaitant garsųjį laužyto ritmo festivalį „Satta“.
2019 m. pabaigoje Žygimantas pasirinko slapyvardį 5ZYL ir ėmė kurti kitokią muziką. Originalus skambesys susilaukė tokių įtakingų veikėjų kaip Jensen Interceptor. 5ZYL išleido keletą minialbumų, singlų ir remiksų. Debiutinį ilgagrojį spalio pradžioje išleis legendinio Lietuvos elektroninės muzikos scenos „partyzano“ Manto T. kartu su Justu Džementu aka EMENT įkurta įrašų kompanija „PZ Records“. 5ZYL „Reese Dreams“ albumo pristatymas numatytas Kaune ir Vilniuje.
Gana banalus klausimas, bet kodėl 5ZYL? Kokia istorija slepiasi po šiuo pseudonimu?
5ZYL yra five zylinder trumpinys. Penkių cilindrų varikliai automobiliuose skleidžia man patį maloniausią garsą iš visų, o aš stengiuosi kurti man tuo metu maloniausią garsą muzikiniame pavidale. Penketas man tuo pačiu simbolizuoja ir balansą (tarp 1 ir 10). Be to, šis skaičius persekioja mane ir iš anksčiau. Mokyklos dienyne dažniausiai būdavau penktas. Taip pat penki yra mano gyvenimo kelio skaičius, remiantis numerologijos (pseudo)mokslu.
Debiutavai su „Smoke These“ EP, išleistame „PPP Records“ prieš 4 metus. Gal gali trumpai papasakoti apie pradžią ir kaip tavo skambesys evoliucionavo į debiutinį LP “Reese dreams” ?
„Smoke These“ gimė iš noro sujungti tuo metu labiausiai įstrigusius ritmus ir garsus, girdėtus kituose sau patinkančiuose kūriniuose. Manau, ir šįkart mano kūrybinis procesas buvo labai panašus, bet prabėgus daugiau laiko ir praneršus dar didesnę krūvą muzikos, viskas susiliejo į labiau vientisą mane atspindinčią masę, o ne bandymą atkartoti kitų artistų kūrybinius elementus. Tačiau kitų kūrėjų muzika, turbūt man vis dar yra didžiausias įkvėpimas kuriant savąją.
Esi, ko gero, produktyviausias „PZ Records“ prodiuseris. “Main Goal” su Bask ir “Krug” EP su Shit Control ir “Things That Makes Me” singlas su Florindo remiksu. Iki šiol daugiausia buvo kolaboracijos. Kodėl ne solo?
Visos šios kolaboracijos atsirado ir nugulė į „PZ Records“ katalogą neplanuotai ir per daug negalvojant kodėl. Bask pasiūlė „Unrevealed Species“ ir paprašė manęs remikso. Ši versija, abiejų nuomone, skambėjo geriau už originalą, todėl nusprendėm, kad reikia dar vieno gabalo, poros remiksų ir turėsim EP. Taip ir padarėm. Shit Control kažkada parašė kaip mano muzikos fanas, prašydamas, kad paklausyčiau jo gabalų. Išgirdau juose labai daug potencialo ir savų idėjų kurias norėčiau integruot į tuos kūrinius. Vis dar manau, kad tai – geriausias mano vardu pažymėtas leidinys. O kažkada pašnekėję su Florindo, supratom, kad turim labai panašų požiūrį į muziką ir sceną. Nusprendėm padaryti projektą e506 ir jo vardu kurti laužytus ritmus – electro/breakbeatą. Bet, kaip dažnai būna, viskas nesigauna taip, kaip nori. Bet gavosi kažkas kito – irgi labai laužytas jungle/d&b leidinys, tik BPM didesnis nei planavome.
Super laužyto ritmo kūryba iš Pašilaičių. Ar mikroregionalumas ir vietinė aplinka turi/turėjo įtakos tavo kūrybai?
Nežinau, ar išskirtinai Pašilaičiai turėjo daug įtakos. Bet augau čia ir vaikystėje didelę įtaką padarė tuometinės eurodance ir happy hardcore kasetės, kurias sukdavau ir sukdavau iš naujo, dar nelabai suprasdamas, kas vyksta už lango. Vėliau – internetas ir pirmos savarankiškos muzikos paieškos. O dar vėliau – pirmi naktiniai vakarėliai, kuriuose lankiausi. Juose tuo metu skambėjo daug ragga/jungle/dnb muzikos. Sumaišyta bei sulaužyta visa reivo paletė su papildomais Jamaikos akcentais. Manau, tas kažkiek atsispindi albume “Reese Dreams”.
Papasakok, kaip gimė debiutinis LP “Reese Dreams“ ir kokį tavo kūrybos etapą jis atspindi?
Šiame albume yra ir 2021, ir 2024 metų kūrybos. Turbūt jame atsispindi tai, su kuo užaugau: reivo synthai, laužyti ritmai, gilios boso linijos ir seni jungle vokalai. Sunkoka šį albumą vadinti debiutiniu, kai šiuo pseudonimu esu išleidęs apie 80 atskirų dainų. Rugpjūčio pabaigoje dar išleidau 20-ties takelių albumą pavadinimu „Respekk“. Niekur jo per daug nereklamavau, tačiau jis yra visose pagrindinėse muzikos klausymo platformose ir, manau, galėtų būti puikus pratęsimas po “Reese Dreams” perklausos, nes lygiai taip pat atspindi šį mano kūrybos periodą.
Pats albumas, galima sakyti, susideda iš dviejų skirtingų dalių. Jis bus išleistas vinilo formate: A pusėje daugiau laužyto ritmo/electro kūriniai, o B pusėje – labiau power house tematika. Kodėl atsirado tokia „dalyba“? Ar antroji pusė labiau atspindi tavo ateities kūrybos perspektyvą?
Kuriu daug ir skirtingai. Sunku viską sutalpinti į vieną žanrą, tik tiek, kad viską galima vadinti elektronine muzika. B pusė man ne tokia pažįstama kaip A. Power house/techno tematika man yra pakankamai nauja. B pusė tikrai yra naujesnio manęs rezultatas, bet nemanau, kad tai atspindi kūrybinius planus. Aš pats dažniausiai nežinau, ką kursiu atsidaręs naują projektą kompiuteryje, kuriu, kai būnu inspiruotas kitų kūrėjų. Nežinau, ką dar atrasiu, bet, manau, kad mano ateities kūrybą dažnai gali atspindėti muzika mano DJ setuose.
Žvelgiant į ateitį, kas inspiruoja tave šiuo metu ir ko būtų galima tikėtis ateityje?
Mane inspiruoja kokybiška ir nuoširdi kitų žmonių kūryba. Iš manęs galima tikėtis ir acid houso, ir industrinio techno, ir klasikinio electro. Žinau vieną, laužytas ritmas, vienokioje ar kitokioje formoje, nuo manęs vis tiek nenutols.
Pasidalink patarimais jaunajai elektroninės muzikos prodiuserių kartai, kas svarbiausia kuriant ir viešinant savo kūrybą?
Kūryba taisyklių nelabai turi, taisyklės yra tik teorijoje. Patarčiau įgyti kuo daugiau teorinių žinių prieš viešinant savo kūrybą, nes nenupoliruotos gražios idėjos, gali tik tau pačiam gražiai ir skambėt. Kai žinai taisykles, gali pradėt jas laužyt. Šiais laikais tų lengvai prieinamų žinių labai daug, reikia tik kantrybės ir noro. O šiaip, manau, kiekvienam kūrėjui ateina tas gabalas, kai supranti: „pagaliau kažką gero išbūriau“. Tuo jausmu neabejoji.
Ir pabaigai, gal gali paminėti savo artimiausius kūrybinius planus?
Šiais metais dar turėčiau sulaukti „Reese Dreams“ remiksų EP, naujo gabalo „Ovelha Trax“ kompiliacijoje ir dviejų mano remiksų prodiuseriui Calagad 13, abu jie nuguls vinilinėse plokštelėse. Kurti nesustosiu.
Internete:
Komentarai