Prieš kelias savaites Tarptautinis Rygos filmų festivalis paskelbė, jog Baltijos muzikinių video kategorijoje nugalėjo Roberto Neveckos sukurtas klipas Lapkričio Dvidešimtosios Orkestro ir MC Dexnyz dainai “Dragas”. Iliustratorius ir animatorius Robertas – gana gerai žinomas filmavimo aikštelėse, kur dažnai darbuojasi režisieriaus asistentu. Pastaruoju metu pasaulyje paplito ir jo taiklios kino pasaulio karikatūros. Pakvietėme Robertą paeskizuoti kartu.
„Įėjus į vienuolyną, reikėjo pereiti ilgu koridoriumi, iš dešinės pusės buvo maži kambarėliai: kanceliarija, zakristija, o iš kairės – didelė dviejų aukštų koplyčia. Joje visada buvo pilna žmonių.“ – apsilankymą 1939-taisiais redemptoristų vienuolyne Pospieškoje, prie dabartinės Saulėtekio gatvės ir Nemenčinės plento sankryžos, prisimena viena jo lankytojų. Šiandien šiuose „mažuose kambarėliuose“ ir koridoriuose vėl šurmuliuoja žmonės – prieš pusantrų metų čia įsikūrė „pasidaryk pats“ kultūros erdvė „Retrito smarsas“.
Lapkričio 13–15 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro Naujojoje salėje įvyks viena laukiamiausių sezono premjerų – režisieriaus Nauberto Jasinsko „Velnio nuotaka“. Muzikinėje dramoje legendinė istorija apie Baltaragio malūną, Jurgą, Girdvainį, Uršulę ir Pinčiuką perkeliama į šiandienos muzikos pasaulį, kur repeticijos, koncertai ir šlovės siekis tampa naujomis pagundomis. Spektaklį kartu su LNDT kuria „Meno ir mokslo laboratorija“ (MMLAB).
Šį vidurvasarį buvusią Lukiškių kalėjimo ligoninę parodos „RAVE NATION. Nakties ritmais į laisvę, 1992–2004“ kuratorės Justė Kostikovaitė ir Egla Mikalajūnė apgyvendino lietuviško “reivo” artefaktais bei menininkų instaliacijomis: nuo skrajučių iki archyvinių nuotraukų, nuo perrašytų kasečių iki patefonų, nuo GK studijos sukurtų drabužių iki Sati batų, nuo Vilniaus iki Marijampolės, nuo Mamontovo “Dancebergio” (1992) iki Bogomir Doringer video kūrinio apie Kyjivo klubinėtojus “Dance of Urgency: Kyiv”, filmuoto po 30-ties metų.
Ąnis – prodiuseris ir didžėjus iš Lietuvos, sklandžiai judantis tarp klubams skirtų kūrinių ir eksperimentinių garso tyrinėjimų. Jo kūryba neapsiriboja vienu stiliumi: nuo veržlių, hipnotizuojančių ritmų iki aplinkos tekstūrų, 2-step, breakbeats ir garso dizaino. Jo muzika susijusi ne su tendencijų vaikymusi, o su asmeninės garsinės kalbos formavimu. Įkvėpimas dažnai kyla iš neapdorotų emocijų ir kasdienės patirties, todėl kūriniai atrodo intymūs, tačiau plataus diapazono.