Pirmoji Plug Trax komunija

Plug Trax yra Lietuvoje gimęs techno ir house kūrėjas, šiuo metu įsikūręs Amsterdame. Itin paveiktas ikoninio 90-tųjų Detroito techno skambesio, prodiuserio skambesys apjungia ritmišką, neapdorotą estetiką su mašinų varomu intensyvumu, glaudžiai derančiu su autentišku, nepraskiestu Plug Trax techno. Pagarsėjęs savo klasikiniais semplavimo metodais ir svinguojančiu grūvu, prodiuseris išlaiko balansą tarp nesenstančių pogrindžio garsų ir modernaus skambesio.

Metų pabaigoje “Gars records” išleidžia Plug Trax “Groovelicious” EP. Šiame įraše užfiksuotas išskirtinis Plug Trax derinys, kuriame persipina rupus būgnų raštas, vintažiniai akordai ir perkusijų varoma energija, sukurtas žanro puristams. Minialbume be originalių kūrinių yra ir du dinamiški remiksai, sukurti kylančių talentų Octavio Octavio iš Argentinos ir Gockel iš Vokietijos.

Esi visiškai naujas vardas lietuviškos elektroninės muzikos scenoje. Kaip tau atrodo/skamba terpė, į kurią ateini?

Taip, esu tikrai gan naujas veikėjas, savo pirmuosius kūrinius privačiai sau ir draugams įkėliau gal prieš kokius trejus metus. Tačiau kaip klausytojas esu scenoje jau daug metų. Manau, šiuo metu Lietuvoje yra kaip niekada daug naujų kylančių prodiuserių, kurie mane labai maloniai stebina ir džiugina!

Papasakok, kaip atradai elektroninę muziką ir radai savo dabartinį skambesį.

Elektronine muzika atradau seniai, dar paauglystėje. Tuo metu pogrindžio muzika nebuvo tokia lengvai prieinama kaip šiandien. Tačiau buvo didelis noras atrasti kažką gilaus ir tyrinėti muzikos stilius. Tuo metu padėjo dabar jau nebeegzistuojantis muzikos forumas djscene.lt, kuriame atradau daug bendraminčių. Per trumpa laiką perėjau nuo house iki deep house, vėliau sekė dub techno ir Detroit techno skambesiai, likę iki pat šių dienų.

Amsterdamas. Kaip ir kodėl atsidūrei šiame mieste?

Amsterdamas gyvenime atsirado tikrai ne dėl muzikos, bet, ko gero, nebūčiau pradėjęs kurti savo muzikos, jei ne ši vieta.

Ar aktyviai dalyvauji naktiniame A-damo gyvenime? Galėtum palyginti veiksmą, tarkim, su Vilniumi?

Turiu pripažinti, nesu tikras reiveris. Į klubus ir kitus renginius einu gan retai. Tačiau yra keletas mane labai įkvėpusių renginių. Vienas tokių, “Eerste Communie” (lietuviškai – pirmoji komunija). Vakarėlio konceptas labai panašus į garsųjį “Berghain’ą”. Labai griežtas face control, jokių kamerų ir labai aiškus muzikinis konceptas. Visa tai prasidėjo kaip nelegalus reivas, o vėliau išaugo į klubinį formatą. Dažniausiai ten rasite labai mažai šviesos ir daug žmonių, labai mylinčių šią muziką ir atiduodančių visą save šokių aikštelėje. Muzikinis fonas – šiandien taip vadinamas groovy techno, labai minimalistinis ir paremtas itin galingais žemais dažniais bei industriniais garsais. Tai vieta, turinti savo unikalią publiką ir ištikimus fanus.

Pavyzdžiui, pastaruoju metu lietuviškoje elektroninės muzikos lauke garsiai skamba sexual abuse / rape drugs ir panašios temos. Merginos skundžiasi, kad klubuose jaučiasi nesaugios. Apie ką žmonės kalba A-dame?

Na, tikrai nemaloni tema. Asmeniškai pats apie tokius atvejus negirdėjau. Bendrai narkotikai scenoje tikrai yra. Šioje šalyje į tokius dalykus kaip rasizmas, seksualinis priekabiavimas ir panašius žiūri labai griežtai. Manau, svarbu garsiai kalbėti apie šias temas ir bandyti išsivalyti nuo žmonių, savo statusu, narkotikais ar kitais būdais bandančių išnaudoti kitus žmones.

Esi įtakotas ’90s Detroito techno scenos. Neseniai vienas šios scenos herojų Jeff Mills grojo Vilniuje su savo džiazinių world muzikos projektu. Kai kas gėrė kiekvieną garsą, kai kam maestro bandymai būti džiazmenu pasirodė nevykę. Galbūt teko matyti ar girdėti šio projekto pasirodymą? Ką pats manai apie tokias kolaboracijas ir išėjimus už žanro rėmų?

Ne, dalyvauti neteko. Jeff Mills yra vienas didžiausių mano įkvėpimų. Teko sutikti savo gimtadienį “Awakenings” festivalyje, kur jis grojo savo legendiniu 909. Būtent Jeff Mills visada buvo ir bus vizionierius, muzikine paletė per jo karjerą keitėsi daug kartų. Man atrodo tiesiog neįtikėtina, kad būnant tokio amžiaus vis dar galima eksperimentuoti ir bandyti atrasti kažką naujo. Manau, kaip atlikėjui, išeiti už savo žanro rėmų yra neįkainojama patirtis.

Girdėjau, savo kūrybiniam procese niekada nenaudoji kompiuterio, dirbi tik su analoginiais instrumentais? Papapsakok plačiau su kuo ir kaip kuri?

Dėkui už šį klausimą, man jis labai patinka. Aštri tema tarp muzikos prodiuserių. Aš pats savo kelią pradėjau būtent be kompiuterio. Viskas prasidėjo su vienu sintezatorium, būgnų mašina ir mikšeriu. Turėjau labai limituotas galimybes, kurios mane privertė būti kūrybišku ir mokytis. Turiu pripažinti, kad pasirinkau tikriausiai sunkiausią ir brangiausią kelią, tačiau visa ši patirtis mane daug ko išmokė.

Šiandien muziką kuriu tiek su kompiuteriu, tiek savo mašinomis. Ši kombinacija tarp seno ir naujo būdo kurti muzika, geriausiai apibūdina mano skambesį. Žinau, yra žmonių apsėstų vien analogo ir dawless, tarp kurių savo kūrybos pradžioje buvau ir aš. Laikui bėgant supratau, kad tiesiog statau save į rėmus ir praleidžiu daugybę galimybių, kurias siūlo naujos skaitmeninės  technologijos.

Esu visiškas seno techno skambesio fanas, bandau tai perteikti savo kūryboje, tačiau su nauju moderniu prieskoniu. Mano kūrybinis procesas susideda iš keletos sesijų: yra dienų, kai improvizuoju ir įrašinėju ir yra dienų, kada iš įrašytos medžiagos dėlioju kūrinius.

Gruodžio 21 d. išskirtinai „Bandcampe“, o kitų metaų vasarį visose kitose platformose bus išleistas debiutinis tavo EP. Papasakok, kaip gimė šis albumas ir kokia jo idėja bei kaip šis įrašas rado kelią pas „Gars Records“?

Na, pirmiausia noriu padėkoti Deivydui už kvietimą, būtent jis pirmas mane pastebėjo. Manau, leidinys yra gan įvairiapusiškas, mano kūriniai atspindi mano skirtingas puses. Pirmas daugiau šilto house skambesio ir antras daugiau tamsesnio techno. Noriu padėkoti už abu remiksus savo draugams Gockel ir Octavio, pridėjusiems dar daugiau spalvų savo interpretacijose.

Gana standartinis klausimas, bet, manau, jis svarbus. Ką iš savo patirties patartum jauniems elektroninės muzikos kūrėjams, kaip kurti ir viešinti savo kūrybą? Kas iš tavo pusės būtų subjektyvūs dos ir dont’s?

Jauniesiems patarčiau būti kantriems, muzikos kūrimas reikalauja labai daug laiko ir pastangų. Nors ir kaip šabloniškai tai skambėtų, bet labai svarbu būti savimi ir daryti tai pirmiausia dėl savęs. Šiais laikais, kai muzikos srautai yra milžiniški, tikrai sunku būti pastebėtam. Nesiūlyčiau pataikauti algoritmams ir daryti pagal šiandien aktualius trendus. Social media tikrai gali būti gera ir nemokama vieta būti kūrybingam pateikiant savo muziką. Tačiau svarbu nepakliūti į priklausomybės nuo socialinių tinklų liūną. Yra atlikėjų, kurie daugiau laiko praleidžia kurdami soc. medijų turinį nei muziką. Mano nuomone, muzikos kūrimas visada turi būti pirmoje vietoje!

Ir pabaigai, kokie tavo artimiausi planai?

Šiandien labai daug laiko praleidžiu kurdamas. Pastaruoju metu sulaukiau nemažai dėmesio iš užsienio leiblų. Kitais metais esu suplanavęs dar keletą EP su remixais. Planai gan paprasti: toliau daug dirbti ir išleisti kuo daugiau muzikos, o dar geriau – plokštelių!

Gruodžio 21 d. “Perone” Vilniuje vyks “Gars Records Showcase”, kurio metu Plug Trax pristatys savo debiutinį “Groovelicious EP”.

Internete:

instagram.com/plug.trax