“Klaipeda Sound”: šokiai ant marių kranto vasarą

Praėjusių metų pabaigoje į redakcijos pašto dėžutę įkrito laiškas apie ambicingą “Klaipeda Sound” festivalį. Pastaraisiais metais buvusi reivo sostinė gerokai pritilusi, o praėjusią vasarą šokių muzikos garsiau skambėjo, tarkim, Palangoje ar Neringos kopose. Prieš kelis metus uostamiestyje dusliai nuskambėję legendinio “Satta Outside” paminėjimas ir “Roko naktų” bandymas tarsi dar giliau užpustė panašių renginių idėją. Vis dėlto niekas iš niekur neatsiranda ir niekas niekur nedingsta. Minėtas laiškas baigėsi “Klaipeda Sound” idėjos autoriaus Alberto Žvinio prierašu: “Esame bendrave 2013 metais, tačiau dabartinis projektas daug rimtesnis”.

Iš tiesų, pažvelgus į patvirtintų festivalio dalyvių sąrašą dėl rimtumo abejonių nekyla. Galbūt kyla dėl jų parinkimo ir aktualumo, tačiau, matyt, pirmojo renginio tikslas yra nuskambėti žinomais vardais, o ne užsiimti edukacija ir pristatyti kylančius, tačiau mažai girdėtus pavadinimus.

Laužytų ritmų mėgėjams ir 4×4 vikingams: LTJ Bukem, Seba, Commix, Dillinja, DJ Marky, Answer Code Request, Randomer, Skudge, Boston 168. Kaip sako Albertas, vien iš jų galima būtų sudaryti kelis atskirus festivalius.

Visa tai – ant Kuršių marių kranto besileidžiant rugpjūčio pradžios saulei. Pigiausių bilietų jau nebėra, tačiau ir dabartinės kainos neiškrenta iš lietuviškų festivalių konteksto.

Daugiau apie Klaipėdos skambesį kalbamės su Albertu Žviniu.

Paskutinį kartą su tavimi bendravome 2013-aisiais, tau buvo 19-ka, organizavai laužytos elektroninės muzikos renginius ir vadinaisi Albert The Hook. Šiandien už lango 2019-ieji – kas per tą laiką nutiko tavo gyvenime?

Laikas prabėgo išties greitai. Paskutinius 5 metus skyriau savo asmeninio gyvenimo tikslams, įkūriau keletą įmonių, vieną jų – Berlyne, susižadėjau, įsigijau šunį, atsisakiau alkoholio. Atsiradus daugiau laisvo laiko pradėjau mokytis groti pianinu, įsigijau sintezatorių, keletą senų semplerių ir pradėjau eksperimentuoti. Galiausiai iš galvos niekaip nepavyko išvaryti senos svajonės – festivalio Klaipėdoje. Nusprendžiau, kad laikas tinkamas. Nesu finasiškai priklausomas nuo festivalio sėkmės, nes turiu kitų pajamų šaltinių. Taip gimė VšĮ „Klaipėdos vizija“, organizuojanti „Klaipeda Sound“ festivalį. Pavadinimas „Klaipėdos vizija“ kilo iš renginių serijos „Broken Vision“, sėkmingai veikusios 2011-2013 metais, Klaipėdoje.

Prieš 5 metus sakei, kad tave įkvepia augantis susidomėjimas urbanistine muzikos kultūra Klaipėdoje. Kaip keitėsi uostamiesčio naktinis gyvenimas šiuo laikotarpiu ir kokia dabartinė jo situacija?

Taip, 2012-2013 buvome ant bangos. Tais metais į laužytų ritmų reivus Klaipėdoje susirinkdavo 600-800 žmonių. Didžiavomės savo miestu ir labai norėčiau, kad ir dabar taip būtų. Realybė tokia, kad šiandien tie skaičiai gerokai mažesni. Laužytus ritmus pakeitė techno, daugelis išvyko gyventi į Vilnių arba užsienį ir dabar Klaipėda vadinama mirusiu miestu. Galbūt esu iš dalies kaltas dėl suprastėjusios padėties. 2013-ųjų pabaigoje su mylimaja išvykome gyventi į Berlyną. Dėl to nustojau rengti vakarėlius Klaipėdoje. Tikrai tikėjau, kad po manęs atsiras krūva reiverių, kurie toliau kurs Klaipėdos reivo istoriją, bet to neįvyko. Vieninteliais miesto herojais liko „Pakhauz“ komanda ir kartą metuose vykstantys „Spiritus Sanctus“ reivai Girulių bunkeryje.

Kodėl nusprendei ambicingai imtis organizuoti savo festivalį “Klaipeda Sound”, o ne, tarkim, prisidėti prie jau esančių ir turinčių įdirbį?

Festivalio idėja gimė iš meilės Klaipėdai. Man svarbus mano miestas ir noriu jį reprezentuoti. Klaipėdoje neturime jokių panašių festivalių, todėl pradėjau savo projektą – „Klaipeda Sound“. Tiesą sakant, 230km atstumu neturime jokių lietuviškų elektroninės muzikos festivalių. Taip, turime kaimynus – Karklės festivalį, tačiau jo nepavadinčiau elektroninės muzikos festivaliu.

Iš kitos pusės, nematau nė vieno festivalio Lietuvoje, kuris skirtų tiek daug lėšų undergroundiniams atlikėjams. Manau, laikas išaugti iš tų laikų, kai festivalyje būna 1-2 žvaigždės, o visi kiti atlikėjai – lietuviai. Vietinius matome visus metus klubuose, o festivalyje noriu matyti stiprius tarptautinius atlikėjus.

Pirmąjį mūsų pokalbį užbaigė tavo patarimas pradedantiems renginių organizatoriams – gerai išnagrinėti rinką prieš ką nors pradedant organizuoti. Tu, žinoma, jau patyręs promouteris, bet ar išnagrinėjai rinką prieš “Klaipeda Sound” festivalį?

Taip, festivalių rinką stebėjau visada, o ypač 2018-aisiais. Praėjusią vasarą dalyvavau keliuose Lietuvos festivaliuose. Taip, laiką su draugais praleidome smagiai, tačiau matau daug ką, ką galima padaryti geriau. Kodėl nepadarius to Klaipėdoje? Kas nesuprato apie ką kalbu – pažiūrėkite į pradinį „Klaipeda Sound“ atlikėjų sąrašą. Tai – vienas pavyzdžių.

Rugpjūčio pirmoje pusėje kelių savaičių intervalu trumpame LT pajūryje vyks du open air festivaliai – tavasis ir reputaciją bandanti atgauti “Karklė”. Kaip suprantu, tavo nuomone, “Karklė” – ne konkurentas ir tai – ne kliūtis surinkti planuojamus kelis tūkstančius žmonių?

Karklės festivalis yra komercinis projektas, į kurį retas vyksta dėl muzikos. Žmonės ten važiuoja, nes tai didelis festivalis prie jūros. 2018-aisiais jų main stage nuo vidurnakčio iki pabaigos pasirodė “Radistai”. Po to veikė „Power hit radio“ scena. Manau, tai labai aiškiai apibūdina šį renginį. „Klaipeda Sound“ skirtas melomanams. Noriu tikėti, kad didžioji dalis mūsų lankytojų atvyks dėl muzikos. Mes ir Karklė – visiškai skirtingi pasauliai su skirtingomis auditorijomis. Dėl to nemanau, kad vieni kitiems trukdysime.

Beje, kuriuos aplinkinius festivalius įvardintum kaip tiesioginius konkurentus ar tiesiog kolegas?

Panašia muzikine kryptimi dirba “Supynės”, “Revolution”, “DT Camp” ir “Loftas fest”, tačiau visi esame skirtingi ir tai puiku. Visi turime savo pliusų ir minusų, visiems linkiu sėkmės.Tikiu, Lietuvoje gali sėkmingai veikti ne vienas elektroninės muzikos festivalis.

Tiesa, techniškai “Klaipeda Sound” vyks ne pajūryje, o prie marių, Klaipėdos pietuose už Klaipėdos konteinerių terminalo. Kaip radote šią teritoriją ir kuo ji ypatinga?

Festivalis vyks ant Kuršių marių kranto, už uosto teritorijos. Man sunku nupasakoti, kokią gerą atmosferą jaučiu toje vietoje. Nuo visų scenų matysis marios, o kitame krante – žavioji Smiltynė, už kurios leidžiasi saulė. Tai – magiška vieta, tačiau šiuo metu apleista. Čia nėra vykę jokie renginiai. Kurdami festivalio miestelį, ją kaip reikiant sutvarkysime. Esu labai dėkingas Klaipėdos valstybinei jūrų uosto direkcijai ir Klaipėdos miesto savivaldybei už tai, kad teigiamai priėmė mano idėją. Teikiant prašymus tikėjausi griežto „ne“, tačiau, panašu, Klaipėdos valdžia nori aktyvaus miesto, kaip ir aš.

Buitinis klausimas – ar festivalyje numatomas palapinių miestelis, ar planuojate miesto festivalį, kur lankytojai naktimis grįš miegoti į miestą? Žinoma, mums, žemyno gyventojams itin rūpi, ar toje marių vietoje galima maudytis?

“Klaipeda Sound” – hibridinis festivalis. Esame Klaipėdos miesto teritorijoje, tačiau, atvykę į festivalį, miesto nematysite. Bendradarbiausime su artimiausiais viešbučiais, tad galėsime pasiūlyti pigių nakvynių tiems, kurie norės miesto patogumu. Norintys gamtos festivalio, ras nemokamą palapinių miestelį, kuriame bus dušai, praustuvai ir WC. Kam patinka maudynės, galės išsimaudyti mariose. Tiesa, marių gylis toje vietoje – iki kelių, net ir paėjus 100 metrų. Tad nardymo paslaugų nesiūlysime, bet kojas saugiai įmerkti galėsite. Vasarą vanduo mariose kur kas šiltesnis nei Baltijos jūroje.

“Klaipeda Sound” numatomos 2 pagrindinės muzikos kryptys: techno ir drum&bass/jungle. Kol kas anonsuojami tik užsienio atlikėjai, bet turbūt bus ir lietuvių. Nebandei prikalbinsi atsikurti Klaipėdos elektronikos pradininkų “Exem”?

“Klaipeda Sound” yra miesto muzikos festivalis. Techno ir drum&bass yra pagrindinės mano kryptys, tačiau festivalyje skambės ir kiti elektroninės muzikos postiliai. Bus ir reggae muzikos. Žinoma, bus ir lietuvių, vertų čia pasirodyti. „Exem“ programoje nesu numatęs.

Kas pastaruoju metu tau neišlenda iš galvos?

Žmonės sako, kad persistengiau su festivalio programa, pakvietęs tiek daug žinomų atlikėjų jau pirmaisiais metais. Norėčiau, kad tokio lygio programos taptų nauju standartu Lietuvoje. Pagal dabartinius iš “Klaipeda Sound” programos būtų galima padaryti 5 atskirus festivalius ir kiekviename jų surinkti po kelis tukstančius žmonių. Ar mūsų publika pasiruošusi aukštesniems standartams – klausimas, neišeinantis man iš galvos. Pirmieji bilietai perkami geriau negu tikėjausi, juos perka žmonės ir iš Latvijos, Estijos, Baltarusijos, Danijos, Britanijos. Žvelgiant vien į drum&bass programą galime teigti, kad tai – didžiausias drum&bass įvykis Lietuvos istorijoje. Tiek daug žvaigždžių viename renginyje nėra buvę. Techno gerbėjai bus taip pat labai maloniai nustebę, kai pamatys galutinį atlikėjų sąrašą. Jei žmonės palaikys – mielai lepinsiu juos toliau.

Internete:

facebook.com/KlaipedaSound

klaipedasound.lt