Genys boogina svietą

Liko tik savaitė iki “Satta Outside” festivalio ir kalbiname dydžėjų, prodiuserį bei garso dizainerį Genį, kuris kaip turbūt retas atlikėjas yra susijęs tiek su Baltijos jūra, tiek su “Satta” baru. Šiemet Genys į festivalį atvažiuoja su savo naujaisiais draugais iš “Weboogie” chebros.

Savo karjerą Genys pradėjo Klaipėdos gatvėse ir jau netrukus dalyvavo vienos tuo metu gana garsios Lietuvoje gangsta repo grupės veikloje. Prisimeni tą gabalą apie stukačių?

1997-aisiais prasidėjo šlovinga dydžėjų kompanijos “One Ear Stereo” vakarėlių serija. Į keistus Klaipėdos ir jos priemiesčių barus publika važiuodavo iš visos Lietuvos. Ir visa tai tik dėl vienos nakties, dėl vieno tūso, kuriame grodavo tik lietuviai.

Netrukus Genys atsikraustė į Vilnių ir pradėjo rengti ketvirtadieninius “Fishday” pasisėdėjimus, po kurių kartais jau nelikdavo jėgų ir savaitgaliui. Pakeliavęs po kelis barus, šis ciklas tapo neatsiejama “Satta” baro dalimi. Genys ne tik aistringai dydžėjavo, bet ir prodiusavo Shidlo albumus, grojo grupėje Dublicate, dalyvavo klasikinės ir elektroninės muzikos projekte “Czechobalt”, taip pat – folkloro ir elektronikos projekte “WAFT”.

Šiandien Genys turkišką falafelį užgeria vokišku alumi Berlyne, kur jau kurį laiką darbuojasi ir linksminasi.

Klaipėda > Vilnius > Berlynas. Kas toliau ?

Berlyne kažkaip labai gera :) Kitur nuvažiavus, netgi į Lietuvą, ir grįžus čia jaučiuosi savo namuose. O kadangi ir darbą turiu gerą, tai kol kas neplanuoju nieko kito, nors neplanuoju čia ir visą gyvenimą gyvent. Iš viso reikia mažiau planuot man rodos :)

Ar lengvai pritapai prie Berlyno ? Beje, kodėl būtent Berlas?

Nu, nelengva buvo iš pat pradžių, kaip ir daugumai, ko gero, bet labai norint visada kažką pasieki. Berlas buvo geriausias variantas iš trijų mąstytų kur emigruot – Londonas, Lisabona ir Berlynas. Kadangi jis arčiausiai namų, pigiausias gyvent, kultūros ir judėjimo pakanka (net per daug), angliškai žmonės šneka, žmonės gražūs, įdomūs, juokingi, draugiški ir iš viso pasaulio. Nors ir didmiestis, sostinė, bet jaučiasi chill atmosfera pastoviai. Tuose rajonuose, kuriuose viskas vyksta, nesimato tų kostiumuotų dėdžių, niekas niekur nebėga to savo pinigo kalti, easy. Alų galima gerti gatvėse ir parkuose (net u-bahnuose naktimis, nes dieną kartais ne kaip atrodai tarp rimtų darbo žmonių su alaus bonka) :D ir niekas dėl to kriminalinio lygio nekelia, muštynes pamatyt – retas atvejis. Berlynas – tūsų miestas. Jie čia nesibaigia trečią nakties, o tik įsibėgėja, nelegalūs open-air vyksta kiekvieną savaitę šiltuoju sezonu, festivaliai aplink ir mieste taip pat, muzikos rasi visokios, ne tik house ir techno, o ir daryti pats kažką gali jei netingi. Transportas, susisiekimas superiniai, dviračių takai su savo šviesoforais visur, kalvų beveik nėra, šiaip daug kas gyvena išvis be viešojo transporto, ant dviračio ištisus metus… Galima vardint ir vardint dar…

Lietuvoje buvai aktyvus muzikinės scenos veikėjas. Kiek žinau, Berlyne nenutraukei ir savo vakarėlių ciklo “Fishday”. Kaip tai atrodo ten?

Hehe, “Fishday” tai dabar nevyksta jau beveik metai :) Buvo smagių ir “Pankėj”, ir kitam mažam bariuke, bet Wedding’as (rajonas kur dariau ir gyvenu) nelabai dar įsibėgėjo ketvirtadieniais tūsintis, tai nutraukiau, plius per daug veiklos susidarė, bet planuoju pratęst rudenį kitam naujam bariuke Kreuzberge, rajone, kuriame ir antradieniais žmonės eina “out”.

Ar tebebendrauji su kitais legendinio “One Ear Stereo” kolektyvo nariais?

Bendrauju, taigi draugai forever :) Visada, kai nuvažiuoju į Lietuvą, su Denisu, Belze susimatom, nors su Ana senokai nesimatėm, pasiilgau, dar nemačiau net trečio jos vaiko.

Papaskok, ką veiki “Bitwig”. Garso dizaineris skamba gana egzotiškai…

Na, tai yra darbas, apie kurį svajojau važiuodamas į Berlyną. Mąsčiau ir bandžiau gaut “Abletone”, “Native Instruments”, bet kai šitas pasitaikė, tai supratau – dar geriau, nes jauna kompanija, kolektyvas mažas, šiltas, draugiškas, visi eina vieno tikslo link – sukurt ir parduot rimtą alternatyvą “Abletonui” ir kitiems DAW. Aš “Bitwig’e” esu atsakingas už ‘content’ ir ‘sound design’. Tai yra presetų kūrimas sintezatoriams, garso efektams, jų junginiams (device chain), semplų produkcija, įrašymas ir paruošimas juos patogiai naudot “Bitwig” sempleriuose kaip presetus. Bendrauju su trečiomis kompanijomis, artistais, kurie tiekia semplus, daro presetus. Be to, dar testuoju softą pastoviai, bug-report‘inu (sakau, kas negerai, neveikia, ar veikia neteisingai), siūlau kai kurias idėjas, patobulinimus, ypač kas liečia internal sintezatorius, efektus, semplerius, tai su kuo aš daugiausia dirbu ir dirbs vartotojai.

O kas yra “Weboogie”, kurio veikloje dalyvauji ?

“Weboogie” yra promo crew, kurie organizuoja naujos klubinės šokių muzikos tūsus. Pradžioj vyko skirtingose vietose, po to apsistojo klube “Chesters” Kreuzberg’e. Vyksta kartą per mėnesį. Muzikiniai pagrindai yra šie – Bass, Soul, Boogie. Dar kitaip R’n’Bass. Arba New Juke Swing. Arba Purple Trap ir t.t., ir t.t. Kadangi tas naujos bass muzikos bandymas įstatyt į žanrinius rėmus darosi vis sudėtingesnins, tai mes prikuriam naujų pavadinimų, kad būtų dar painiau ir linksmiau :) Visa tai apjungia vienas šūkis – SWING SWANG SWUNG! Jeigu vistik bandyt paminėt žanrus, kurie dominuoja mūsų tusuose, visada persipina ir niekada nebūna vienas visą naktį, tai būtų šie – juke/footwork, trap, uk funky, uk bass, ghetto tech, ballroom house, future soul/funk/bass, hiphop, na ir dar suskamba beats, dubstep ir post dubstep. “Weboogie” nėra hardcore ir nėra dark, nors būna pakankamai sunkūs prime-time‘ai, kai užvynioja koks headlineris gerą bass bang tiradą. Visas tas kokteilis, panašu, kad jau gerai įsipaišė į Berlyno klubinės muzikos sceną, rado savo nišą čia. Beveik visi daryti vakarėliai sutraukė nors ir nediduką, bet pilną “Chesters” klubą žmonių. Va vienas iš paskutinių – gimtadienis:

Dar vienas pagrindinių “Weboogie” variklių yra ne dideli vardai, o geri DJ-ai ir atlikėjai, nesvarbu, ar jau šiek tiek žinomi, ar nežinomi visai, ar tik pradedantys kilti. Svarbiausia, kad gerai grotų, nebūtų pasikėlę zanūdos ir mes galėtume sustatyt dinamišką line-up, kuris užtikrins gerą vaibą, kontaktą su publika ir teisingą muziką teisingu nakties metu. Kad žmonės kalbėtų ne apie atskirus artistus, o apie bendrą “Weboogie” vaibą. Taip ir vyksta. Todėl čia jau grojo lietuviai – Nightjar, Fingalick, Vaiper, Justas Fresh. Ir tai nebuvo tik mano iniciatyva, juos pats išgirdo Tim (“Weboogie” papa), ar tai “Pankėj”, ar tai “Outlook Festival” ir susižavėjo ne mažiau nei kokiu Benji B :)

“Weboogie” šiemet pristatys savo programą “Satta Outside” festivalyje – kas tai bus?

Tai bus geriausi musų “Weboogie” family and friends – vietiniai DJs, performers ir jau atsižymėję užsienio atlikėjai, tarp kurių Obey City, Slick Shoota, Dj Paypal – geriausius kokteilius plakantys bassmenai ir artimu “Weboogie” draugu tapęs Nightjar :), Chesslo Junior norėjom pasikviesti jau seniai – “Sattoj” susipažinsim. Gaila, Cashmere Cat bookingo techninės klaidos neleido mums jo apturėti. Bet line-upas, kokį mums pavyko susidėlioti, gali būti apibūdintas vienu žodžiu – SICK. Bus tikrai sick bass party.

Turbūt grojai visuose “Satta Outside” festivaliuose. Kuris labiausiai įsiminė?

Ne visuose :) Gal netgi poroje negrojau, haha. Įsimintinas, aišku, yra pats pirmas, kur turbūt vienintelį kartą grojau daugiau klavišais nei kompu ant scenos su Shidlo pirmuoju band‘u. Tada pirmas Šventojoje, kur grojau vėl su Šidlu, tik kaip duetas, ten jau buvo toks išaugęs rimtas festas su vien tik gera (man bent jau) muzika. Pernai (2012) irgi buvo superinis. Visi, kuriuose buvau buvo geri.

Kodėl, tavo nuomone, šis festivalis su, atrodytų, visiškai nišine Lietuvai muzika susilaukė tokios sėkmės?

Mano manymu, todėl, kad Lietuvoj teisingu metu stiprią ataką pradėjo tokie brandai kaip “Mondayjazz”, “One Ear Stereo”, “Despotin Fam”, “Satta bar”, Mark Splinter ir kiti panašūs veikėjai, kai house, techno ir “Gravity” buvo apmirę ir užknisę, tada išėjo ta nišinė muzika į trasą. Ir kaip išėjo taip jau ir eina pagavę gerą vėją. Geri ne tik pelno siekiantys norai priveda prie tokių dalykų, ir gal tik Lietuvoj taip ir yra įmanoma. Nežinau niekur aplink tokio festivalio, netgi “Outlook” – per daug angliškas, kai ten pernai trap‘o dydžėjus buvo vienintelis Vaiper iš Lietuvos, o kiti pagrodavo tik Flosstradamus ir Baauer po vieną kitą gabalą, tai “Sattoj” tais pačiais metais vienu momentu visuose stage‘uose grojo trap ir juke, nekalbant, kiek jo buvo kitais momentais. Gal todėl, kad mūsų tik tryyyys miiiiilijonai :D

Prisimenu, pernai juokavai, kad kažkuris dydžėjus išgrojo pusę tavo planuoto seto. Išduok bent vieną gabalą, kurį tikrai pagrosi “Sattoje”

Jo, pernai tas momentas buvo penktadienį pradžioj nakties, kai visur grojo trapas. Ne vienas DJ-us išgrojo mano pusė seto, bet visi po truputį, buvau pasiruošęs gerų naujų bangerių, bet kai išgirdau jau pusę iš jų, nusprendžiau, kad teks pamaišyt setą su kita bass muzika ir, manau, gavosi vistiek neblogai. Šįkart, kadangi pradėsiu, kaip ir įprasta man “Weboogie” tūsuose, grosiu gražų labiau melodingą purple-boogie-trap ir panašią bass music warm-up‘ui, tokius kaip Salute “Lies”

https://soundcloud.com/sxlute/lies

ar Sweater Beats “The Limit”

ir ruošiu dirvą tokiais gabalais kaip Mr. Carmack su Arnold “Muney (Mimme Dat)”

po manęs grosiančiam dj+mc duetui, kurie kaitins vakarą jau stipresniais šotais ir greitesniu groovu. Tiesiog grosiu mano jau nusistovėjusią “Weboogie” programą, kuri yra būtina kiekviename tūse, reprezentuojant mūsų skonį.

Kokio pasirodymo labiausiai lauksi festivalyje?

Tai mūsų visų atlikėjų, aišku, pirmiausia, tada “Mondayjazz” programa, kaip visada, žada būti mega, įdomūs man bus “Sha:TRI:Ah”, beatmakeriu battle‘as. Bus daug daug ką pamatyt, kaip visada :) Laukiu žiauriai.