„Vis tiek nekenčiu Marie Antoinette, nors jūsų Marie Antoinette versija man patinka“ – sakė filmo „Marija Antuanetė“ scenarijaus autorei ir režisierei prancūzų žurnalistas. Galbūt šis žurnalistas ir nėra toks jau objektyvus (nes prancūzams sunkiau pamiršti savas nuodėmes), visgi tiesa, kad šį filmą reikėtų vertinti kaip Sofijos Coppolos sukurtą Marijos versiją ir nesitikėti tikslios Marijos Antuanetės biografijos.
Marie Antoinette / filmas
Tai nėra filmas apie tyros mergaitės virtimą ištvirkusia karaliene, galų gale susilaukusios pelnytos bausmės – giljotinos (net jeigu tokia ir buvo Marie Antoinette gyvenimo istorija), režisierė nesiekia parodyti jos degradadavimo (kaip kad Liuchino Visconti rodė Bavarijos karaliaus degradavimą filme „Liudvikas“). Būtent tuo šis kūrinys išsiskiria iš kitų sukurtų filmų apie Mariją Antuanetę, kurių ne taip jau ir mažai, ką jau kalbėti apie kitus jos aplinkos žmones – Robespierrą, Dantoną, Madame du Barry ar deimanto vėrinio skandalą sukėlusią Jeanne de Valois.
„Marija Antuanetė“ – tai filmas apie nekaltą paauglę, kuri Austrijoje palikusi visus savo artimuosius ir net mylimiausią šuniuką, svetimoje Prancūzijoje jaučiasi liūdna ir vieniša. Visas jos ištvirkavimas filme – tai tik laikui užmušti skirtas lošimas su draugėmis, keletas nešvankių juokelių ir pyragėliai, nuo kurių Mariją Antuanetę įkūnijusi Kirsten Dunst visai nestorėja. Ir dar, tiesa, neištikimybė, bet ir tai gana lengvai pateisinama – nes juk jos vyrui Liudvikas XVI visai nesiseka lovoje (lova, beje, filme užima visai svarbią poziciją). Visa tai Prancūzijos karalienė daro iš nuobodulio ir tuo ji panaši į ankstesnių Sofijos Coppolos filmų herojes; tiesą sakant, kadangi šis filmas yra trečiasis režisierės pilnametražis kūrinys, vilioja tokia galimybė „Nekaltąsias savižudes“, „Pasiklydusius vertime“ ir „Mariją Antuanetę“ pavadinti trilogija.
Autentišką XVIII amžiaus aplinką (didžioji dalis filmo nufilmuota Versalyje) lydi ne tik to laikotarpio muzika (Jean Philippe Rameau menuetai), bet ir šiolaikinių grupių – “Bow Wow Wow”, “Aphex Twin”, “Siouxsie and the Bushees” ir “The Cure” – kūriniai. Iš vienos pusės šis originalus sprendimas tarsi pataikauja tokią muziką klausantiems (paaugliams), iš kitos pusės juos ironizuoja, sulygindamas su Marie Antoinette istorija, kurios baigtis – giljotina – nors ir neparodoma, tačiau nujaučiama, arba tiksliau, visiems žinoma.
Marie Antoinette / mada
Pačiai Marie Antoinette ne itin patiko gremėzdiškai prabangus rokoko stilius ir ji diktavo kiek kitokią madą – elegantiškesnę, lengvesnę, įkveptą natūralios gamtos, kaimo, prisiminimų iš gimtosios Austrijos. Sofijos Coppolos filme drabužiai užima taip pat ne paskutinę vietą. Filmo kostiumų dizainerė Milena Canonero kūrė drabužius tokiems filmams kaip Stanley Kubricko „Prisukamas apelsinas“, „Švytėjimas“, „Barry Lyndon“ (už šį filmą pelnė Oskarą), Sofijos tėčio (sutinku, kad kiek juokinga taip rašyti) Francis Fordo Coppolos trečiasis „Krikštatėvis“. Tiesą sakant, vienintelė Oskaro nominacija, kurią pelnė „Marija Antuanetė“, yra būtent už kostiumus (ar laimės ši kostiumų dizainerė, sužinosime jau šį sekmadienį).
Sunku pasakyti, ar būtent Sofijos Coppolos filmas „Marija Antuanetė“ įkvepė mados kūrėjus, ar tiesiog, kaip sako prancūzai, tai tvyrojo ore, bet iš tiesų viena svarbiausių 2006 metų pavasario bei rudens mados temų buvo būtent istorinis kostiumas, o kartu ir XVIII amžiaus mada.
Konkrečiai Marijos Antuanetės temai buvo skirta visa Christian Dior 2006-ųjų pavasario – vasaros haute couture kolekcija. Manekenės blyškiais, lyg numirėlių veidais, „nukirsta“ Marijos Antuanetės galva, ant suknelių išsiuvinėta ir atspausta Didžiosios Prancūzijos Revoliucijos data (1789), kryžiai ant kaklų, daug raudonos spalvos… Ši Johno Galliano (Christian Dior mados moteriškos linijos dizainerio) kolekcija tikrai agresyvi, kovinga, galbūt net kiek politizuota. Kaip ir įprasta, pavasario – vasaros haute couture atsiliepė jau „gatavų“ rudens – žiemos drabužių kolekcijai, tik ši kolekcija gal kiek lengvesnė. Būtent šios kolekcijos labiausiai įkvėptos Marijos Antuanetės, taigi galbūt ir filmo.
Kitas pavyzdys – vieno įtakingiausių mados žurnalų „Vogue“ surengta didelė fotosesija, kuriai dizaineriai ir mados namai, tokie kaip Alexander McQueen, Dior, CHANEL, Balenciaga ir kt. pasiuvo po vieną suknelę, interpretuodami būtent Coppolos filmą. Viršelyje puikavosi pati Kirsten Dunst rokoko stiliaus šukuosena ir net viršelis buvo ypatingos faktūros, primenančios senovinius audinius.
Žodžiu, praeitas pavasaris ir ruduo tikrai kvėpavo tokiu oru, XVIII amžiaus dvasia; kvėpavo, beje, net ir tiesiogiai – buvo atkurti tikri Marijos Antuanetės kvepalai. Tiesa, jų tėra tik keli buteliukai, kainuojantys tūkstančius eurų, bet tiek kainuoja autentiškas kvapas, kuriuo kvėpinosi pati karaliene.
Mados klausimais konsultavo Egoiste‘as


Vasario 27, 2007 12:07
kad lova filme užimą bene svarbiausią poziciją,nes daugiau ten nieko kaip ir nevyksta
Vasario 27, 2007 13:48
Kaip tai nieko nevyksta? Mano manymu, vizualiai įspūdingai ir nenuobodžiai parodytas rokoko laikotarpio dvaro tūsas.
“Pačiai Marie Antoinette ne itin patiko gremėzdiškai prabangus rokoko stilius ir ji diktavo kiek kitokią madą – elegantiškesnę, lengvesnę, įkveptą natūralios gamtos, kaimo, prisiminimų iš gimtosios Austrijos.”
Šiaip jau rokoko epochai apskritai ir buvo būdinga nutolimas nuo baroko sunkumo ir gremėzdiškumo ir polinkis lengvumą (nors ir išlaikant visus tuos “tortus” ir masę ornamentikos). Pasižiūrėkite rokoko laikmečio tapybą – kiek ten išnykęs visas baroko sunkumas ir kiek ten lengvos “piemenėlių” ( t.y. aristokratų, žaidžiančių piemenėlius) gamtoje idealizacijos.
Kovo 1, 2007 00:13
”Iš vienos pusės šis originalus sprendimas tarsi pataikauja tokią muziką klausantiems (paaugliams), iš kitos pusės juos ironizuoja, sulygindamas su Marie Antoinette istorija, kurios baigtis – giljotina – nors ir neparodoma, tačiau nujaučiama, arba tiksliau, visiems žinoma.”
Na jau…Aphex Twin, Siouxsie ir Kiurai tera tik paaugliu muzika? Atsiprasau, juk tai atlikejai palike rysku ispauda muzikos istorijoje, ir nemanau, ar daznas paauglys suprastu ju muzika.
O pats filmas paliko isties puiku ispudi. Man jis tarsi savotiskas dvieju epochu susidurimas. Po istaigingomis suknelemis ir 18io amziaus estetika slypi daugiam siam laikotarpiui budingas gyvenimo budas.
Kovo 1, 2007 11:38
„Marija Antuanette“ buvo laukiamiausias ir labiausiai nuvyles, tiek kritikus, tiek ziurovus kino salėse, 2006 m. filmas (Kanuose prancuzai ji tiesiog nusvilpe). Sofijos Copolos filmai „Virgin Suicides“ ir „Lost in Translation“ buvo ne tik kritiku labai gerai ivertinti, bet komerciskai labai sekmingi, nors paciu filmu gamyba buvo genetinai minimali. Nerandu nieko panasaus, kaip raso autorius tarp „nuobodziaujanciu“ visu triju minetu filmu heroju. „Savizudes“ maistauja, „Pasiklydusi vertime“ heroje isgyvena keista neisipildziusia(?) meile bei tikra dvasini artuma su pirma karta sutiktu zmogumi. Abiejose filmuose heroju busenos jauciamos visa savo pulsacija. Marija Antuanette, kaip garsiojo Kubriko „Barry Lindon“, herojai tiesiog pasimete tarp kostiumu ir rumu spindesio. Karaliene rengia tusa po tuso, kuriuos lydi ivairus dekorai ir muzika, ir nuo kitu klubo dalyviu ji ir skiriasi tik tuo, kad jai tenka ir atsakyti.
Kovo 3, 2007 22:03
Durnas tu, ar ką !
Jei trečias filmas, tai TRILOGIJA?!
Negali be nusišnekėjimų…
Kovo 6, 2007 21:04
Man tai is tiesu patiko filmas. Grazu ir aki yra kur paganyt, patiko ir interpretacija Sofijos. Jauciu silpnybe Kirsten Dunts, tai gal ir delto is dalies patiko;)
Kovo 7, 2007 17:22
Man visi trys Coppolos filmai pasirodė truputį panašūs- visuose juose moterys atsiduria aplinkoje, kurioje jos jaučiasi svetimos, bet pabaigoje jos sugeba (vienaip ar kitaip) iš to išsivaduoti. O “Marie Antoinette” man labiausiai patiko dėl parodymo, kaip marie pirmiausiai susituokė su Liudviku VI , o tik pabaigoje jį įsimyli
Balandžio 22, 2007 15:13
man patiko sitas filmas, nors Antuonetes biografija tam filme neteisinga.
Lapkričio 11, 2012 09:22
where to buy tramadol online buy tramadol no prescription overnight – tramadol dosage recreational use
Lapkričio 14, 2012 10:26
buy soma online soma drug fun – buy soma online no prescription overnight