Authors Romas Zabarauskas

Vilniaus Mesijaus ironija

Gegužės pabaigoje MC Mesijus pristatė “Paskutinį repo albumą”. Pasigedęs rimtesnių šio albumo apžvalgų, prisėdau surašyti savo mintis, analizuodamas visų pirma Mesijaus tekstus. Šie tekstai, mano manymu, reprezentuoja šiuolaikinio Vilniaus, naujos kartos/santvarkos požiūrį, dilemas ir vertybes. Kas yra Mesijaus Vilnius ir Vilniaus Mesijus: post-sovietinė Lietuva ar post-moderni Lietuva?

„Tadas Blinda“ ir elitizmas vietinėje kino kritikoje

„Tadas Blinda“ 2011 metais tapo populiariausiu nepriklausomos Lietuvos filmu, pralenkusiu net James Camerono „Avataro“ sėkmę. Filmas pelnė 3.700.000 milijonų litų pajamų, jį pamatė per 300.000 žiūrovų. Filmas lygiagrečiai sulaukė vieningo elitinių kino kritikų pasmerkimo.

Apie meno rinką. II dalis, arba kapitalistinis antikapitalizmas ir Berlinalė 2012

Vis dėlto Berlinalė turi politinio festivalio reputaciją. Kodėl? Pavydus atsakymas: nes po Kanų ir Venecijos nebelieka gerų filmų, todėl reklamuojamasi politinėmis aktualijomis.

Niujorko kino festivalis, arba taip, šiuolaikinis kinas turi būti politiškas

Į pirmus Niujorko kino festivalio seansus ėjau nekantriai: spaudos ir industrijos peržiūros vyksta kartu, todėl niekada nežinai, kada sutiksi svarbų prodiuserį ar žurnalistą.

„Melancholija“ – Kinas iš didžiosios K

Romas Zabarauskas raportuoja karštus įspūdžius iš 49-ojo Niujorko Kino Festivalio. Traškūs ir paviršutiniški nuotykiai – jau greitai, o kol kas: patetiškas opusas naujausiam Lars von Trier šedevrui „Melancholija“.