Išprotėjęs išdaigininkas Y2KATI ir jo anal groove

Prieš kelias dienas internete pasklido žinomo Lietuvos elektroninės scenos veikėjo Deivido Jaroškos alter ego Y2kati minialbumas “Mad Jester Of Groove”, kuris, anot paties Deivido, skamba tarsi hardgroove, contemporary techno ir hypnotic techno tranzinis ir labiau išsitaškęs brolis. Naujasis įrašas pristatytas “Radio Vilnius” ir klube “Buste” Panevėžyje, kur dabar reziduoja “išprotėjęs išdaigininkas”.

Tolimais 2017-aisiais kolega Motiejus kalbino paslaptingąjį Jaroškos Karkasą, po kelių metų teko su Deividu teko aptarti jo kontroliuojamą chaosą.

Y2kati yra dar vienas šio elektroninės muzikos scenos chameleono spalva, 2023 m. atsiradusi po audringos kelionės per psichikos ligas ir savęs atradimą. Šis alter ego gilinasi į 2000-ųjų pradžios nostalgiją iš naujos perspektyvos. Semdamasas įkvėpimo iš skaitmeninių progresyvių, groove ir tribal ritmų, Y2kati sukuria unikalią garsinę patirtį, sugrąžinančią į plačių kelnių, pirmųjų mobiliųjų telefonų ir tiuninguotų automobilių erą.

Jau kėlęs bangas Pekino, Rygos, Kijevo, Paryžiaus, Liono ir Portugalijos psytrance festivalio ZNA scenose, Y2kati pradeda kelionę į pasaulinę techno sceną. Debiutiniame EP „Mad Jester of Groove“ („Gars Records“) Y2kati kviečia klausytojus į laukinę kelionę po psichikos užkaborius, sumaišydamas psy techno ir hard-groove ritmų elementus su niūria įtaiga. „Pamišęs juokdarys“.

Šiemet tarp įsimylėjimo chaoso bei nenuilstamo meninės išraiškos siekimo, Y2kati paguodą randa renginių serijoje klube „Kablys + Club“. Čia atsiskleidžia Y2kati meilė maišyti žanriškai agnostiškus, spalvingus garsus, plėsdamas įprastas techno ir trance ribas.

Y2kati toliau tobulėjant ir iš naujo apibrėžiant elektroninės muzikos ribas, vienas dalykas išlieka nepakitęs: įsipareigojimas autentiškumui ir nepaliaujamas atsidavimas garsinių praeities ir ateities peizažų tyrinėjimui. Pasiruoškite pasiklysti įelektrinančiame Y2kati pasaulyje, kuriame ritmai yra laukiniai, o kelionė – nenuspėjama.

Y2KATI – dar vienas Jaroškos alter ego. Papasakok, kuo jis skiriasi nuo kitų tavo projektų: Jaroška, Karkasas, Five Rituals ir gal dar kurių nežinome?

Ir nesužinosite. (Piktai išsišiepia) aš esu „Dungeons and dragons“ ir kitų role-playing žaidimų fanatikas. Muzikoje panašiai – kiekvienas alter ego yra tik dar vienas veikėjas, į kurį įsikūniju kūrybinėje savo visatoje. Norint viską paprasčiau suprasti, esu tas pats Deividas Jaroška, jūsų Jaroškavibes, daugiasluoksnis muzikos ir šokių aikštelės tyrinėtojas. Tiesiog kūrybai atskirti susigalvoju skirtingus vardus, kad pats žinočiau, kokio stilistinio pamato, atspalvio, žanro (pagal tradicinius suvokimus) ar emocijos, kūrinys bus, pagal tai duodu jam production tagą. Man, kaip DJ, taip lengviau vaikščioti per folderius ir paieškas. Kitiems dj irgi lengviau, pavyzdžiui, kad mėgstantiems Karkasas OG noizo sienas, nesipainiotų Five Rituals breaksai.

Y2kati, atisradęs kaip neo trance/video game music hyper pop alter-ego išnara, greitai įgavo labai stiprų, savitą skambesį, kurį mes su „kabliniais elastikiniais“ vadiname anal groove(avant-garde groove techno trumpinis). Tai – hardgroove, contemporary techno ir hypnotic techno tranzinis ir labiau išsitaškęs brolis. Muzika, skirta tiek šokių aikštelei, tiek mind tripams, kartais net namų klausymuisi.

Solo EP išleistas tavo kartu su Mantu kuruojame leible ir renginių serijoje “GARS”. Kaip gimė EP ir kokia jo pagrindinė idėja?

Šis EP senas, kaip ir pats leiblas. Jis keitėsi kartu su manimi, kaip alter ego, kaip asmenybė su visais išgyvenimais, post-covid timeline, buvo daug savidestrukcijos, nukrypimų į kairę ir visiško chaoso. Būtent tą chaosą priėmus ir prisijaukinus, įvyko atgimimas. Pastačius tvirtesnius pamatus po savo kojomis, atsirado drąsos užbaigti šį EP ir skirti jį mano DJ setams, įgavusiems pastovumą, formą ir vientisumą. Mane titulavo Mad jester of groove, taip „Elastikoje“ apibūdinami mano setai. Jis skirtas mano geriausiems draugams, linkėjimai, ypač Modestui Šimokaičiui, Mantui Gajajauskui, just to name a few. Tai brandžiausias mano skambesys po Karkaso (pre 2018 era). Tai mano Psy ir Trance skambesio pripildyta groove ir hypnotic techno muzika. Tiesiog savita Y2kati estetika ir tiek. Idėja nėra gili, tai lyg grafitioro parašas ant sienos: „Ei, čia aš ir tu atsimeni šitą vardą“. Galima sakyti, jog kai EP kelias prasidėjo, labai norėjau, kad audio turiniu būtų galima atspindėti y2kati norimą estiką, kad čia bus daug y2k eros pop referencų, “Need for speed” ar “Fast and furious” estetikos, tų metų mados ir muzikos kontrkultūros atgarsių. Kai forsuoji, gaunasi kažkoks fasadas, todėl tiek metų ir užtruko, reikėjo išsigryninti, kad aš tiesiog noriu getting up to my heaven spot and fall down a legend into my demise. Va, kaip dramatiškai mes mokame. 😀

EP iš pradžių pristatytas “Radio Vilnius”, o vėliau – Panevėžyje kartu su Bustè bendruomene. Kaip ir kodėl būtent taip?

Na, nebuvo sunku tai sugalvoti, „Buste“ yra mano pagrindinė būstinė idėjoms realizuoti, nuo pat mano debiuto festivalyje “Iškrovos”. Man labai patinka kurti patirtis kartu su P. Saparniu, Knok1 ir Sisorkan. Panevėžyje yra turbūt stipriausia mano gerbėjų šeima, mažiausiai kreipianti dėmesio į mane, kaip naktinio gyvenimo personą, bet labiausiai norinti išgirsti, ką esu jiems paruošęs muzikine prasme. Tiek Matas (sisorkan), tiek Žygis (Knok1) yra man artimiausio elektroninės muzikos skambesio ir filosofijos. Jie visada įkvepia būti geriausia savo versija, ten taip pat gyvena Beatrice, kuri vadovavauja mūsų renginio aptarnavimu ir rūpinasi, kad visi būtų pagirdyti ir laimingi. Be jų nebūtų tiek laisvės pasireikšti, reikėtų viską atiduoti kažkokiam promoteriui ar venue, o čia viską pasidarome DIY principu, kuris man yra artimiausias. „Buste“ – mano antri namai, atsakinėju į šiuos klausimus savo miegamajame, trečiame „Bustės“ aukšte. Taip pat turime “Iškrovų” festivalį, kurį rengia Pauliaus Saparnio komanda, didelė jos dalis dabar yra ir “Buste” komanda. Ačiū jiems, kad pasitikėjo manimi ir mūsų su Mantu T “Gars records” idėja surengti šį showcase.

Jaroška – gana ilgai girdimas šiek tiek ekstravagantiškas vardas Lietuvos elektroninės muzikos scenoje. Tark keletą žodžių apie šią sceną, jos situaciją, problemas, iššūkius ir perspektyvas?

Sunkus šis klausimas, visada labai lengva yra kalbėti šališkai… Galiu pasakyti, kad išmokau, kada reikia patylėti ir kada reikia, pasakyti, kas yra ne taip. Dar vis mokausi rasti geriausią formą komunikuoti apie problemas, kurios yra renginių erdvių ir organizatorių komunikacijos trūkumas, jokių saugiklių, užtikrinančių, kad techno vertybės būtų naujoviškos, bet jų nepakirstų popkultūra, skatinanti “reivo muziką”, kuri iš esmės yra EDM komercializmas, bandantis parduoti save kaip pogrindinio techno Trojos arklį. Todėl susilaikau plėstis ar rodyti pirštais. Tai – ne mano darbas. Mano darbas yra rodyti pavyzdį. Kaip mano mentorius Mantas T sako, speak less (ko dar iki šiol mokausi) do more. Būtent tam ketinu dar daugiau dėmesio.

Keli žodžiai apie tavo ir “Gars Records” ateities planus.

Planuoju Mantui T parodyti daug gerų kūrėjų ir juos išleisti mūsų leible. Darysime tai kaip komanda kartu menininkais. Tokiais kaip užsienyje gyvenantys lietuviai Plug Trax arba su Lietuvos scena susijusio britu Rob Mayer. Laukia ir keli debiutai. Vieną jų pamatysite ar jau matėte grojantį back to back su manimi „Bustėje“.

Internete:

Y2KATI
garsrecords.com/artist/y2kati
instagram.com/jaroskavibes
soundcloud.com/y2kati

GARS RECORDS
facebook.com/GarsRecords
instagram.com/gars.records/
soundcloud.com/gars-records