Šventinis Bankuchenas: “Plaukų kirpimas, avalynė, derybos”

Prieš kelis metus pasirodęs Shidlo albumas “Saliami Postmodern” sukėlė nemažai šurmulio tiek savo originalia dešros pakuote, tiek ir savo turiniu. Tuomet rašiau apie “žaismingus “Šidlo” žongliravimus” ir šio atlikėjo stojimą “į geriausių lietuviškų tekstų autorių gretas”. Šiandien Shidlo vardas girdimas vis rečiau, o jo vietą užima Šventinis Bankuchenas, neseniai išleidęs savo best of kūrinių rinkinį “Mazuto vonia”. Prieš 6 metus Ore.lt kalbėjosi tuomet su dar nelabai žinomu atlikėju tiesiogiai. Deja, dabar pasiekti atlikėją beveik neįmanoma ir tenka bendrauti su jau spėjusiu pagarsėti jo vadybininku Rolu.

– Kaip ir kodėl 2010-aisiais ant stalo atsirado Šv.Bankuchenas ?

Matai, 2010 metai buvo laikas, kada pamatėm skylę šou byznyje. Norėjosi užsicementuot. Reikėjo iššaut. Atidarėm patentą, išsinuomavom patalpas ir paleidom projektą. Reikėjo smarkiai išsukinėt, dar iki dabar neišsisuko gerai, bet dirbam prie šito klausimo (barteriai, grupiniai gimtadieniai, aparatūros, instrumentų nuoma, etc.). Bankucheną pastatėm, nes reikėjo pakalibruot lietuvišką sceną. Įprastas modelis (go-go, synthezas, procesorius) veikė plius minus efektyviai, bet mūsų išskirtinumas realiai tai kokybiška vadybos mokykla. Matai, dirba geriausia komanda Lietuvoj, aš taip skaityčiau.

– Koks yra Šv.Bankucheno raideris renginių organizatoriams ?

Brangusis, ką tu turi omeny, kai sakai “raideris”? Čia žinai, kaip flopikas ir USB, tokį vat palyginimą aš tau galiu duot. Tai mes šitoj vietoj esam USB. Raideris ruošiamas kiekvienu atveju individualiai: išsisegmentuojam pradžiai, po to konkretinam. Samdom žmones iš Belgijos, kurie jau dirba su galingais artistais (La Ventura, Espana Bibolbassa, DJ Renctangle, kt.). Raideriai yra geriausios sudėties, geriausi laidai, raiderius parašom ant geriausio blizgaus popieriaus, geriausia technika yra must (mikrafai Phillips, Senhaiserio ausinės), čia žinai, aš tau pasakysiu atvirai – kitaip mes ir nedirbtumėm. Bet svarbiausias yra etapas iki raiderio. Papasakok, kaip tu pramuši savo produktą? Ta prasme,  kiek jau padarei interviu šį mėnesį? Nu va, tu sakai nedaug – o aš sakau, kad mes pramušėm savo projektus ne tik į Lietuvą, bet ir Vengrija, Baku, kiti miestai. Iki raiderio yra toks dalykas kaip proceso valdymas. Plaukų kirpimas, avalynė, derybos.

– Nurodoma, kad užsiimi ir muzika, ir audio teatru – ar galima užsakyti Shidlą ir Šv.Bankucheną viename ?

Pala, Šydlas yra kas? Realiai jei imt tą patį palyginimą su flopikais ir USB, tai Šydlas išvis yra parkeris (tušinukas). Jis tik rašo arba įrašo. Tu pajusk skirtumą. Jau 3 – 4 metai atgal senai visi biznio vadovėliai rašė apie tikslingą “neimingą” (angl. naming) – “sh” raidės tikslinę grupę išvis veikia minusiniai. Ta prasme, totalus negatyvas. O Šydlą aš išvis girdžiu pirmą kart apie tokį artistą, o jei kalbi apie mūsų kūruojamus produktus, tai yra konkretus užsakymas, yra konkreti suma ir pasiūlymo paruošimas.

– Scenoje kalbėti, atrodo, sunkiau nei dainuoti, ar ne?

Man kalbėti nesunku, jei tu to klausi, aš pramušu pačius geriausius barterius, kostefektyvą ir panašiai. Brangusis, šitoj vietoj kitas klausimas, nes aš išvis nedainuoju, aš labiau enterpreneris.

– Neseniai pasirodė geriausių kūrinių rinkinys “Mazuto vonia” – ko ten, be mazuto, galima rasti ?

Jeigu tu nežinai, ką tu gali rasti “Mazuto vonioj”, tai apie ką mes kalbam, apie ką mes šnekam? Brangusis, prieš darydamas interviu tu turi pasidomėt apie projektus, apie kuriuos tu darai interviu. Ok, dabar šitoj vietoj išsisprendžiam lanksčiai, bet ateity – iš patirties sakau – jei tu nori turėt respektabilų CV šou bizo masmedijoj, turi pasidomėt apie artistą, kuriam užduodi klasimus. Tai vienas dalykas. Dabar toliau. Antras dalykas. “Mazuto vonia” yra kompaktinė apskritimo plokštelė. Plius bonusas – dežutė su nugarėlė ir viršeliu NEMOKAMAI. Ir dar produktinis pasiūlymas (siurprizas) nuo mūsų kampanijos, kuris pasitarnaus targetui. Manau, jau patys faktai kalba už visus bendrai paėmus.

http://www.youtube.com/watch?v=DjEMhALMy7w

– Kaip tau atrodo lietuviška humoro scena su visais stand up comedy ir panašiais projektais ? Ar jautiesi jos dalimi ? Draugauji su Šilansku ?

Matai, pagrinde su lietuviška scena yra viskas plius minus ok, viskas akseleruojasi, nors inžineringe trūksta numatymo į priekį. Kai dar dirbom iš Bauskės (7 metai atgal), galvojom, kad Lietuvoj rinka yra su disbalansu, dempinguota. Bet kai sudalyvavau vienoj šventėj (7 mėnesiai atgal), aš pakeičiau savo nuomonę. Ten buvo ir lazeriai, ir chireografija, ir aprangos, ir sutvarkyta plastika, batutai, motorolai važinėjo –  brangusis, kolegos iš užsienio buvo apakę. Vakarų Europoj ten pas juos kitaip, mažiau selfestymo. Skaitau, kad viskas juda teisinga kryptim. Jei konkrečiai apie Šilanską, buvo derybos ir su juo, bet kol kas mes manevruojam pajėgas į bendradarbiavimą su Klarku projektui “Tabami goes Klarkas”

– Kaip atrodys Šv.Bankucheno pasirodymas minimal techno ritmu “Sūpynių” festivalyje ?

Kai į emailą atkeliavo laiškas iš organaizerių, aš dar nežinojau, kas ta Supynė. Pradžioj išvis – gavau emailą, skaitau, žiūriu sabdžektas: “Subynė”. Galvoju, *****, serious??? Bet po to atsidariau pilną laišką, paguglinau festivalį ir pamačiau, ant kiek daug bėdų su juo yra, kaip buksuoja pats kanceptas. Kardinaliai! Mes kabinete ilgai svarstėm, ar verta išvis lįst į katės maišą, rodyt savo įdirbį neaiškiai, neišreikštai publikai, o publika, kaip tu pats ir žinai, mums yra bronza. Bet apsvarstėm, nutarėm parizikuot ir dabar kalibruojam pasirodymą, valom elektros lizdą, išgaunam skambesį, repetuojam šokį ir stilistiką. Manau, tas ant to išeis.

– Ar Šv.Bankuchenas yra tai, kas atlieka nuo reklamos kūrimo, ar reklama yra tai, kas atlieka nuo Bankucheno ?

Reklamos nes nekuriam: reklama kuria mus. Lietuvoj pasakysiu atvirai: ROI praktiškai neatsiperka. Kiek išbandėm, mums geriausiai renginiuose dirba ACM ekranai, lipdukai ant autotransporto. Ant Šventinio bankucheno projekto mes dar nebandėm šitos inovacijos, bet intensyviai svarstėm apie voblerius. Bet pamatėm, kad kaštai viršijo resursus. Todėl savo projektus išsukam ant smūginių veiksmų.

http://www.youtube.com/watch?v=HDmJhnd4KA4

– Kiek Šv.Bankuchene kūrybos ir kiek realybės ?

Brangusis, tu vat pirmas gerai čia pastebėjai: relybė ir kūryba. Two in one. Kaip jingjangas. Atleidžiu už tą klausimą, kur prieš tai nepasidomėjęs buvai. Aš vat taip suprantu projektus. Čia ir yra aukštasis pilotažas. Prafisianalumas. Jeigu kalbėt moksliniais terminais, yra toks dalykas kaip lingvistinis programavimas. Jau tyrimais įrodyta, kad, pvz. Rihana 36 proc. prodiusavimo ima lingvistinis programavimas. Visi žurnalai apie tai rašo, pasiskaityk. Tai šitam projekte tas pats. Relybe ir kūryba yra kaip kumštis, kaip vienas ir tas pats. Be kūrybos nėra relybės, be relybės nieko nesukursi. Ta prasme, kol esi relus, kol gyveni – tu kuri, nes miręs tu jau būsi negyvas. Reikia šitą įsisąmonint. Labai gera knyga yra, toks Hėgalis atrodo, paskaityk po to.

– Ar įrašai viską iš karto, ar paskui karpai, trini ir klijuoji ?

Aš pats nieko neįrašau. Aš strateguoju. Pradžiai viską dengiam ant popieriaus. Po to švitrinam. Vėliau, jau kai kontūrai ryškinasi, pasikviečiam inžinierius. Inžinierius ateina, nusivelka striukę, paklauso ir sumažina dažnį. EQ, reguliacija, visi tie dalykai. Kampresoriai pas mus iš Braitono, nes kampresoriai priduoda įspūdį. Lietuvoj labai daug žmonių vis dar nemoka dirbt su kampresoriais, laužia per didelį trešholdą. Kol su trešholdu neišmoksi išcentruot, nėr ką kalbėt kontaktą su vartotoju, taip nebus impakto, tu pats tai turėtum puikiai suprast.

http://www.youtube.com/watch?v=zCByyIj2UTI

– Turi mėgstamą “bankuchenų” kepimo įmonę, kurią parekomenduotum ?

Aš pats dabar maitinosi sveikai, raw maistas, chalva, žaliavalgystė, pridėk dar “masažai”, maratonas. Visa tai, ką tu valgai, formuoja tavo vidinį “aš”. Tavo ego pučiasi, kai valgai mėsą – atsisakius mėsos pozityvas duoda daugiau kredito. Čia kaip lygtis: geras maistas – gera mintis – geri rezultatai. Jei apie įmones, pagal paskutinius tyrimus kreivės dabar fokusuojasi ant pelningų startapų, viskas eina į planšetus, prepaidų era baigiasi – dabar skaitmena ir žmogiškasis faktorius iškilęs. Turim imt pavyzdį iš Azijos rinkų, kaip jie dirba šou versle, kokia pravystyta tranzo festų logistika, dekorų išmatavimai, ant kiek viskas balanse. Bet jei konkrečiai apie tavo užklausimą, tai mėgstu tą standartinį, plius pas mus ofise dar gali ememdemsų rasti, jei nebūna užkritę už sofos. Kviečiu ateit į ofisą, pasižvalgyt, jei pasitarnaus. Singlmalto dabar nebeturiu – keli mėnesiai valausi, dabar baltas lapas, užtat arbatos yra, nuotraukų iš Singapūro.

– Koks bus naujasis Šv.Bankucheno etapas ?

Brangusis, nėra reikalo forsuot. Mūsų filosofija paprasta – mes neforsuojam. Daug mano draugų forsavo ir viskas baigėsi tuo, kad žlugo verslai, krito pajamos, sutrūkinėjo pažintys, niekas nebekviečia į afterparčius. Kad taip neatsitiktų planuojam suliet du segmentus į vieną – produkas (įrašai, vaizdas, aprangos) plius įdirbis (gimtadieniai, fotonuotraukos portaluose, degustacijos, atidarymai). Iš to turėtų išaugt standartas rinkoj, nes rinka jau atsigauna, bet ne pilnutinai, ne viskas išbaigta.

Pridėtinė informacija.

Norėdami užsisakyti CD, rašykite mums: bankucheno@gmail.com.

Artisto vadyba išduos rekvizitus ir tolesnę informaciją, kad kompaktas pasiektų adresatą.

Visas albumas yra čia: http://sventinisbankuchenas.bandcamp.com/